Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bamix-sauvasekottimet! Mitä eroa on eri malleilla?

Vierailija
03.02.2013 |

En edes tiennyt, että tuo Bamix on joku "kulttiesine". Kaverini vaan oli ostanut sellaisen ja kehuskeli sillä tänään kyläillessämme, että hänellä on nyt oikein Bamix.

Olin vähän hölmistynyt, kun hän jotain sauvasekoitinta niin kehui ja retosti. Meillä on ollut Bamix yli 10 vuotta - niin kauan, kuin minulla on ollut oma koti. Aikoinaan ostin Bamixin, kun tarvitsin sauvasekoitinta ja sitä liikkeessä suosittelivat. Pidin sitä "vain" sauvasekoittimena, en minään ihmeellisenä statusesineenä.

No, kun sanoin, että joo, on tuo ihan ok sauvasekoitin, meilläkin toiminut jo vuosikaudet. Niin kaveri tivaamaan, että niin, mutta mitä mallia? Onko se M160? M160 on paras!

No, huvittuneena nyt kotona katsoin, että meidän koneessa lukee M200. Se on varmaan sitten jotenkin luuserimpi malli tuohon M160 verrattuna. Vai? Onko noissa oikeasti jotain eroa? Sehän on vaan sauvasekoitin! :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Bamix oikeasti hyvä?

Vierailija
2/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamixin ero muihin sauvasekoittimiin on se 20 vuotta tai kauemmin, mitä ne kestävät käytössä. Minulla on nyt jo toinen, mutta se näkyy kestävän äidiltä tyttärelle. Ensimmäisen tuhosin kastelemalla sen.

Uudet lisäosat sopivat noihin vanhoihinkin malleihin, tosin tarkempaa tietoa mallista mulla ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:16"]

Bamixin ero muihin sauvasekoittimiin on se 20 vuotta tai kauemmin, mitä ne kestävät käytössä. Minulla on nyt jo toinen, mutta se näkyy kestävän äidiltä tyttärelle. Ensimmäisen tuhosin kastelemalla sen.

Uudet lisäosat sopivat noihin vanhoihinkin malleihin, tosin tarkempaa tietoa mallista mulla ei ole.

[/quote]

No mulla on Moulinex 90-luvulta, hyvin soseuttaa edelleen keitot ja muut. Ei tosiaan hajoa kastelemalla. :D

Vierailija
4/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti on.

Vierailija
5/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevöhööd. Käytän sauvasekoitinta todella paljon, mutten tajua, mitä lisäarvoa tuo parinsadan sekoitin voisi tuoda tuohon muutaman kympin sekoittimeen nähden. 

Vierailija
6/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

m200 on kyllä parempi kuin m160, koska siinä on tehokkaampi, 200 watin moottori. Päädyimme siihen, koska mies osallistui ostopäätökseen, ja mies arvostaa watteja. Muuten noissa ei ole pahemmin muuta eroa kuin se, että eri paketteihin tulee eri lisäosia.

Vierailija
7/10 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:38"]Nevöhööd. Käytän sauvasekoitinta todella paljon, mutten tajua, mitä lisäarvoa tuo parinsadan sekoitin voisi tuoda tuohon muutaman kympin sekoittimeen nähden. 
[/quote]

Bamixissa on enemmän kierroksia joten sillä saa vaahdottettua vaikka rasvattoman maidon kovaksi vaahdoksi. Myös kaikki muu sekoittaminen sujuu nopeammin ja tehokkaammin. Eron kyllä huomaa, vaikka ei uskoisi!

Vierailija
8/10 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Bamixin - 180W majoneesin tekoa varten. Terät on tosi pienet, eikä tehot riitä kunnolla majoneesin tekoon. Varmaan riittää pieneen maidon vatkaamiseen. Ostin nettikokemusten perusteella, mut En olisi hommannut, jos olisin tiennyt tuon tehottomuuden. Ylihinnoiteltu kultti-vehje.

Vierailija
9/10 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Bamiksen n. 45 vuotta sitten Wateista en tiedä mutta on edelleen ok kunhan muistat kuivattaa kojeen

teräpuoli alaspäin. Maksoi jo silloin maltaita !

Vierailija
10/10 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi kirjoitti:

Ostin Bamixin - 180W majoneesin tekoa varten. Terät on tosi pienet, eikä tehot riitä kunnolla majoneesin tekoon. Varmaan riittää pieneen maidon vatkaamiseen. Ostin nettikokemusten perusteella, mut En olisi hommannut, jos olisin tiennyt tuon tehottomuuden. Ylihinnoiteltu kultti-vehje.

Kyllä meillä riittää 160W tehoinenkin. Teetköhän majoneesin jotenkin väärin? Itse tein viimeeksi rikkomalla kananmunan sekoituastian pohjalle, päälle pari desiä öljyä, niiden päälle valkopippuri, suola, sinappi ja etikka. Sitten Bamix SOSEUTUSTERÄLLÄ astian pohjalle ja vasta sitten käyntiin. Kun pohja alkaa saostua, nostetaan terää pikkuhiljaa ylöspäin. Tulee hyvä majoneesi ja äärettömän helpolla.

Monesti olen tehnyt siten että vatkaa sitä kananmunaa hulluna ja yrittää kaataa norona öljyä sekaan. Jossain vaiheessa vaan ei toimi vaan öljy ei enää sekotu kun terä pyörii pohjalla majoneesissa ja öljy vain kerrostuu pintaan. Ehkä tuollaiseen tapaan tarvii jotain tehokkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän