Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät sairastu "koskaan", miksi?

Vierailija
04.02.2013 |

Onkohan täällä viisaita ajatuksia siitä, miksi meidän perheessä ei käytännössä koskaan sairasteta?

Lapset ovat 11v, 7v ja 3v ja ovat keskimäärin poissa koulusta sairauden takia ehkä päivän vuodessa. Yleensäkään niinä harvoina kertoina kun ovat kipenä, se kestää korkeintaan päivän. Kahdella nuorimmaisella ei ole koskaan vielä ollut kuumetta, vanhimmallakin vain kerran yli pari päivää. Vain vanhin on oksentanut tai ripuloinut kerran 1-vuotiaana ja kerran 5-vuotiaana, silloinkin vain pari kertaa ja puolessa päivässä tauti oli ohi. Nuorimmat eivät ole oksentaneet kertaakaan,

Yhteensä lapset ovat syöneet 2 antibioottikuuria, korvakipuun molemmat, siltä varalta kun oltiin menossa lentokoneeseen.

Kuinkahan paljon tässä on kyse geeneistä vai ympäristöstä vai mistä... Olemme asuneet monissa maissa lastenkin kanssa, itse me vanhemmat olemme myös tosi terveitä, ei läheskään joka vuosi yhtään saikkupäivää, voi mennä viisikinv uotta ilman sairautta. Itse muistelen,e ttä olin kipeänä päivän kesäkuun alussa ja päivän joululomalla, mutta ei siloinkaan tule kuumetta, on vain voipunut olo ja saattaa sitten muutaman päivän yskittää tai olla nuha, mutta ei niin, että pitäisi olla työstä pois tms.

Onko tämä outoa vai onko muitakin terveitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole koskaan kipeä, sekä mummoni että pappani elivät yli 95-vuotiaksi, ehkä juuri siksi kun meihin ei pöpöt pure... Ympäristöäkin kiitän ja kasvatusta siitä, että meillä sai grillata muurahaisia ja edelleenkään en pese esim. kasvojani joka päivä, suihkussa käyn vain 2-3 päivän välein.. Haluan uskoa osin, että näin pysyy bakteerikanta sopivana vastustamaan tauteja, tiedä häntä...

Vierailija
2/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan hyvää vastustuskykyä geneettisesti, eli hyvää tuuria. Minä ja mies ollaan oltu samanlaisia, itse olin kouluaikoina kateellinen niille jotka saivat olla sairaslomalla :D

Onkohan täällä viisaita ajatuksia siitä, miksi meidän perheessä ei käytännössä koskaan sairasteta?

Lapset ovat 11v, 7v ja 3v ja ovat keskimäärin poissa koulusta sairauden takia ehkä päivän vuodessa. Yleensäkään niinä harvoina kertoina kun ovat kipenä, se kestää korkeintaan päivän. Kahdella nuorimmaisella ei ole koskaan vielä ollut kuumetta, vanhimmallakin vain kerran yli pari päivää. Vain vanhin on oksentanut tai ripuloinut kerran 1-vuotiaana ja kerran 5-vuotiaana, silloinkin vain pari kertaa ja puolessa päivässä tauti oli ohi. Nuorimmat eivät ole oksentaneet kertaakaan,

Yhteensä lapset ovat syöneet 2 antibioottikuuria, korvakipuun molemmat, siltä varalta kun oltiin menossa lentokoneeseen.

Kuinkahan paljon tässä on kyse geeneistä vai ympäristöstä vai mistä... Olemme asuneet monissa maissa lastenkin kanssa, itse me vanhemmat olemme myös tosi terveitä, ei läheskään joka vuosi yhtään saikkupäivää, voi mennä viisikinv uotta ilman sairautta. Itse muistelen,e ttä olin kipeänä päivän kesäkuun alussa ja päivän joululomalla, mutta ei siloinkaan tule kuumetta, on vain voipunut olo ja saattaa sitten muutaman päivän yskittää tai olla nuha, mutta ei niin, että pitäisi olla työstä pois tms.

Onko tämä outoa vai onko muitakin terveitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin lapsistamme täyttää kohta 12 v ja on oksentanut kerran elämässään, n. 6 vuotta sitten. Itse uskon tämän johtuvan osaltaan siitä että työskentelen ambulanssissa ja päivystän työtamineissa kotona. Kannan siis varmasti mukana kaikki oravaa pienemmät taudinaiheuttajat...

Vierailija
4/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuunkaan, mutta hyi helevatti olla pesemättä itteä sen takia!? Olen 43 vuotias ja syöny ehkä 2 -3 antibioottokuuria ikäni aikana. Viimeksi ollu flunssa/ kuume mikä lie vuonna -96. Käyn suihkussa joka päivä! Sairaslomalla en vuosiin ja kieltämättä välillä käy kateeksi kun työkaverit vähintään kaks kertaa vuodessa muutaman päivän flunssan takia...

Vierailija
5/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sisäeläimiä, niin se on varmasti syy sille, miksi ette sairastele.

Vierailija
6/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni lapsuudessa ja nuoruudessa kissoja. Lisäksi veljeni kantoi kotiin hoitoon milloin pesästä tippuneita linnunpoikia tai oravia, milloin mitäkin. Teininä oli pupuja.

Tulin lapsena niin allergiseksi, etten voinut myöhemmin ottaa sisäeläintä, mutta meillä on ulkokoira ja ulkokissoja, joita kyllä välillä rapsuttelen, samoin ulkokaneja ollut.

AP

Vierailija
7/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset sairastaa harvoi-siis tosi harvoin.Miehen lapsi sairastelee usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi