Mun mies huutaa koko ajan
Syy huutamiseen voi olla joku ihan naurettava pikkujuttu. Kadonneet kalsarit, levällään olevat lelut, you name it.
Huutaa sekä lapsille että mulle. Mä ite pidän huutamista luonteenheikkoutena. Kun muut keinot ja auktoriteetti puuttuu, niin aletaan huutamaan.
Nyt on jo vanhemmat lapset alkaneet ihmettelemään sitä miksi joka asiaan pitää suhtautua huutamalla. Lapset on alkaneet menemäänkin jo siihen suuntaan etteivät puhu asioista isälleen vaan mulle. Kyllä mäkin osaan olla asioissa tiukka mutta osaan sentään jutella normaalisti.
Huvittavinta tässä on se että mies on mulle kehunut miten hän on niin hyvä keskustelemaan (tätä piirrettä ei kuulemma musta löydy). Ihmettelee joskus miks mä en puhu hänelle asioista.... No mä mietin että MIKSI puhuisin? Kuka sitä haluais saada huudot päin naamaa? Se on ehkä yksi kerta kymmenestä kun mies on keskustellut mun kanssa jostain huutamatta.
Kommentit (39)
Tunteiden hallintataidot on jääneet taaperon tasolle.
Isolla osalla ihmisiä ei ole hajuakaan miten ilmaista vihaa rakentavasti satuttamatta muita psyykkisesti tai fyysisesti. Se että huutaa ja raivoaa muille kertoo kyvyttömyydestä käsitellä vihan tunnetta. Kannattaa googlettaa.
Siinä on taas esimerkki ihmisestä joka on lapsena oppinut saamaan tahtonsa läpi huutamalla eikä tämä tapa katoa helpolla myöhemminkään.
Kova kovaa vasten. Sanot että minulle et huuda, ja seuraavan huutamisen jälkeen tulee ero.
Voin muuten sanoa että se omass asunnossa rauhassa asuminen eron jälkeen on IHANA TUNNE. Kukaan ei öykkäröi kotona.
Stressi kaikesta, unenpuute, muuttunut elämäntilanne, esim. ikääntyminen tai sitten vain huono tapa tai huono kuulo. Lääkäriin.
ämmä9 kirjoitti:
Testospitoisuus kiehtoo naista
Päinvastoin. Testosteronin vähetessä alkaa miehet äkääntymään ja karjumaan.
No meillä kiljuu kuin sirkkeli.
Kuka jaksaa katella jotain kiukuttelevaa äijää? Itse ainakin haluan järkevän aikuisen miehen enkä jotain itku-potku-raivari-kakaraa miehen kehossa.
Laita anustappi sen suuhun niin hiljenee. Jesaria päänympäri ja käden käsiraudoilla kiinni kellarin patteriin.
On tyytymätön parisuhteeseenne. Mies haluaa ( varsinkin komea) tasoisensa naisen.
Kiukkuiset vanhat ukot kirjoitti:
ämmä9 kirjoitti:
Testospitoisuus kiehtoo naista
Päinvastoin. Testosteronin vähetessä alkaa miehet äkääntymään ja karjumaan.
No meillä kiljuu kuin sirkkeli.
Meillä taas huuto loppui, kun muna lerpahti.
Osansa voi olla siitäkin, kun karjuin kurkku suorana takaisin. Ilmoitin, että herra on hyvä ja lähtee muualle huutamaan, tai minä voin lähteä.
Ei kuulemma aio lähteä.
Meidän naapurissakin huudetaan koko ajan...ihanaa elämää vissiin. En kattelisi päivääkään tollasta huutajaa, miksi kattelisin ja kuuntelisin??? Kysyppä sitä itseltäsi.
Me olemme sopineet ettei kumpikaan saa huutaa, sillä se on itse asiassa henkistä väkivaltaa.
Joskus haastavaa kahdelle äkäpussille, mutta toimii. Jos toinen rupeaa huutamaan niin muistuttaa: puhu hiljempaa.
Uskomatonta, että näin monessa perheessä huudetaan, ei meillä koskaan. Tämä on provo.
Silloin kun kommunikointi menee huutamiseksi, kilpaillaan enää vaan siitä kuka huutaa kovimmin !
Maikkis kirjoitti:
Meidän naapurissakin huudetaan koko ajan...ihanaa elämää vissiin. En kattelisi päivääkään tollasta huutajaa, miksi kattelisin ja kuuntelisin??? Kysyppä sitä itseltäsi.
Somaliperheissä koko väki puhuu huutamalla. Sen kuulee kesäisin kun parvekkeen ovet ja ikkunat on auki.
Meillä huutaa myös. Ihan mistä vaan ja kaikille, mutta myös teinien "laiminlyönneistä". Varsinkin niistä, joita itsekin tekee. Eli kengät hujanhajan, tiskit pöydällä, märkä pyyhe mytyssä... Helposti karjuu teineille, vaikka itse sotkee ja sählää eniten.
Perustuu kuulemma siihen, että menee paremmin perille.
Olen alkanut nyt karjua miehelle.
"PYYHE ON TAAS MÄRKÄNÄ RUTUSSA!!"
"MIHIN LAITOIT KAUKOSÄÄTIMEN?!?!"
Teinejä naurattaa, mutta mies alkaa heräillä. Hämmästyneenä kysyi ekoilla kerroilla, että miksi huudan. Vastasin vain, että menee paremmin perille...
Huutaako se vieläkin, vai onko ikä ja tässä välissä vierähtäneet vuodet jo hioneet pahimmat särmät.