Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta kaloria saa syödä raskaana ilman lihomisen pelkoa?

Vierailija
02.02.2013 |

Mulla pcos johon lääkkeenä Metforem. Metforem piti huolen ensimmäisessä raskaudessani että painoa ei tullut ollenkaan. Kunnes oli aika lopettaa lääkitys ja painonnousu räjähti käsiin. Söin aika tarkkaan 2000 kaloria (tää oli se mitä neuvolassa mulle suositeltiin) / vrk, vielä rd-ruokavaliolla kun sokeriarvot heitti hieman rv. 16.

Paino nousi kaiken kaikkiaan lähes 30 kg ja kun ennen raskautta paino oli (ja oli siis rv 12 asti) 87 kg niin jokainen voi itse laskea että ei ihan normaalia ollut tuommoinen painonnousu.

Liikuntaa harrastin kyllä tosi vähän kun oli tosi pahat liitoskivut mutta en esim. autoa omista joten kaupoissa kävin aina kävellen.

Nyt odotan onnellisena toista lastani, olen päässyt ekan raskausteni jälkeen hyvin lähelle normaalipainoani (paino nyt 70kg) ja pelkään kuollakseni että kun taas rv. 12 loppuu pcos lääkitys paino lähtee taas nousuun. En kestä nähdä taas kolminumeroista lukemaa vaa'assa :( Paljon mä saan syödä kaloreita? Käytän kiloklubia joten aika tarkkaan pystyn päivän syömiseni laskemaan. Neuvolassa pyörittelevät vaan päätään kun eivät usko että mä en oikeesti puputa suklaata päivästä toiseen :( Eka neuvola on ens viikolla ja silloin viikkoja 10 täynnä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tutulta, paitsi etten ole millään lääkityksellä. Raskauden aikana vain painoa kertyy samalla ruokavaliolla. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja kiloklubin seurannalla. Olen jättänyt karkit kokonaan pois ja lisännyt proteiineja. Syön 1600 kcal/pv. Katsotaan pysyisikö paino nyt hallinnassa.

Myönnän että tämä jännittää, viimeksi painoa tuli miltei yli 30 kiloa. Tästä valtaosa tosin nestettä, sillä 14 kg jäi laitokselle.

Vierailija
2/5 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitosti töitä... :/ eli oli sit kuitenkin silkkaa läskiä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski lähti tosin vain sillä että laihdutin ja söin kuten ennenkin. Hämmentävää. Puolessa vuodessa olin lähtöpainossa.

Nyt tavoitteena että kiloja tulisi 7-12. Siksi tiukalla dieetillä heti alusta. :)

Vierailija
4/5 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskulutus laskurin mukaan yli 2000.

Vierailija
5/5 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorimääräksi normaalipainoiselle suositellaan 1500-1800 kcal, ja ylipainoiselle vähemmän.

Hyvä ohje löytyy googlella HYKS:n sivuilta, siellä on mm. malliruokalista ja hiilihydraattien vaihtotaulukko.

Minulla nyt menossa 18. viikko, ja painoa on tullut n. kilo,eli tuntuu toimivan kohtuullisesti.

Ja niin, niiden kulutuslaskurien mukaan kulutukseni olisi 2200 kcal päivässä, joten jotenkin tämä energiankulutus tuntuu olevan erilainen raskaana ollessa kuin normaalisti. Muutenhan mun olisi pitänyt laihtua raskausaikana, eikä sitä ole tapahtunut. Liikuntamäärät ovat pysyneet pahoinvoinnista huolimatta samoina kuin normaalistikin.