Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun mieheni sai stressiin ja ahdistukseen sairaslomaa ja lääkkeet. Tehdäänkö meistä nyt LS-ilmo?

Vierailija
04.02.2013 |

Mieheni kärsii jonkinlaisesta burn outista jonka on saanut vaan liaan kovalla työntekemisellä. Onko mulla syytä pelätä että meistä tehdään LS-ilmo, jos se kerran tavallista on sairastuneen äidinkin kohdalla, niin mieksei sitten isän?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ja miksi ls-ilmoa pitäisi pelätä? Sehän ei suoraan tarkoita huostaanottoa, vaan esim tukitoimia perheen arjen helpottamiseksi..

Vierailija
2/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä on perheen isä. Kai ne yleensä kertoo jos tekevät ilmoituksen.

Luulen, että tällaisissa tapauksissa ainoastaan silloin jos on yksinhuoltaja tai pienten lasten kotiäiti/koti-isä saatetaan tehdä ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taannoin yli kuukauden pituisella sairaslomalla mt-syistä. Lääkitykset ovat elinikäiset, hoitajalla käyn kerran kahdessa viikossa ja koskaan ei ole edes vilauteltu ilmoituksen mahdollisuutta. Ja salaa sitä ei tehdä.

Vierailija
4/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmo tehdään automaattisesti jos vanhempi otetaan osastolle mielenterveyssyistä tai yrittänyt itsemurhaa.

Ainoastaan jos on epäiltävissä että olette niin uupuneita että lapset jäävät huomiotta, voidaan ajatella asiakkuutta. Mutta sekin voi olla joku ihan kevvyt juttu, tyyliin perhetyöntekijä käy teillä jonkun kerran.

Mutta en todella usko että tapauksessanne mitään tollasta tapahtuu ja teille olisi kerrottu, jos lastensuojelua harkittaisiin.

Vierailija
5/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään ole tehty. jouduin itse sairaslomalle ja sama homma. nyt taas töissä. en edes päiväkotiin kertonut. ei kuulu niille.

Vierailija
6/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse sairastuin toisen lapsen jälkeen synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Itkin tilannetta neuvolassa ja terveyskeskuksessa ja vaikka kelle. Olin ihan hajalla. Sain lääkkeet, psykologikäyntejä ja kaupungin kotiapua, mutta missään vaiheessa ei ollut mitään puhetta mistään lastensuojeluilmoituksesta. Jos tuollaisia pelkää, niin on varmasti avun hakeminen vaihkeaa.

Vierailija
7/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole kuullut irl koskaan, että stressin ja burn outin takia tehtäisiin ilmoitusta, automaattisesti. Eriasia miten tilanteet sen myötä kärjistyy kotona, vai kärjistyykö ollenkaan. :)

Sossusta.

Vierailija
8/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan törmännyt siihen, että sanat lyhenevät puhekielessä?

Vierailija
9/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan törmännyt siihen, että sanat lyhenevät puhekielessä?

Vierailija
10/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kärsii jonkinlaisesta burn outista jonka on saanut vaan liaan kovalla työntekemisellä. Onko mulla syytä pelätä että meistä tehdään LS-ilmo, jos se kerran tavallista on sairastuneen äidinkin kohdalla, niin mieksei sitten isän?

se, että työnantaja siirtää sun miehen nimen ensimmäiseksi irtisanottavien listalla. Seuraavassa yt:ssä tulee lähtö ja terveempi tilalle jahka varoaika on mennyt umpeen.

Vierailija
11/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumushan ei oikeuta palkalliseen sairaslomaan joten koodin täytyy kertoa muuta kuin uupumuksen.

Ja mitä sanoitte töihin??

Vierailija
12/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekamuotoinen ahdistushäiriä vissiin vaan F76 tai joku sellainen. ei ole koskaan neuvolassa edes kysytty että miten vanhemmat jakselee. siinä se menee kun pakko on jaksaa. onneksi toinen on terve.

Vierailija
13/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että työnantaja siirtää sun miehen nimen ensimmäiseksi irtisanottavien listalla. Seuraavassa yt:ssä tulee lähtö ja terveempi tilalle jahka varoaika on mennyt umpeen.

Vierailija
14/14 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessäkään "pelätä" LS-ilmoitusta kun sain itse burn outin monen tekijän summana yli vuosi sitten.

Ei siis ainakaan meistä mitään ilmoitusta tehty eikä edes hyvä ystäväni, joka on sosiaalityöntekijä, missään vaiheessa ottanut asiaa puheeksi. Ehkä tässä asiassa voi olla paikkakuntakohtaisia eroja...

Tärkeintä tervehtymisen kannalta on sairausloman alussa keskittyä tekemään vain niitä asioita, jotka tuntuvat mielekkäiltä ja joista saa iloa. Näin minulle lääkäri ja terapeutti sanoivat useaan otteeseen. Siksi pidin lapset kaksi ensimmäistä kuukautta päivähoidossa vaikka olin itse kotona. Sain koota ajatukseni, levätä, nukkua, kävellä, kierrellä kaupungilla ajatuksineni... olla vapaasti päivät. Sen jälkeen olenkin jaksanut nauttia lasten kanssa kotona olemisesta jo pidemmän aikaa (irtisanouduin työpaikasta). Tsemppiä miehellesi toipumiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi