Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelu verenluovutuksessa

Vierailija
30.01.2013 |

Mitä tekisitte, jos tietäisitte jonkun menevän luovuttamaan verta ja päästäkseen luovuttamaan aikoo valehdella kysymyksissä?

Eli käyttää lääkkeitä (siis ihan lääkärin määräämiä) muttei kerro niistä veripalvelussa, vaikka lääkäri oli sanonut että kysy voitko luovuttaa, veripalvelussa tietävät estääkö lääkkeet luovuttamisen.

Tuntuu että verisuoni katkeaa tuollaisesta! Itse en koskaan pystyis noin tekemään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voi olla syy, että haluaa väkisin luovuttaa verta? Jos veri on mahdollisesti vielä haitallista vastaanottajalle?

Vierailija
2/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinne väen vängällä pitäisi ängetä, eihän siitä edes makseta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän haluaa luovuttaa potentiaalisesti vaarallista verta?

Jos ihminen haluaa tehdä hyvää, hän ei voi samalla haluta tehdä pahaa.

Jos olisin asemassasi, soittaisin mielellään jo etukäteen veripalveluun ja kertoisin, että tämän niminen ihminen on tulossa luovuttamaan verta ja aikoo valehdella lääkityksestään. Tällöin voivat jo siinä haastattelutilanteessa kysyä tarkemmin lääkityksistä ja perussairauksista, jälkikäteen eivät välttämättä voi tehdä asialle ehkä mitään.

Veripalvelun sivuilla on tietääkseni lista lääkkeistä, jotka muodostavat luovutusesteen, samoin niistä perussairauksista, jotka muodostavat luovutusesteen. Luovuttaminenhan voi olla sairaalle ihmiselle itselleenkin riski.

Lääkkeitä ei mitenkään voida testata luovutetusta verestä, siitä testataan vain tietyt tarttuvat taudit.

Tarvitsen itse jonkin verran verituotteita ja toivoisin kyllä saavani lääkeaineetonta verta, eihän kukaan voi tietää, onko luovuttajan käyttämillä lääkkeillä jotain yhteisvaikutuksia minun käyttämieni lääkkeiden kanssa!

Tosi törkeää toimintaa, mikä voi ola henkilön motiivi?

Vierailija
4/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käytetä. Tämän voisit kertoa sille luovuttajallekin, että turhaan menee.

Vierailija
5/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testataan, mutta esim. tuore HIV- tartunta jne ei tietenkään heti näy. Toisin sanoen, suoja- aikoja ja ohjeita tulee noudattaa, myös lääkkeiden kohdalla ed. mainitusta syystä.

Vierailija
6/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testataan, mutta esim. tuore HIV- tartunta jne ei tietenkään heti näy. Toisin sanoen, suoja- aikoja ja ohjeita tulee noudattaa, myös lääkkeiden kohdalla ed. mainitusta syystä.

Siis markkinoillahan on tuhansia lääkkeitä, miten kummassa saatte ne kaikki testattua?

Vierailija
7/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö ei sairasta tarttuvaa sairautta mutta tosiaan nuo lääkkeet..

Luovuttaa vain ja ainoastaan oman korkean hemoglobiinin takia, ei koskaan siksi että haluaisi tehdä hyvää. Tai se toki voi olla se toinen syy mutta ei koskaan se tärkein.

Vihjasin että kävis terkkarilla luovuttamassa mutta kun eivät ota niin paljon kerralla ja useimmin pitäisi käydä. :(

Ap

Vierailija
8/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea osoite on ehdottomasti terkkari ja venesectiot, ei verenluovutus. Aivan uskomattoman törkeää toimintaa.

Todellakin käräyttäisin henkilön.

Vierailija
9/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttanut verta vaikka olen pari päivää aikaisemmin harrastanut suojaamatonta seksiä vieraan kanssa. olen käyttänyt myös piikkihuumeita ja silti luovuttanut verta. ei siellä veripalvelussa kaikkea kannata paljastaa ;)

Vierailija
10/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttanut verta vaikka olen pari päivää aikaisemmin harrastanut suojaamatonta seksiä vieraan kanssa. olen käyttänyt myös piikkihuumeita ja silti luovuttanut verta. ei siellä veripalvelussa kaikkea kannata paljastaa ;)

Jos sun elämäs on paskaa, muuttuuko se paremmaksi levittämällä sitä paskaa muihinkin ihmisiin?

Vierailija
11/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verestä ei tietenkään pysty jokaista lääkettä erikseen testaamaan, mutta siitä voi ottaa ns" herkkyysmääritelmiä", hiukan samalla tavalla kuin virtsasta voi ottaa erikseen mm. huumeseulan, joka erittelee huumeet, muttei kuitenkaan sitä, onko käytetty diapamia vai loratsepaamia ;).

Veressä on myösns. " karenssiaika" jonka aikana sitä ei käytetä, koska halutaan olla varma sen tarttumattomuudesta. karenssiaika ei kuitenkaan ole varma ja siksi on tärkeää, että ihmiset ovat rehellisiä.

Työsknetelen itse siis näytteenottajana eli diagnostiikasta ei ole kuitenkaan sen enempää tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi