Luontoihmiset! Voitko suositella jotain luontokohdetta Pirkanmaalla?
Viikonlopuksi luvattu hyvää keliä ja olisi kiva lähteä tutustumaan johonkin luontokohteeseen, luonnonsuojelualueeseen tai muutoin kauniiseen metsään, laavulle tms. Netistä löytyy kyllä vaikka minkälaista tietoa, mutta vähän liikaakin... Kaipaisin omakohtaista kokemusta ja suosittelua. Auto on käytössä eikä tarvitse olla erityisen helppokulkuista (ei lapsia mukana tällä kertaa).
Olen tykännyt mm. Rapolanharjusta Valkeakoskella, Helvetinvuoresta Ruovedellä, Ellivuoren Pirunvuoresta ja Pohtiolammen Sääksikeskuksesta, myös laavuja on tullut ravattua.
Mikä on teidän perheenne lempikohde päiväretkille luonnossa?
Kommentit (5)
Kiitos jo näistä vastauksista, vielä lisää kohteita olisi kiva saada vierailulistalle... :) - ap
Meidän suosikkikohde on Birgitanpolun kävely Hervannasta Valkeakoskelle (ja pidemmällekin kohti Hämettä voi jatkaa jos viitsii). Seitsemisissä on myös kaunista, samoin Siikanevalla, mutta niihin on meiltä pitempi matka, joten ei tule yhtä usein käytyä. Siikanevalla voi olla vielä tähän aikaan aika kylmä, kun se suo varmaan viilentää aika tehokkaasti, mutta toisaalta siellä voisi olla lintuja.
Mm. Salmissa on Otamussillan kupeessa useampia luontopolkuja ja hienot maisemat. Pori-Tampere tieltä käännyttäessä lukee Salmi, on Sastamalassa. Puurijärvellä voi katsella lintujen kevätmuuttoa, Huittisten seudulla.
Laipanmaa Kangasalla. Olen itse käynyt kerran pienellä kävelyllä, mutta mieli vetäisi tutkimaan paikkaa tarkemmin ja laajemmalta alueelta
Siikanevaa ehdotan minäkin.