Hiustenlähtö. Mikä teillä on auttanut kyseiseen vaivaan?
Tutkittu on, mutta syytä ei ole löytynyt. Sain liosta ja voidetta lääkäriltä. Ei ole auttanut.
Kommentit (28)
Hairmella voi peittää hiustenlähtöalueita
Hairme hiusrakennekuidut on tarkoitettu hiustenlähtöalueiden peittämiseen
Tässä mun käyttökokemus-keissi:
Minulla lähtenyt useista syistä. Pitkällinen stressi, suolistosairaus eli imeytyinen huonoa, perinnöllisyys, ikä.
Olen saanut pientä apua Rogainesta, joka on apteekkitavaraa. Syön lisäksi useita tässäkin ketjussa mainittuja vitamiineja ja hivenaineita (D, B12, Omega-3, Ca/K2/Magnesium, Sinkki, Seleeni, Kupari, Biotiini, kollageenijauhe, L-lysiini), koska minulla on tosiaan imeytymisongelmia. Eli muutenkin kuin hiusten vuoksi.
Vitamiineista useimmat otan niinä helposti-imeytyvinä versioina. Mutta jos siis jätän tuon Rogainen pois, tulee selkeä muutos päälaen hiuksistoon, ohenee vaan entisestään. Nythän on muuten koronan aikana erittäin hyvä mahdollisuus käyttääkin tuollaisia ja vastaavia aineita, koska voi olla etätyössä ja ei ole niin väliä, miltä hiukset kotona näyttävät, kun ainetta laittaa säännöllisesti kaksi kertaa päivässä päähän. Sillä on muuten myös sellainen ominaisuuskin oman kokemukseni mukaan, että kun sitä joutuu kuitenkin myös vähän hiuksiin eikä vain päänahkaan, ainakin suihkutettuna eikä aplikaatiolla vietynä, niin aineen kuivuttua ja hiuksesi harjattua se jotenkin kai hieman nostaa hiuksia, joten ei näytä niinkään ohuelta hiukset. Minulla siis yli olkapäiden suorat hiukset. En tiedä, onko ominaisuus luotu tarkoituksella vai vahingossa, mutta se on ihan hyvä. Ja sitten vielä sellainen yksityiskohta, että lopetin aineen käytön tuossa kolme kuukautta sitten (kun se loppui) enkä viitsinyt tai saanut aikaiseksi, hankkia sitä lisää, niin aika nopeasti taas alkoi iho kuultaa kunnolla maailmalle eli hiuksia lähti. Nyt olen käyttänyt taas kuukauden eli yhden pullon kolmesta, hieman on alkanut tulla hiusten alkuja lisää, mutta tosiaan tuo aineen joku kohotusvaikutus näkyy kyllä kivasti. Eli...summa summarum, ei saisi jättää aineen käyttöä muutamaa päivää pidemmäksi aikaa kai väliin. Tätä parempaa keinoa hiustenlähtöön ei kai ole vielä keksitty, aineita on toki eri merkkisiä.
Olen miettinyt itse, että voiko ottaa tuuhennoksia, kun on tavallaan "näin heikko tukka". Pituutta kyllä kasvaa kivasti, eli pysyvämmät tms. hiukset "toimivat" kasvultaan, mutta niiden määrä yrittää vähentyä.
Olen käyttänyt osin myös niitä ns. suihkutettavia hiuskuituja, kuten Toppik, mutta se ainakin näyttää jotenkin läikittävän päänahkaa eikä mitään "tuuhenna itse hiuksia". Ihme, että saavat markkinoida ainetta tuolla jollain sähköisellä ominaisuudella, että takertuu hiuksiin ja tuuhentaa niitä ym. Ehkä sitä voi käyttää kuitenkin "tukena," kun on ensin käyttänyt vähintään puolisen vuotta tuota apteekkitavaraa. Ei kuulla päänahka niin hyvin. Vaaleahiuksisilla vähän parempi homma. Ekaa kertaa Rogainea käyttäessäni kesti komatta kuukautta ennen kuin päälaella alkoi näkyä uusien hiusten alkuja, jotka olivat ensin hentoja 1 cm pituisia haivenia. Sitten kasvoivat ja vahvenivat. Kaipa tämä on loppuiän homma, tämä aineen päivittäinen käyttö. Ehkä pitää välillä vaihtaa merkkiä, ettei tule mitään ongelmia. Tsemppiä kaikille masentavan aiheen kanssa!
Itse olen saanut hyviä tuloksia tän paketin hoidolla ja mun mielestä rullaus tuntuu myös kivalta :)
https://www.digistore24.com/redir/448912/ShirtShop/
Spironolactonen sivuvaikutus on hiustenlähdön estyminen.
Hormonivalmisteiden lopettaminen auttoi aikoinaan. Ei värjää, pesee hajusteettomilla pesuaineilla ja ei silikonia, hoitoaineessa pieni tauko tai ei silikonia, lääkeshampoo apteekista jos on joku vaiva esim. hiivatulehdus. Stressin vähentäminen, vitamiinit, lepo, ei alkoholia.
Hairlustin voimakkaimmat tabletit (ei siis ne karkin näköiset) on auttanut mua. Parissa kuukaudessa vaikutus alkanut näkyä ja esim. ohimoilla alkanut kasvaa hiukset uudelleen. Myös hiustenkasvu nopeutunut kuurin myötä.
Olen käyttänyt hairlustin tabletteja on-off jo useamman vuoden ajan.
Hiustenlähtöä olen pystynyt vähentämään apteekin Plantur-shampoolla.
Mulla hiustenlähtö johtuu stressistä. Luonnostaan ohuet hiukset.
Perpaa kyrpeeseen !!!!!!!!!!!!!!!!!!