Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide: auttaako aamupalan syöminen oikeasti painonhallinnassa

Vierailija
03.02.2013 |

En millään meinaa saada sitä alas mutta taas lueskelin jotain Patrik Borgin vinkkejä verensokeriin liittyen. Pitääkö vaan opetella?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se ainoa ateria päivässä, jolloin voin rauhassa keskittyä hyvästä, terveellisestä ruoasta nauttimiseen. Muina aikoina herkut huutavat nimeäni.

Hyvän aamiaisen jälkeen pysyn paremmin kuosissa, eikä kiusausten vastustaminen ole enää ihan yhtä mahdotonta.

En minäkään aikaisemmin syönyt aamiaista, mutta nyt noin vuoden verran olen niin tehnyt, ja tämä uusi systeemi tuntuu sopivan mulle loistavasti. Paino on pudonnut kuin itsekseen useamman kilon, ja joka aamu oikein odotan ihanaa, kiireetöntä aamiaistani.

Vierailija
2/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sillä ei ole mitään merkitystä, syökö aamulla vai ei, painonhallinnan suhteen. Pitää kuunnella omaa kehoa ja syödä sen mukaan. Jokainen meistä on yksilöllinen, ja mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Mullekaan ei aamiainen maistu koskaan, ei edes nuorempana, ja en ole koskaan pakottanut itseäni väkisin syömään sitä, vain siksi että niin kuuluisi tehdä. Ei ole ollut painoon mitään negatiivista vaikutusta. Eräs ravitsemuksen luennoitsija sanoi, ettei aamupalalla ole mitään vaikutusta painonhallinnan suhteen, vaan päivän kokonaisenergian saanti määrittää sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksikin pt:ni valitti siitä, kun en aamupalaa syö. arkisin olen niin kiireinen, ettei aamupalalle jää aikaa, eikä se myöskään maistu. aamulla kun ei tee yhtään mitään ruokaa mieli.

tässä kuitenkin laihduttelen, ja kovasti mietin, että auttaako se aamupala tosiaan painonhallinnassa. en jaksaisi millään uskoa, että sen väliinjättäminen aiheuttaisi illalla herkuttelureaktion, eiköhän kyse ole muista asioista.

Vierailija
4/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohdalla ei ole mitään todistettua merkitystä painon kannalta. Itse en syö ikinä aamupalaa. Syön iltaa kohti tukevasti.

Käytän hiilareita maltillisesti, joten verensokeri ei heilu.

T. ravitsemusterapeutti, joka ei seuraa Pekka Puskan oppeja

Vierailija
5/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohdalla ei ole mitään todistettua merkitystä painon kannalta. Itse en syö ikinä aamupalaa. Syön iltaa kohti tukevasti.

itsekin syön mieluummin illemmalla ne aamupalan kalorit! hiilareita välttelen myös.

Vierailija
6/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö aamupalaa. Ei ole nälkä. Juon vain kahvia.

Herään kuudelta ja eka ruoka on lounas klo 11. Syön 2 kunnon ateriaa ja joskus pienen välipalan tai iltapalan. Olen hoikka.

Viikonloppuisin syön aamupalaa muun perheen seuraksi, ja silloin tuntuu olevan enemmän nälkä koko päivän ajan. Eli minulle sopii paremmin aamupalattomuus.

Vierailija
7/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttimisella on sekin vaikutus, että saa "koneen käyntiin" eli aineenvaihdunta alkaa mukamas rupsuttaa tehokkaammin. Enpä tiedä. Itsellä vatsa tyhjenee lähes automaattisesto pelkän kahvin jälkeen aamuisin, jolloin saa kiireettä hörppiä sen kupposen ja istuskella aloillaan. Työaamuina, jolloin kahvi nautitaan samalla kun meikataan tai laitetaan muksuille aamupalaa, ei suoli ala toimia.

Harvemmin mulle maistuu mikään ruoka just herättyä, eli vasta 1-2 h heräämisen jälkeen tekee mieli syödä. Pitäisi kai herätä tosi aikaisin ja käydä vähän kävelemässä ennen aamupalaa (jota suositellaan laihduttaville!!), jotta aamupala sitten maistuis. Jos siis oikeasti olis pakko syödä aamulla jotain.

Vierailija
8/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aamulla maistu eikä verensokeri laske niin siitä vaan syöt myöhemmin. Aamupalaa suositellaan koska muutoin moni hotkii myöhemmin tauolla pullaa tai suklaata mistä saa paljon kaloreita. Kun on niin nälkä ja vähän heikottaakin. Sitten vielä runsas ruoka perään niin ihmekös jos lihovat. Jos pystyt syömäään terveellisesti ajankohdasta riippumatta niin silloin ei mitään haittaa.

Vierailija
9/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan syöminen on hankalaa kun joutuu heräämään kuudelta ja on vielä aamuuninen.

Pitäisi vissiin herätä vähintään puoli kuudelta että ehtisi ja pystyisi aamupalan syömään.

Hankalaa hankalaa.....

Vierailija
10/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että tämä nykyinen lihoamisbuumi johtuu siitä, että koko ajan syödään ja napostellaan. Kolme ateriaa päivässä on ihan riittävä määrä ruokaa. Ehtii tulla nälkä, jonka tunnistaa ihan oikeasti. Samoin kylläisyyden tunteen tunnistaa paremmin.

Minulle aamupala on nimenomaan turhaa napostelua. Silloin syödään, kun on nälkä, eikä tavan vuoksi. Tietysti juhlat ja kahvikestitykset ovat asia erikseen, mutta noin niinkuin arkena ei napostelu kannata.

Vierailija
11/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeanhimo ja ruuanmättämistarve, vaikka olisin syönyt hyvän lounaan ja päivällisen.

Vierailija
12/12 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ole järkeä pakottaa itseään syömään jos ei maistu, eikä heikota. Olettaen että päivän muut ruokailut pysyvät sitten järkevinä.

Minulle kyllä maistuu aamupala, ja ilman sitä hotkisin lounaalla moninkertaisen määrän ruokaa, joten en jätä aamupalaa väliin ellei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä