Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pregnylistä...

07.12.2005 |

Olen lukenut tältä palstalta että monet pistävät pregnylin mahaan, miksi? Minulle neuvottiin että lihakseen, joko käsivarteen tai reiteen. Nyt siis pähkäilen että olenko saanut vääränlaiset ohjeet, kun muut pistävät masumakkaraan? Ja mikä on se pistosalue mahaan, jos laittaisin piikin sinne kuitenkin ohjeistani poiketen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pistänyt Pregnylin aina masumakkaraan, tuohon navan ympäristöön. Eikös niissä ohjeissa lue, että se pistetään lihakseen? Minulle kyllä neuvottiin heti alussa, että se pistetään masuun.

En kyllä tiiä mitä väliä sillä on mihin sen pistää :)

Vierailija
2/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnylin voi pistää joko ihon alle tai lihakseen. Jos lääkäri on määrännyt lääkkeen pistettäväksi lihakseen niin helpoin paikka kun itse pistää on reiteen tai käsivarteen (sopivasti tyrkyllä, ylettyy helposti). Lihakseen kun pistää on paksumpi ja pitempi neula.

Jos pistää ihon alle niin vatsa on siinä mielessä hyvä että silloin saa hyvän otteen vatsapoimusta ja siihen sitten tuikataan lääke. Ihon alle kun pistää niin on ohut ja lyhyt neula. Omasta mielestä ihon alle pistäminen on helpompaa.

On olemassa monta eri vaihtoehtoa miten eri lääkkeitä pistää. Lääkeselostuksesta löytää aina vaihtoehdot (ne pitää ehdottomasti noudattaa!). Määrä on kuitenkin yleensä sama pistää sitä mihin vaan. Teho voi hieman olla toisenlainen riippuu lääkkeestä, en tiedä miten on Pregnylin laita. Kysy hoitajalta miksi sinulle on ehdotettu että pistäisit lihakseen, siihen on varmaan joku syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on annettu neula jolla kuuluu pistää lihakseen niin sillä neulalla et saa mennä pistämään vatsaan. Se on liian pitkä ja se menee liian syvälle ja silloin et pistä lihakseen etkä ihon alle.

Kannattaa seurata ohjeita mitä hoitavalta lääkäriltä saa, kuten jo totesin niin siihen on yleensä omat syynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi