Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko asiakaspalvelijan turhautumisen ilmaisut ihan Ok?

Vierailija
31.01.2013 |

Kävin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni ns. henkisessä valmennuksessa. Mielestäni se meni hyvin, valmentaja (vai mikä nyt hänen tittelinsä onkaan, käytetään tässä tuota) pääasiassa kertoi asioita, ja teki kysymyksiä, joihin vastasin. Ja paljon asioita olin itsekin oivaltanut jo aiemmin. Tunsin että käynnistä oli hyötyä, sain lisää uskoa itseeni ja siihen mitä teen.

Mutta. Vähän ennen kuin lopetimme, valmentaja alkoi yhtäkkiä puhua että "sä let koko ajan että joo, juuri noinhan se on, puhut asiaa, ihan kuin ymmärtäisit, mutta oikeasti kaikki mitä olen sulle sanonut, on mennyt sulta ohi että viuh vaan, sä olet kuin taitoluistelija joka sujahtaa vaan ohi. "

Olin ihan oma itseni, ehkä vähän jännittynyt uudesta tilanteesta, en mielestäni lörpötellyt liikaa, ja sanoin kyllä, kun mielestäni valmentaja sanoi jotain osuvaa minusta tms. En tajunnut tuota palautetta ollenkaan. Hänhän on asiakaspalvelija, onko tuollainen suora turhautumisen ilmaisu opikeasti asiallista? Tuo oli minulle eka kerta, mutta ei hän kertonut minulle etukäteen millä tavalla minun pitäisi olla tai ei, olin vain ihan aito oma itseni.

Käynti maksoi monia kymppejä, ja noihin loppuminuutteihin saakka tunsin saavani rahoilleni ihan täyttä vastinetta ja olin hyvällä mielellä. Tuo palaute kuitenkin romautti kaiken, ja tänään on ollut jotenkin alakuloinen olo koko päivän. Juuri itsetuntoani tässä mm. olen yrittänyt kohottaa itsehoitamalla tällä hetkellä, kun nuorempana olen käynyt vuosikausia terapiassa. Huono itsetuntoni juontaa juurensa mm. huonosta ja turvattomasta lapsuudesta sekä koulukiusaamisesta. Mutta ei tuo eilinen käynti sitä todellakaan parantanut, päin vastoin, tunnen nyt olevani enemmän luuseri kuin pitkään aikaan.

Luulenpa että maksaisin mieluummin vaikka hyvälle terapeutille. Olipa eka ja vika kerta kuin tuollaista kokeilen.

Mutta teille jotka tiedätte enemmän ko. asiasta, oliko tuon valmentajan käytös ihan asiaan kuuluvaa? Itse kun olin asiakaspalvelualalla vuosia, nimenomaan piti pitää mölyt mahassaan vaikka asiakas kuinka ärsyttäisi. Ei kai se enää mene niin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kehtaisi naamatusten sanoa, niin kertoisin vaikka sähköpostitse, että lopun asiattomat kommentit veivät pohjan koko valmennukselta. Sanoisin myös etten aio tulla uudestaan enkä suositella kenellekään muullekaan kyseisen henkilön palveluita.

Ei ollut mielestäni ollenkaa asiallista.

Vierailija
4/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kehtaisi naamatusten sanoa, niin kertoisin vaikka sähköpostitse, että lopun asiattomat kommentit veivät pohjan koko valmennukselta. Sanoisin myös etten aio tulla uudestaan enkä suositella kenellekään muullekaan kyseisen henkilön palveluita.

Ei ollut mielestäni ollenkaa asiallista.

Laitoin juuri tässä vähän aikaa sitten hänelle sähköpostia, ei ole vielä vastannut. Ihan asiallisesti kirjoitin.

Ja en todellakaan suosittele häntä kenellekään enkä mene hänen luokseen enää ikinä.

Vierailija
5/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeitä kommentteja!! Älä usko niitä, mene mieluummin osaavammalle, esim. psykoterapeutille. Nykyään on kaikenlaisia humpuukivalmentajia, joilla ei ole koulutusta puhumattakaan kokemuksesta. Rahastusta, sanon minä.

Vierailija
6/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valmentajasi ajoitus palautteelleen oli huonoin mahdollinen ja muutenkin epäammatillisuus paistaa läpi, mutta jos otat asian siltä kannalta, että mitä vastinetta sait rahallesi, mitä todellista hyötyä itsellesi, niin jos neutraalisti ajan kanssa tutkailet noita valmentajan viimeisiä sanoja, voiko niissä olla totuuden siemen? Voitko oppia jotain itsestäsi niiden kautta?

Ihan oikeassa psykoterapiassakin tulee eteen tilanteita, että potilas kokee terapeutin sanomiset loukkaavina ja jopa ilkeinä. Niitä asioita sitten pitää vain työstää ja pohtia, miksi terapeutin sanomisiin reagoi niin voimakkaasti ja mihin osaan itsessä ne kolahtivat. Niiden pohdintojen kautta sitten terapiassa edetään.

Vierailija
7/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valmentajasi ajoitus palautteelleen oli huonoin mahdollinen ja muutenkin epäammatillisuus paistaa läpi, mutta jos otat asian siltä kannalta, että mitä vastinetta sait rahallesi, mitä todellista hyötyä itsellesi, niin jos neutraalisti ajan kanssa tutkailet noita valmentajan viimeisiä sanoja, voiko niissä olla totuuden siemen? Voitko oppia jotain itsestäsi niiden kautta?

Ihan oikeassa psykoterapiassakin tulee eteen tilanteita, että potilas kokee terapeutin sanomiset loukkaavina ja jopa ilkeinä. Niitä asioita sitten pitää vain työstää ja pohtia, miksi terapeutin sanomisiin reagoi niin voimakkaasti ja mihin osaan itsessä ne kolahtivat. Niiden pohdintojen kautta sitten terapiassa edetään.

No, masennuksen ja huonon itsetunnon kanssa kun tässä taistelen, niin varmaan niissä onkin perää. Ainahan kaikki minusta vikaa löytävät, eniten minä itse. Ja tuohon huonoon minäkäsitykseen halusin psyykkausta, mutta sainkin siihen huonoon. Kyllä minä vikani tiedän paremmin kun hyvin, mutta hyviä en. Vahvuuksieni näkemiseen olisin toivonut apua.

Ja kun olen terapiassa käynyt aikanaan yht 4 eri terapeutilla, ei kukaan ole sanonut mitään tuohon tyyliin koskaan, paljon asiallisemmin.

Vierailija
8/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olleenkaan asiallista käytöstä, jos olisin samassa tilanteessa, en enää menisi, ja antaisin myös suoraa ja rakentavaa palautetta. Mulla oli eräs entinen ystävä, joka teki elämäntaidon valmennusta, ja mitä enemmän ja enemmän tutustuin kyseiseen ihmiseen, huomasin että hän piti muita ihmisiä alempana kuin itse yms. Kannattaa luottaa vaistoon, kun valitsee kenen luokse menee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi