on tunne, että voin selvitä veloistani!
20000e takana ja tonni jäljellä! hei hei ulosotto! :D
sori, piti hehkuttaa mahtavaa fiilistä!
Kommentit (4)
Kerrotko vinkkejä tuohon ja kauan meni aikaa?
Ahdistaa pirusti
vuosia, en osaa tarkemmin sanoa. todellinen velkasummakin on varmaan lähempänä 25000e koska uo:n lisäksi perintäfirmat ovat minulta lyhennyksiä saaneet. Suurin osa on peritty palkasta ulosoton kautta, sitten kituuteltu loppurahalla ja elelty naftisti.
muistan joskus kaaauan aikaa sitten minua ahdisti ihan hirvittävästi jo se kun tuli perintäfirmasta kirje, en edes uskaltanut avata niitä koska tuntui siltä, että en saa koskaan velkojani maksettua pois. todellinen käännekohta oli työpaikan vaihto. silloin tuo palkasta periminen siis loppui, ja ulosotosta tuli hirvittävän paksu kirje jossa oli koko velkani eriteltynä. rohkaistuin ja soitin ulosottomiehelle (muistan että poltin ketjussa tupakkaa koko puhelun ajan, olin niin peloissani..) mies oli tosi mukava ja ehdotti, että jos lyhentäisin velkaani 400e kuussa, ja niin teinkin kunnes koko uo velka oli maksettu. noh, sitten alkoi koko kakku paljastua kun perintäfirmoista tuli jotain vanhoja laskuja maksettaviksi. aikaisemmasta rohkaistuneena uskalsin myös heihin olla suoraan yhteydessä ja nyt on tosiaan vain tonni jäjellä maksettavaa, ihanaa!
minua harmittaa hirvittävästi etten jo aiemmin saanut järjesteltyä valkojieni kanssa maksusuunnitelmia. rohkaisen ja kannustan kaikkia samassa tilanteessa olevia toimimaan heti, koska mikään ei veetuta enempää kuin korkojen maksaminen...
Hienoa, että olet saanut asiasi hoidettua noin hyvin! Tuo on ihana tunne!
Itsellä ei tosin ulosottovelkaa, mutta muuten on tässä kivuttu aika suuresta "velkakuopasta" pikkuhiljaa, osamaksulla tullut osteltua yhtä sun toista jne. siinä määrin, että pahimmillaan oli tosi tiukkaa kun lähes koko tili meni osamaksuihin... Pikkuhiljaa kun sai maksettua ensin pienempiä pois ja sitten jäi taas enemmän rahaa maksaa isompia jne., niin siitä se vyyhti alkoi purkautua. Elokuussa menee viimeinen osamaksuerä, enkä kyllä hetkeen aio ostaa yhtään mitään osamaksulla! Tai ainakaan ajautua ko tilanteeseen uudelleen. Jossain yksittäisessä osamaksussahan ei sinänsä ole mitään vikaa.
Sit jatkossa pidä raha-asiat tiukasti kontrollissa! Mulla tulee menemään vielä ehkä vuoden verran, luulin, että jo keväällä helpottais, mut ei :(