Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelin tänään lapsen opelle:(

Vierailija
05.02.2013 |

Lapsellani on mennyt koulussa vähän huonosti ( syy monesti myös se, että olen itse unohtanut laittaa esim. luistimet mukaan jne, eli ollut siis aika paljon unohteluja ja ollut kipeänä, vähän riidellytkin välkällä jne...ei mitään isoa, eikä sinänsä niin kovin vakavaa onneksi ja kaikki on aina kyllä saatu sovittua, mutta kuitenkin.

Koulumenestys ollut kuitenkin ihan ok, mutta opelle olin juuri vannonut, että nyt skarppaamme, että nyt unohteluja jne ei enää tule enempää...

Ja nyt sitten heti tänä: kävi aamulla ilmi, että lapsen luokalla onkin hiihtoa aamupäivällä - ja lähdin hätäpäissäni etsimään suksia, mutta sitten muistimmekin, että lapsen suksethan jäivät pari päivää sitten kaverin pihavajaan.

No, soittelin ympäriinsä ja sain järjestettyä niin, että saamme hakea sukset vara-avaimella...

Hakemiseen menisi kuitenkin matkojen takia niin kauan, että lapsi myöhästyisi n. 1. 5 h koulusta.

Vitutti ja ahdisti niin, että olin pyörtyä.

Niinpä soitin ääni väristen opelle ja sanoin, että lapsellani on öööh tuota...korvien jälkitarkastus, josta en ollut muistanut aiemmin ilmoittaa. Siis valehtelin päin "korvia".

En kertakaikkiaan kehdannut, enkä pystynyt ajamaan lastani taas siihen samaan noloon tilanteeseen, että lapseni olisi taas ainoana luokassaan joutunut sanomaan, ettei hänellä ole asiallisia kamoja mukana.

Nyt syyllisyys kalvaa.

Lapselle sanoin, että tämän yhden kerran me teemme nyt näin, että tämä on väärin, mutta teen tämän siksi, ettei lapsen tarvitsisi taas kärsiä sen vuoksi, ettei mulla pysy oikein hanskassa aikatalut, eikä asiat. Että mä skarppaan, mä todella yritän olla parempi.

Mitä sanotte, kuinka paha juttu tää on/oli?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ällövanhempi, paskajengi, huonoäiti..."

Mikä helvetti teitä vaivaa???

Kauhean ilkeitä olette, miksi?

Miksi olette niin hirveän aggressiivisia, tuntemattomalle ihmiselle, jolla on huolia?

Vierailija
2/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaminen kannattaa ulkoistaa kalentriin.

Itsellä kalenteri sykronoi puhelimen kalenterin kanssa koko ajan ja sinne saa tärkeät menot ja muistutukset.

Otat tavaksi heti merkitä tiedon kalenteriin ja laitat muitutuksen päälle. Laita vaikka vielä toinen tehtävä muistutuksella edellsielle päivälle. Ja kun alkaa muistuttaa jos et heti pysty tekemään, niin siirrät muistutusta eteenpäin etkä kuittaa tehdyksi.

jos taas osuvat väärille päiville, tarkastat päivämäärän vaikka kolmen kertaan.

Ja sitten joka ilta katsot vielä mitä on kahdeksi seuraavaksi päiväksi asioita muistettavana.

Tee samalla tavalla joka kerta niin vähitellen siitä tulee rutiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee kahdeksaan kouluun. kun menee sänkyyn klo.20, nukkuu vähän ennen puol 9

Tällöin unta tulee n. 10.5 tuntia.

Eli riittävä unentarve täyttyy. Paljonko teidän lapsi sitten nukkuu?

Vierailija
4/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten minulla todettiin b12 vitamiinin puutos. Moni muukin asia sai selityksensä. Nyt muistan lähes kaiken. Jee! :D

b12 vitamiinia saa apteekista ilman reseptiäkin. Tais olla nimeltään betolex tai jotain sinne päin. Kannattaa oikeesti kokeilla.

Tuon vitamiinin puute saatta aiheuttaa aivoissa pysyviä hermostollisia vaurioita (esim. dementia) jos on vuosikausia hoitamatta.

Vierailija
5/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit jopa tunnustaa opelle tuon.

Vierailija
6/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kivittäisi. Mutta tiedän, kuinka helosti tuo alkaa toistumaan, etenkin silloin, kun oma vastuu on jäänyt taka-alalle...

Vierailija
7/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt on ihan se ja sama. Olisit vaan kertonut totuuden. Lapsen kannalta tietysti hyvä noin ettei tarvinut joutua nolatuksi.

Vierailija
8/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? että miksei hoida itse kamojaan? Ymmärrän vielä, että eka- ja tokaluokkalaisen perään katsotaan... mutta siinäkin pitkin hampain, jos itse on jättänyt kaverin vajaan.

Opetat sitten lasta valehtelemaan ja kovin pienessä asiassa. Mä olisin sanonut opettajalle suoraan miten asian laita on. Opettajatkin ovat ihmisiä ja usein vielä pirun huumorintajuisia ja pitkäpinnaisia.

Vierailija
9/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko ajan mielessä, että äiti valehteli ja pelko siitä, että se tulee jotenkin ilmi?

Vierailija
10/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lasikin tiedä jo edellisellä päivällä, mitä kamoja kouluun tarvitsee.

Vierailija
11/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pahiten siksi, että opetit lapsellesi, että jos oman mokailunsa takia asiat menevät pieleen, voi aina käyttää hyväkseen hätävalhetta. Opetit siis epärehellisyyttä.

toiseksi siksi, että olet omalla huolimattomuudellasi jo aiheuttanut hallaa lapsellesi, hänellä on valmiiksi huono maine. Se, että kyvyttömyytesi selviytyä täysin normaaleista arjenhallintataidoista ja -odotuksista, on sinulle tärkeä itsetutkiskelun ja ehkä jopa avunhakemisen paikka. Miksi olet niin huolimaton, että lapsesi joutuu kärsimään?

kolmanneksi siksi, että vaivasit tuolla paniikkihässäkälläsi täysin ulkopuolisia ihmisiä, kaverin pihavajan vara-avaimia jne... joku toinen vanhempi joutui kesken työpäivän vaivaamaan päätään miten pelastaa kaltaisesi tohelo pulasta.

Tuskimpa opettaja tuota sinun pajunköyttäsi uskoi. Korvien jälkitarkastus, kamoon.

Suoraan sanoen AP, inhoan kaltaisiasi toheloita ja vältän teidän kanssa asioimista viimeiseen asti. Syynä on se, että minä olen itse entinen tohelo. Otin onkeeni, hoidin asiani kuntoon ja nykyään olen skarppi ja huolellinen. Entisenä tohelo-lusmuna tunnen kuitenkin kaikki teidän meriselitykset ja hätävalheet, viime hetken perumiset ja jatkuvat unohtelut kuin omat taskuni, et siis onnistu hämäämään likimainkaan niin paljoa kuin varmaan toivoisit.

Vierailija
12/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tapauksessa pieni valkoinen valhe on ihan ymmärrettävää. Kyllä näitä tulee, elämässä myöhemminkin, kaikille. Kukaan ei kuitenkaan joutunut kärsimään, ei opettajakaan.

Vierailija
13/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toistu. Ei todellakaan. Niin inhottava on nyt tämä tunne...olen luonteeltani tosi tunnollinen ja normaalisti myös erittäin rehti.

Mutta en kehtaa myöskään tunnustaa tätä asiaa opeille, toivon, että tämä vaan unohtuu.

Ope oli kysynyt lapseltani jotain korvatarkastuksesta ja lapseni oli vastannut "jotain". varmaan ope epäili...tai sitten muuten vaan kysyi (?).

Mulla on nyt ollut aikamoisia paineita töissä jne, siksi tämä sekoilu. Jään 2viikon kuluttua virkavapaalle 2.5kk ja olen luvannut itselleni, että totisesti skarppaan ja olen läsnä.

Kiitos tuesta naiset:)

Vierailija
14/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan voi valehdella päästäkseen hankalasta tilanteesta.

Vierailija
15/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huono kasvattaja. Lapsi oppii parhaiten esimerkistä, ja nyt hän tietää, miten livistää epämiellyttävistä tilanteista. Odotahan vain, teini-iässä hän käyttää kaikkia opettamiasi niksejä sinua vastaan.

Vierailija
16/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kertoo moisen hätävalheen ei vielä tee kenestäkään huonoa äitiä. Et ole huono äiti. Niinkuin itse sanoit, sinulla on stressiä ja toki paineita lapsesi puolesta. Ymmärrät tilanteen ja lupasit itsellesi skarpata asiassa. On myös hienoa kuulla, että kärsit "tuskista" siellä, kertoo että omassatunnossakaan ei ole vikaa. Olet hyvä äiti. Itse kertoisin lapselle vielä, mistä moinen ja miksi se ei ole oikein tehty. Opettajallekin ehkä korjaisin asian.

Vierailija
17/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostelemaan toisten kasvatusta. Itse olen "ammattikasvattaja" mutta silti teen paljon virheitä omien kanssa. Mutta asiaan. Ei nyt niin hirveän paha juttu mutta ei kannata opettaa lapselle valehtelemista. Kannattaa puhua lapsen kanssa ja sanoa että sua ärsyttää ku sanoit niin opelle ja että niin ei saa tehdä. Ja yleensä tämmönen valehtelu "näkyy" varsinkin jos alkaa toistumaan eli opettaja huomaa sen. Nyt skarppaatte, huolehdit aina seuraavan päivän edellisenä iltana. Mietitte LAPSEN KANSSA yhdessä onko hiihtoa tms. ja laitatte kamat kasaan. Minkä ikänen lapsi on? Koululaiset on hyvä opettaa ottamaan jo vähän vastuuta itsekkin. Ekaluokkalaiselta ei tosin voi vaatia samaa kuin 6lk mutta 4-6luokkalainen joutaa kyllä itsekkin huolehtia sukset kouluun. Vaikuttaa siltä että teiltä puuttuu "organisointi kokonaan" ja kaikki asiat kasaantuu sun harteille muistettavaksi.

Vierailija
18/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pahiten siksi, että opetit lapsellesi, että jos oman mokailunsa takia asiat menevät pieleen, voi aina käyttää hyväkseen hätävalhetta. Opetit siis epärehellisyyttä.

toiseksi siksi, että olet omalla huolimattomuudellasi jo aiheuttanut hallaa lapsellesi, hänellä on valmiiksi huono maine. Se, että kyvyttömyytesi selviytyä täysin normaaleista arjenhallintataidoista ja -odotuksista, on sinulle tärkeä itsetutkiskelun ja ehkä jopa avunhakemisen paikka. Miksi olet niin huolimaton, että lapsesi joutuu kärsimään?

kolmanneksi siksi, että vaivasit tuolla paniikkihässäkälläsi täysin ulkopuolisia ihmisiä, kaverin pihavajan vara-avaimia jne... joku toinen vanhempi joutui kesken työpäivän vaivaamaan päätään miten pelastaa kaltaisesi tohelo pulasta.

Tuskimpa opettaja tuota sinun pajunköyttäsi uskoi. Korvien jälkitarkastus, kamoon.

Suoraan sanoen AP, inhoan kaltaisiasi toheloita ja vältän teidän kanssa asioimista viimeiseen asti. Syynä on se, että minä olen itse entinen tohelo. Otin onkeeni, hoidin asiani kuntoon ja nykyään olen skarppi ja huolellinen. Entisenä tohelo-lusmuna tunnen kuitenkin kaikki teidän meriselitykset ja hätävalheet, viime hetken perumiset ja jatkuvat unohtelut kuin omat taskuni, et siis onnistu hämäämään likimainkaan niin paljoa kuin varmaan toivoisit.

"Joka itsensä ylentää, se alennetaan". Sitä odotellessa.

T. Ap

Vierailija
19/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on kunnossa niin vanhemmat ei unohtele. Nyt katsot sinne teidän eteiseen luistimet ja sukset. Teet itsellesi kalenterin.

Tarkastat lapsesi läksyt joka ilta. Näin meillä tehdään ja unohduksia ei ole. Vanhempien avulla lapsi oppii tunnolliseksi ja muistavaksi.

Vierailija
20/39 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla kommentoimatta, vielä tämä yhden kerran.

Arvasin tietenkin, että näitä ilkeitäkin kommenntteja tulee, mutta haloo, on toi aika rajua kuitenkin?

Että ihan "huono äiti"?

Mutta joo, kiitos siis ymmärryksestä ja kiitos myös kritiikistä. Jään miettimään, josko pirullisissa sanoissanne olisi jotain perääkin.

No, täytyy mennä. Olen niin huono äiti, että alan nyt pelaamaan lapseni kanssa dominoa. Soon moro!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän