Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on parvekkeella pieni timanttituija

Vierailija
20.04.2013 |

Ympärillä on nyt suojakangas kun parveke on etelän suuntaan, milloin suojan voi ottaa pois?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut koko talven ilman suojaa eikä kasvi ole vaurioitunut, asun Itä-Suomessa.

Vierailija
2/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija (kaukana siitä), mutta tietääkö sen jo, onko itäsuomalainen kasvi vaurioitunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruukun multa jäätynyt talvella? Jos ei, niin kasvi on varmasti selviytynyt talvesta, muuten en usko.

..

Vierailija
4/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaaminen perustuu siihen että kun maa on jäässä niin kasvi ei saa vettä sen tilalle mikä haihtuu auringon lämmittämien neulasten kautta. Eli kun maa on sula niin suojan voi poistaa.

Vierailija
5/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pöntöt.. Tuijaa suojataan nyt silsi, ettei aurinko kärvistä sitä ruskeaksi.

Vierailija
6/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen siis vastasi itäsuomalaiselle.

Vierailija
7/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, aurinko kärvistää sen ruskeaksi just sen takia että kun neulasista haihtuu vesi eikä kasvi saa mistään tilalle, jolloin neulaset kuolee ja ruskistuu.

Kattokaapas vähän pihoille...ei isoja ja vanhoja tuijia suojata koska niiden juuren ovat niin syvällä ettei sinne routa yllä, ja kas, aurinko ei kärvistä niitä ruskeiksi.

Vierailija
8/8 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, otan suojan veks pois. Olen kastellut lämpimällä vedellä jo pidemmän aikaa ja vihreältä tuo suojan alla näyttää.

AP