Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären opettajan Wilma-viesti täynnä kirjoitusvirheitä

Vierailija
01.02.2013 |

Tuli mieleen että opettajalla on lukihäiriö.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kirjoitti viestin esim. kännykällä.

Vierailija
2/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoitan kosketusnäyttöisellä puhelimella. Joskus sitä vaan haluaa vastata heti eikä odottaa iltaa, kun on kotona tietokoneen ja ison näppiksen äärellä.

- ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikeaselkoisia viestejä, paljon kielioppivirheitä ja ajatuskatkoja.

"Viralliset" kutsutkin mm. koulun juhliin olivat täynnä yhdyssanavirheitä.

Vierailija
4/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tosiaan viesteihin halua vastata heti vaikka juuri sillä puhelimella.

Vierailija
5/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa meillä kaikilla on lukihäiriötä...

Viesteihin tulee välillä vastattua kiireellä, itse kirjoitan nopeasti koneella ja sen myötä tulee kirjoitusvirheitä, lisäksi ikänäkö tekee omat haasteensa, jos ei ole säätänyt fonttikokoa isommaksi.

Open pätevyyttä ei kannata päätellä Wilma-viestien oikeinkirjoituksen perusteella - voi mennä pahasti metsään!

Vierailija
6/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi ope kirjoittanut ap:n kakaran käyttäytymisestä?

Viesti oli vastaus viestiini. Opettajan viestissä ei ollut vastausta tekemääni kysymykseen. Samassa lauseessa oli toisiinsa liittymättömiä asioita.

Lauseessa oli ristiriita.

Sama sana oli kaksi kertaa peräkkäin samassa lauseessa.

Lähetin viestin eilen ja sain vastauksen tänään.

Vierailija
7/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajasta, mutta meillä onkin käytössä helmi. Opettajan viesteissä on kaikissa ollut jokaisessa useampi virhe, siis aivan kaikenlaisia virheitä. Ihan alkaen siitä, että kirjoittaa päivämäärät väärin ja lyhentää päivät väärin. Kirjoitukset on muutenkin todella vaikeaselkoisia, usein olen ymmärtänyt asian aivan päinvastoin...

Eli en oikein usko, että opella kaikissa näissä viesteissä (n.20) voisi olla kiire taikka jollain tabletilla kirjoitettuja..

Vierailija
8/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa, millä taidoilla luokanopettajat opettavat äidinkieltä lapsillemme. Minulla on myös kokemus opettajasta, jonka kirjeet (varmasti mietityt ja muotoillut) olivat ihan täynnä virheitä. Samoin sitten Wilma-viestit olivat kaukana hyvästä yleiskielestä.

Onneksi oli sijainen, oma opettaja tuli sitten parin kuukauden kuluttua takaisin. Nyt viestejä pystyy jo lukemaankin.

Mutta eipä tuo luokanopettajan äidinkielen taito välttämättä niin häävi ole, sitähän ei tarvitse edes opiskella ihan hirveän paljon...

Vierailija
9/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenopettaja:)

Vierailija
10/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai huono näppäimistö. Olisit iloinen , että vaivautui edes vastaamaan.

Vierailija
11/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiopohjalta töitä ja tiedän parikin entistä luokkakaveria, jotka nipin napin kirjoitti äidinkielestä aikanaan 60 pistettä? Kurssit oli arvosanoilla 6 tai 7. Jos ne ei silloin osanneet suomea, niin miten ne sittemmin olisi oppinut. Olen monesti miettinyt, kuinka huolestuttavaa on joidenkin luokanopettajien suomenkielen taito. Onneksi joukossa on fiksujakin.

Vierailija
12/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestien otsikot HUUTAEN.

Vierailija
13/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kiire, teen pitkää päivää ja vastuullani on paljon asioita. En ole opettaja, mutta silti kirjoitan ja tuotan tekstiä paljon. Olen asiakkaiden kanssa tekemisissä. Aina kiinnitän huomiota kirjoitusasuun ja oikeinkirjoitukseen. Ymmärrän että suomi on vaikeampaa kirjoittaa ns. oikein kuin englanti, mutta joku roti pitäisi olla. Tekstiviestitkin kirjoitan niin ettei näytä vammaisen kolmivuotiaan kirjoitukselta.

Aivan älytöntä. Opettaja on kuitenkin opettaja, ja hänen pitäisi olla hyvänä esimerkkinä kaikille. Kuitenkin nämä viestit kotiin on yksi merkittävä keino kommunikoida lasten vanhempien kanssa, niin ainakin itse haluaisin antaa ammattimaisen vaikutelman. Jos siis olisin opettaja.

Tekosyitä, ei mitään muuta.

Vierailija
14/22 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kiire, teen pitkää päivää ja vastuullani on paljon asioita. En ole opettaja, mutta silti kirjoitan ja tuotan tekstiä paljon. Olen asiakkaiden kanssa tekemisissä. Aina kiinnitän huomiota kirjoitusasuun ja oikeinkirjoitukseen. Ymmärrän että suomi on vaikeampaa kirjoittaa ns. oikein kuin englanti, mutta joku roti pitäisi olla. Tekstiviestitkin kirjoitan niin ettei näytä vammaisen kolmivuotiaan kirjoitukselta.

Aivan älytöntä. Opettaja on kuitenkin opettaja, ja hänen pitäisi olla hyvänä esimerkkinä kaikille. Kuitenkin nämä viestit kotiin on yksi merkittävä keino kommunikoida lasten vanhempien kanssa, niin ainakin itse haluaisin antaa ammattimaisen vaikutelman. Jos siis olisin opettaja.

Tekosyitä, ei mitään muuta.

Se vielä piti sanoa, että erityisesti opettajana olisi tärkeää antaa hyvä vaikutelma itsestään. Opettaja on vastuussa lasten kasvatuksesta. Jos opettaja on uskottava, antavat vanhemmatkin hänelle enemmän luottoa.

Jos vertaan opettajan ulosannin tärkeyttä omaan työhöni, niin se on miljoona kertaa tärkeämpää. Yksi kiukkuinen asiakas vrt. vanhemmat jotka eivät luota opettajansa pätevyyteen, niin sillä asiakkaalla saa heittää vesilintua, eikä sillä ole mitään merkitystä loppujen lopuksi. Vaikka se toimitusjohtaja kovasti muuta väittäisikin. ;)

Vierailija
15/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että opettajalla on lukihäiriö.

Vierailija
16/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskut vieteihin joutuu vastaamaan (jos loppupäivä on täynnä valvontoja ja palavereissa juoksua) kesken oppitunnin, samalla kun koko ajan antaa oppilaille ohjeita ja koittaa pitää heidät työnteossa. Välillä joutuu kimpoamaan selvittämään kärhämää.

Itse asiassa varsinkin alakoulun puolella pääsee harvoin tekemään mitään rauhassa, niin ettei tulisi keskeytyksiä. Aina on joku jolla on jotain asiaa. Koita siinä sitten pitää ajatukset kasassa ja teksti mallikelpoisina. Usein koneetkin ovat poistoja kaupungin virastoista, jolloin on ihan tavallista ettei näppäimistö ole enää priimakunnossa.

Vierailija
17/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sitä mieltä, että wilma-viestit ovat sitä virallisinta yhteydenpitoa. Itse kirjoitan jotain puhekielen ja kirjakielen välimuotoa, varsinkin jos olen viestitellyt jo useamman kerran ko. huoltajan kanssa.

T. rento ope

Vierailija
18/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää samalla kyvyn kirjoittaa ymmärrettävästi? Jos kiire aiheuttaisi edellä kuvailtuja virheitä kaikissa ammateissa, meillä olisi mielenkiintoinen elämä, kuvittele hetki.

Vierailija
19/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä kuitenkin tulee helposti kun kirjoittaa kiireen keskellä.

En oleta, että opettajilla olisi aikaa alkaa oikolukemaan kirjoittamiaan viestejä.

Tärkeintä on, että yhteydenpito toimii ja viestit tulevat ymmärrettävinä perille.

Itsekin kirjoitan yksityishenkilönä vähän miten sattuu, vaikka työkseni niuhotan oikeinkirjoituksesta oikein olan takaa.

Tästäkin viestistä voi kuka tahansa löytää vaikka kuinka monta virhettä ;)

Vierailija
20/22 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiopohjalta töitä ja tiedän parikin entistä luokkakaveria, jotka nipin napin kirjoitti äidinkielestä aikanaan 60 pistettä? Kurssit oli arvosanoilla 6 tai 7. Jos ne ei silloin osanneet suomea, niin miten ne sittemmin olisi oppinut. Olen monesti miettinyt, kuinka huolestuttavaa on joidenkin luokanopettajien suomenkielen taito. Onneksi joukossa on fiksujakin.

Napsahti pilkka omaan nilkkaan. Se on suomen kielen taito. Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.