Sektiohaavan hoito, kohdun painaminen käsin ja muuta..
Edessä ilmeisesti sektio. Kolme aiempaa ovat syntyneet alakautta ja toipuminen on ollut todella nopeaa.
Olen käyttänyt heti synnytyksen jälkeen tukiliiviä joka kuroo vatsaa kasaan ja tukee samalla selkää/vatsaa.
Voisihan tuollaista tukiliiviä käyttää jos on sektiohaava? Miten haavaa tulee hoitaa? Entäpä onko tosiaan niin, että kätilöopiston tulevat puristamaan/painamaan johtua vatsan päältä synnytyksen jälkeen, jotta kaikki ylimääräinen poistuisi kohdusta? Kuulostaa tosi kivuliaalta! Näin on toki tehty alatiesynnytystenkin jälkeen, mutta vasta tikattu haava siihen lisäksi...ei kuulosta kivalle.
Kommentit (25)
Eniten muhun sattui sektioon jälkeen se hiton kohdun painelu! Ja sitä tehtiin hartaasti heti leikkauksen jälkeen ja vielä ainakin vuorokauden päästä. Kipuihin sain morfiinia kai mut se sai vaan oksentamaan. Muuten koko leikkauksesta toipuminen meni hienosti ja ongelmitta.
Todella rasittava! Näkyy edelleen ihan pienenä makkarana arven päällä eikä lähde kirveelläkään!
Mulla tosin katosi jo ekan kuukauden aikana. Haavaa ei enää edes erota, ihan vaalea eikä yhtään koholla ihosta.
Joillakin menee kuulemma vuosikin ennen kuin kutistuu pois.
t: se plastiikkakirurgiharkkaajan kokoonkursima
Todella rasittava! Näkyy edelleen ihan pienenä makkarana arven päällä eikä lähde kirveelläkään!
Mulla tosin katosi jo ekan kuukauden aikana. Haavaa ei enää edes erota, ihan vaalea eikä yhtään koholla ihosta.Joillakin menee kuulemma vuosikin ennen kuin kutistuu pois.
Sektiosta on kohta 4vuotta..
Mulla tosin katosi jo ekan kuukauden aikana. Haavaa ei enää edes erota, ihan vaalea eikä yhtään koholla ihosta.Joillakin menee kuulemma vuosikin ennen kuin kutistuu pois.
Sektiosta on kohta 4vuotta..
Sit sellaiset masusta kireet pikkarit vaan ylle! :-)