Millainen auto on Toyota Prius? Kannattaako ostaa?
Kommentit (3)
Pitkät kaverit olisivat siis ahtaalla takapenkillä :)
-ap
Mun nykyinen auto on Corolla Verso D4D 7-paikkaisena. Sen talviominaisuudet, matka-ajettavuus & vaihdekeppi alkoi nostamaan autokuumetta. Auto on kylmä vaikka siinä on webasto.
Kävin tammikuussa koeajamassa kaikki 6-7 paikkaiset alle 60k€ autot ja lisäksi muutaman kaupunkimaasturin. Prius+ piti ajaa toiseen kertaan ja vaihdoin sen sitten viime viikolla tuon SOL varustuksella.
Koeajon perusteella se oli mulle mieluisin vaihtoehto: hiljaisin, parhaat varusteet, pieni kulutus, lämpeni nopeasti hyvä ajettavuus.
Ihmetellyt vähän miksei Oulussa noita perus Priuksia ole enää juurikaan takseissa. Kyselin muutamalta taksikuskilta ja niiden kommentti oli että se takakontti on pieni isoille matkatavaroille. Tykkäsivät kuulemma että ei tarvinnut jarrupaloja vaihdella kun sähköllä jarrutellaan enemmän.
Mun Prius+ tuleepi parin viikon kuluttua. Maaliskuun alussa voipi sitten kommentoida paremmin jahka olen ajellut tuolla enemmän jos kiinnostaa?
Hyvälaatuinen (pärjännyt ihan parhaiten saksalaisessa 15 000 000 auton tilastossa) ja ekologinen valinta. Hyvin kestää kilometrejäkin, kun niitä on takseissakin ollut jopa 400 000 ajettuina jo.
Mekin mietittiin sen ostoa, mutta meidän ongelma on se, että takapenkillä ei mahdu kovin hyvin istumaan (varsinkaan vanhemmassa mallissa, mutta samaa vikaa uudemmassakin) ja meillä tuo esiteini on jo melkoisen pitkä ja ei mene kauaakaan, kun pää osuisi kattoon. Ei kuitenkaan yhtä matala takaa kuin mitä Hondan Insigth. Itse päädyttiin Hondan Jazz hybridiin, koska sinne mahtuu pidemmätkin taakse, vaikka on pienemmän kokoluokan auto.