Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko vauvat vaihtua synnärillä?

Vierailija
07.12.2005 |

Ja ihan tosissaan tota mietin.. Eli siis, onko mitään mahdollisuuttakaan, että vauvat sekottuisivat synnytysosastolla?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyivät kyllä omille vanhemmilleen. Sielläkään ei ole niitä rannekkeita.

Normaalisynnytyksen jälkeen ja terve vauva ei tietty äitinsä viereltä edes poistu.

Vierailija
22/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin ihan tota samaa yks kerta. Itse sain vauvani hätä sektiolla ja silloin näin nopeasti vauvani ennenkuin se vietiin pois. Eikä sille laitettu mitään ranneketta leikkaussalissa. Et on voinut vaikka vaihtua leikkaussalin ja keskolan välissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa tuon rannekkeen ja sanoi että heti kun kapalo avataan ekaa kertaa niin laitetaan se..Avattiin 6h päästä mutta vauva oli kyllä vieressäni koko sen ajan. Mutta yleensähän äiti katselee vauvaa pitkään heti synnytyksen jälkeen (jos kaikki mennyt ok) joten muistaa varmaan miltä oma vauva näyttää.

Vierailija
24/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:lle: Taysissa on nykyään rannekkeet osastolla, kaulaketjussa numerolaatta vain sen pari tuntia kun ovat synnytyssalissa

Vierailija
25/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...virhe huomattiin ja mitään tramaattista ei tehty väärään henkilöllisyyteen liittyen.

Vierailija
26/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla valvottujahan noi synnärit on, ettei noin vaan kuka tahansa pääse niit vauvoja käpälöimään. Meidän muksulla ei muuten mitään nimilaattaa ollut kädessä. Sellainen ketju jossa oli joku nro, oli kyllä kaulassa (käytännössä kuitenkin jossain muualla kuin kaulassa...). Mulla itsellänikään ei ollut mitään ranneketta.. Oltiin siis vähän kuin tuuliajolla sillä..

Vierailija
27/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyin v.1982 ja äiti oli mennyt hakemaan " vauvahuoneesta" mua ja oli ihmetellyt kun ei tunnistanut ketään tyttövauvaa eikä missään tyttösängyssä lukenut mun nimeä.

Hän meni sit hoitajille sanomaan ja lähtivät osastolle etsimään mua. Joku toinen nainen oli luullut mua omakseen (vielä poika oli hällä itsellään) ja siellä se mua imetti ja luuli omakseen! =D On mahtanut olla synnytyksen jälkeisessä tokkurassa. Oli ollut ihan hämillään/nolona tämä mamma... kai se viimeistään vaippaa vaihtaessa olis tajunnut...

Vierailija
28/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyin v.1982 ja äiti oli mennyt hakemaan " vauvahuoneesta" mua ja oli ihmetellyt kun ei tunnistanut ketään tyttövauvaa eikä missään tyttösängyssä lukenut mun nimeä.

Hän meni sit hoitajille sanomaan ja lähtivät osastolle etsimään mua. Joku toinen nainen oli luullut mua omakseen (vielä poika oli hällä itsellään) ja siellä se mua imetti ja luuli omakseen! =D On mahtanut olla synnytyksen jälkeisessä tokkurassa. Oli ollut ihan hämillään/nolona tämä mamma... kai se viimeistään vaippaa vaihtaessa olis tajunnut...

Vierailija
29/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t." Moips" =D

Vierailija
31/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meillä se ainakin lähti heti irti ranteesta, oli siis liian löysä. Teoriassa siis olisi voinut vaihtua, tosin en päästänyt hetkeksikään silmistäni."

Ja tuolla nilkassa pysyi sen viikon, mikä sairaalassa oltiin. Kotona otin sitten pois...

Vierailija
32/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina on pienen pieni promillen vaara, että voi niinkin käydä... Onneksi nykyisin suositaan 24 h vierihoitoa!

Vierailija
33/38 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä paljastivat yhdennäköisyyden.

Vierailija
34/38 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä löysin sen seuraavana päivänä sairaalan käytävältä.

en olisi tunnistanut vauvaa, ehkä. aivan vieras oli minulle. nyt 7kk jälkeen huomaa kyllä miehen ja minun ulkonäön, että ei luultavasti ole vaihtunut=)

Vierailija
35/38 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voi olla varma vieläkään onko tuo oma, niin on vieraan näköinen ihan naapurin masan näköinen Mitä mies ihmetellyt suuresti.. ;)

Vierailija
36/38 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisin kyllä huomannut ainakin kahden nuorimmaisen vaihtumisen kun tuodaan väärännäköistä vauvaa ;)

Vierailija
37/38 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranneketta. Olisin kyllä huomannut vauvan vaihtumisen koska sellaista hiuspehkoa ei kyllä ollut kenelläkään muulla vauvalla :)

Vierailija
38/38 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYSssa ainakin 80-luvulla oli kaulassa sellaiset metalliketjut, joissa oli tunnistelaatta. Äidit vaan pakkasivat ottamaan niitä vauvoiltaan pois, kun pelkäsivät että vauva siihen kuristuu.