Millainen olisi unelmiesi päivä Pariisissa?
Kommentit (8)
Mieheni kanssa haluaisin kävellä, käydä syömässä romanttisesti, katsella yhtä maailman kauneinta kaupunkia.
Eipä mitään yllättävää minullakaan. Olen ollut opiskelijareissussa siellä ja lapsen kanssa. Toivottavasti saan mieheni mukaan.
Illallinen risteilyllä Seinellä. Luulin aina että nämä ovat ihan surkeatasoisia turistijuttuja mutta löysimme risteilyn jolla oli erinomainen ruoka! Parempi kuin monissa ns "hyvissä" nimekkäissä ravintoloissa!
Ainain Bateaux Parisiensin lounasristeilyillä on todella hyvä hinta-laatusuhde. Olen useamman kerran vienyt sinne kaupunkiin tulleita tuttavia. Illallisristeilyä en ole koittanut, sillä ne alkavat olla jo niin hintavia, eikä pimeällä oikein näe kai edes maisemia?
Illallinen risteilyllä Seinellä. Luulin aina että nämä ovat ihan surkeatasoisia turistijuttuja mutta löysimme risteilyn jolla oli erinomainen ruoka! Parempi kuin monissa ns "hyvissä" nimekkäissä ravintoloissa!
Ainain Bateaux Parisiensin lounasristeilyillä on todella hyvä hinta-laatusuhde. Olen useamman kerran vienyt sinne kaupunkiin tulleita tuttavia. Illallisristeilyä en ole koittanut, sillä ne alkavat olla jo niin hintavia, eikä pimeällä oikein näe kai edes maisemia?
http://www.lecapitainefracasse.com/ . Kesäilta ja auringon laskiessa joten vielä näki hyvin. Tämä ei ollut edes kallis 55-90€ per nuppi ja osassa jo pari lasia viiniä mukana!
Niitä alkupaloja en unohda ihan heti: mozzarellalla täytetty kesämehukas tomaatti pestokastikkeella, 3 kasviksen terriini, gaspacho shotti, hanhenmaksaa piparkakkupohjalla!! ja karpalokiilteellä, tuorejuustotahnalla täytetty lohirulla
Menisimme syömään jonnekin ihanaan bistroon, kävelisimme Seinen rantaa. Veisin katsomaan Mona Lisaa. Kävisimme hautausmaalla jossa sijaitsee Morrisonin hauta, siellä on niin kaunista. Sitten maan alle katakombeihin.
Veisin miehen shoppaamaan ja Notre Dameen.
Tuohon ei kyllä päivä riittäisi.
Ja ajankohta ehdottomasti kesällä
jolloin vain kavelee paamaaratta rakkaan kanssa. Valilla istuu johonkin kuppilaan aamupalalla/lounaalle, ehka loytaa jotain kivoja pienia putiikkeja, katuesiintyjia tms.
Pariisi on superb kevaalla. Kun ei ole liian kuuma, eika kylma.
Huhtikuussa satoi räntää ja oli pakkasta, toukokuussa 10 astetta lämmintä kun Suomessa oli helleaalto, toisella kerralla 15-17. Viimekesänä oli heinäkuussa hädintuskin 20 astetta ja tihutti yhden päivän. Paras keli sattui syyskuulle jolloin oli 24 astetta hellettä ja aurinkoa koko reissun ajan.
Itse pidin eniten tuosta syksyn lämmöstä! Jos haluaa lähteä Pariisista retkelle Givernyn puutarhaan se on kauneimmillaan ehkä keväällä toukokuussa.
Muutaman kerran olen käynyt ja on mun mielestäni jotekin vaikuttava,upea kaupunki.
Unelmapäivääni kuuluisi ehkä aika rentoa menoa:
Kävelyä ja shoppailua kaupungilla. Kahvittelua ja ruokailua tunnelmallisissa ravintoloissa.
Mun pojan unelmapäivään kuului nyt kun kävimme lokakuussa, ehdottomasti käynti Eifel-tornissa. Ollaan mieheni kanssa molemmat korkeanpaikankammoisia, mutta niin vain kävimme ihan huipulla ja olivathan ne näkymät aivan huikeat.
Ja itse ehdottomasti haluan aina käydä Champs Elyseellä!
jolloin vain kavelee paamaaratta rakkaan kanssa. Valilla istuu johonkin kuppilaan aamupalalla/lounaalle, ehka loytaa jotain kivoja pienia putiikkeja, katuesiintyjia tms.
Pariisi on superb kevaalla. Kun ei ole liian kuuma, eika kylma.
Olen ollut Pariisissa 5 kertaa eikä se todellakaan ole "unelmien Pariisi", pikemminkin kylmä, liian sofistikoitunut ja ylenkatsova kaupunki. Mutta onhan siellä paljon kaunista nähtävää.
Oma lempparipäiväni voisi olla: aamiainen lattarikortteleissa galette ravintolassa - eli bretagnelainen täytetty lettu ja maitokahvi, sitten jollekin torille tai kauppahalliin herkkuja haistelemaan ja maistelemaan. Ehkä joku pakollinen nähtävyys, vaikka Eiffeltorni.
Lounaspiknik Buttes-Chaumontin puistossa. Sieltä johonkin pieneen museoon, lempparini Musée Marmottan. Ip kahvit Montmatrella, sieltä kävely takaisin keskustaan.
Siitä sitten armaan kanssa kävely hotellille ja peittojen väliin;)