Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan potkut eri raskauksissa.

Vierailija
30.01.2013 |

Olen tuntenut sikiön potkut jo raskausviikolta 14 saakka. Tämä on toinen raskauteni; ensimmäisen vauvan kohdalla potkut tuntuivat vasta viikolla 20. Potkut tuntuvat lähinnä iltäivällä ja illalla. Ihmettelin asiaa neuvolassa ja minulle sanottiin, että viikolla 14 potkujen tunteminen on täysin mahdollista erityisesti toisessa raskaudessa ja koska vauvan jalat ovat vatsaan päin.

No nyt sitten se ärsytyksen aihe. Mieheni on kertonut parille kaverilleen, että vauvan potkut jo tuntuvat ja heidän vaimonsa/naisystävänsä on sanonut, että ei ole mahdollista vielä noilla viikoilla. Ärsyttää niin paljon, että täysin ulkopuolinen ihminen luulee minun kuvittelevan ja tietää muka paremmin miten minun lapseni liikkuu.

Ultrassakin on näkynyt, että lapsi on erityisen liikkuvainen ja nyt viikolla 18 potkut ovat jo voimakkaammat.

Miksi naiset ovat noin ilkeitä ja kaikkitietäväisiä koskien toisten raskautta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet toista kertaa synnyttävät ovat tunteneet liikkeet jo viikoilla 14-15.

Vierailija
2/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin 3. raskaudessa ensimmäiset potkut rv 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luulevat ettei kukaan voi tuntea potkuja aikaisemmin kuin he.

Vierailija
4/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan esikoistani ja tunsin sikiön liikkeitä viikolla 15 (jo viikolla 14 oli muistaakseni jotain tuntemuksia).

Vierailija
5/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noilla viikoilla on täysin normaalia tuntea liikkeet :)

Vierailija
6/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ihminen voi tuomita minun lapsen potkut kuvitteluna. Minä en mitään kuvittele; potkut ovat niin selkeitä, ettei niistä voi erehtyä.

Vierailija
7/7 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tunne lapsen potkuja aikaisessa vaiheessa, jotkut tuntevat :) Minä tunsin esikoista odottaessa liikkeet jo rv 16 ja tässä raskaudessa huomattavasti aikaisemmin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän