Sain ab-kuurin eilen keuhkokuumeeseen ja ihmettelen tätä kurkkukipua:/
Kurkkukipu alkoi ma ja mainitsin siitä lääkärillekin, toisella lapsela todettiin angiina eilen ke.
No, minun nielunvilj tuloksiani ei jääty odottelemaan vaan määräsi ab-kuurin eilen tähän keuhkokuumeeseen jossa ollut 39.5 asteen kuumettakin.
Soitin nielunvilj-tuloksista tänään mutta olivatkin menneet ns jatkoviljelyyn eli jotain siellä nielussa kaiketi sitten kasvaa:(
Huomenna taas labraan crp-arvojen tsekkaukseen ja saan tiedon tuosta nielunviljelystä, mietin vain miksei tämä ab-kuuri tunnu nyt tehoavan tähän kurkkikipuun://
Eihän mun pakki kestä jos pitää aloittaa vielä toinenkin helvetinmoinen kuuri johonkin angiinaan tms tämän keuhkokuumekuurin lisäksi=2kpl 500mg tablettia/3x/pvässä 1vkon ajan.
:´(
Kommentit (5)
Se virkailija vaan sanoi puhelimessa että "jotain siellä ehkä kasvaa" kun kysyin mitäs se jatkovilj meno tarkoittaa.
Tietääkö ne siellä mitään?? kysyin nimittäin myös tästä ab-kuurista jonka sain että vaikuttaisko se myös mahd angiinaan niin tuumasi että todnäk ei. Terveysneuvonnassa eivät myöskään osanneet sanoa mitään siihen, farmasettuikin oli apteekissa jokseenkin ulalla mutta totesi sentään että "pitäisi kai sen auttaa kun ylähengitystiealueen tauteihin määrätään".
En tiedä olenko hätäinen, pikemminkin olen väsynyt tähän sairasteluun ja olooni ja lasten sairasteluun ja asiaa ei auta se että eilen ilmoitin diagnoosin töihin niin jo tänään kysyivät takaisin tulosta:(
ap
Jos nielunäyte on mennyt viljelyyn, se tarkoittaa sitä, että pikanäyte on negstiivinen. Jos se olisi positiivinen (=angiina) sitä ei viljeltäisi.
Ei se kipu päivässä häviä jos sulla on kurkku kipeänä. Miksi olet noin hätäinen?
Minulle iskettiin Amorion 500mg.
ap
Olin nieluvilj, olin verikokeissa ja olin keuhkoröntgenissä.
Tosin lääkäri ei jostain teknisestä syystä pysytnyt keuhkokuvaa eilen katsomaan, totesi että "eiköhän tämä keuhkokuume ole", oireinani siis olleet 38.5-39.5 kuume, yskä, väsymys, pää-ja niskasärky jne.
Se tästä nyt vielä puuttuisi että tämä skenaarioni kävisi toteen=ei keuhkokuume vaan angiina ja tämä lääkitys väärä ja pitäisi aloittaa uusi ab esim huomenna.
Voi itkunv*ttu tätä touhua:((
ap
Jotta selvitetään, mikä kasvaa, jotta osataan määrätä oikea antibiootti. Eihän se lääkäri voinut muuta, kun aloittaa jotain yleistä oireisiin sopivaa ab:tä ilman tuloksia. Eihän se kuurin vaihto nyt niin paha juttu ole. Eikä mikään lääke auta sekunnissa. Silloin kun on oikeasti kipeä, niin olokin on kurja. Täytyy vain yrittää olla purkamatta pahaa oloaan nyt kaikkiin terveydenhuoltohenkilöihin. Lepäät ja odotat tuloksia.
Jos nielunäyte on mennyt viljelyyn, se tarkoittaa sitä, että pikanäyte on negstiivinen. Jos se olisi positiivinen (=angiina) sitä ei viljeltäisi.
Ei se kipu päivässä häviä jos sulla on kurkku kipeänä. Miksi olet noin hätäinen?