Antaisitko tyttärellesi anteeksi jos hän veisi miehesi?
Vai voisiko aina hyvissä väleissä ollut äiti olla ikinä antamatta anteeksi? Se mahdollisuus pelottaa. Aikuisia ollaan luonnollisesti kaikki.
Tällaista pikkuhumalan pohdintaa..
Kommentit (33)
Välit poikki ikuisesti ja tekisin kaikkeni ettei saisi perintöäkään.
Et toivottavasti tarkoita tuota..
ap
ap
Aika oksettavaa!
mulla meinasi äiti "viedä miehen", mutta jos tosiaan lopulta olisi niin käynyt, niin en tiedä, miten lopulta olisin suhtautunut. Aluksi olisin varmaan kohautellut olkiani, mutta ehkä myöhemmin olisi alkanut liikaa inhottaa, enkä olisi ehkä enää väleissä.
Mutta kyllä ap:n kannattaa varautua siihen, että ne välit menevät poikki. Ja jos vielä ajattelen, että seurustelukumppanini, vanha ukko luultavasti, iskisi tytärtäni, ja tämä vielä menisi retkuun, niin pitäisin kumpaakin niin sairaana, etten välittäisi olla tekemisissä.
nykyisen mieheni kanssa tämä tarkoittaisi, että tyttäreni vikittelisi isänsä. HYYYIIIH.
Ja jos taas minulla olisi joku uusi mies siinä viaheessa kun tytär on aikuinen, en antaisi miehelle ikinä anteeksi. Lastani en ymmärtäisi ollenkaan, kyllähän siinä välit katkeaisi, kunnes lapsi pyytäisi anteeksi. Lapsi saisi anteeksi, se mies ei.
ap
Luulin äitien olevan suopeampia tyttärileen. Vihan miestä kohtaan osasinkin arvata.
Tää tilanne on jatkunut jo vuoden polkien paikallaan. Olen ihan sekaisin miten tämän päättäisi. :( Toisaalta yksikään mies ei ole äidin vihan arvoinen.
ap
Eikös sen tytön pitäisi etsiä, ei äidin?
Mutten koskaan sille miehelle.
Miksi et etsi itsellesi omaa miestä?
Luulin äitien olevan suopeampia tyttärileen. Vihan miestä kohtaan osasinkin arvata.
Tää tilanne on jatkunut jo vuoden polkien paikallaan. Olen ihan sekaisin miten tämän päättäisi. :( Toisaalta yksikään mies ei ole äidin vihan arvoinen.
ap
En varmaan pystyisi antamaan anteeksi, ja joka tapauksessa tuo on ihan sairasta.
Minut on kasvatettu siihen, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Sitä paitsi, se mies ei siinä vaiheessa olisi minun arvoiseni. Veri on vettä sakeampaa, en voisi hylätä omaa lasta!
Tyttärelle voisin antaa anteeksi suhteen loputtua, miehelle en ikinä.
Jos elämä kuitenkin on koskaan mitään opettanut, niin sen, etten tiedä mitä tekisin ennen kuin on tehtävä...
Osasi ei ole helppo. Toivon sulle voimia.
Minut on kasvatettu siihen, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Sitä paitsi, se mies ei siinä vaiheessa olisi minun arvoiseni. Veri on vettä sakeampaa, en voisi hylätä omaa lasta!
mutta jos se mies ei olisi sun arvoisesi, onko sun tyttäresi niin huono, että ansaitsee huonomman miehen? Tota perustelua voi ehkä käyttää jos joku muu "vie", mut ei kai nyt tyttären kohdalla?
ei oikea rakkaus katso paikkaa tai ketään..ihan sama kuka vie jos on mennäkseen, mitä siinöä ketään syyttelemään! Varsinkin jos äidillä on itseä paljon nuorempi mies lähempänä tytön ikää.
En minä välejä sentään poikki laittaisi, ehkä hetken olisi hiljaiseloa mutta kyllä se siitä tokeentuisi. Elämää se vaan on.
Itselläni on ystävätär jonka äiti yritti iskeä kaikkia poikaystäviä ja pari kertaa onnistuikin, se oli jo hiukka rumaa ja olikin, mutta eipä niistä sitten ollut miejhiksi kummallekaan.
kysymys oikeasti olisi, että voiko toisen ihmisen tunteita voida/saada kontrolloida vain ja ainoastaan oman mielen mukaan?!
Eli siis, miehen olisi ollut pakko rakastaa vain sitä "äitiä", eikä se saisi olla erillinen ajatteleva/tunteva ihminen joka saisi päättää itse mitä elämältään tahtoo?
Eiköhän omat lapset pitäisi mennä aina jonkun kaksilahkeisen edelle.
että iän puolesta heillä voisi tyttäreni kanssa olla suhde.
Elämääni mahtuu paljon rankkoja kokemuksia, etten voisi kuvitellakkaan, että välit tyttäreen menisi poikki tuollaisen takia. Mies tietenkään ei saisi anteeksi mutta lapseni eivät voi tehdä mitään sellaista, ettenkö antaisi anteeksi.
Mutten koskaan sille miehelle.
Miksi et etsi itsellesi omaa miestä?