Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö valmisruokia

Vierailija
30.01.2013 |

Tuli täs mieleen, kun itse olen mahdollisimman lisäaineettoman ruoan puolestapuhuja, mutta nyt on kyllä mennyt höpöksi. Maanantaina saarioisten jauhelihakiusaus, eilen pinaattilättyjä ja tänään lihaperunasosevuokaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauhean usein perheelle tarjoa, sillä se tulee usein aika kalliiksi ja itse tekemällä saa parempaa.

Mutta syön aika usein itse yksin päivisin kotona jotain valmista, jos edellisen päivän ruokaa ei jäänyt. Usein ostan pakasteita, kuvittelen kai, että niissä lisäaineiden määrät olisivat pienempiä. En tiedä. Ja osa niistähän on tuontitavaraa.

Yhteen väliin huomasin, että jos viikon mittaan on liian monta kertaa einesruokaa (kalapuikkoja, ranskiksia, pinaattilättyjä jne) niin väsähdän ja yleinen vointini huononee.

Vierailija
2/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi kehuskella, etten koskaan söisi valmiita ruokia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ihan vaan unohtaisitte sen naurettavan lisäainepelkonne, kun ei niitä aineita todellakaan hyväksyttäisi lisäainelistalle, jos ne jollain järkevällä todennäköisyydella olisivat haitallisia?

Vaikka jostain kumman syystä sieltä satojen aineiden joukosta jonkun yhden aineen löytäisittekin, joka niin tuoreen tutkimustiedon perusteella olisi pahapaha, ettei vielä viranomainen ole ehtinyt vauhtiin mukaan, niin millä ihmeen perusteella se nyt tekee kaikkien lisäaineiden välttämisen järkeväksi?

Lisäainelistahan on nimenomaan lista turvallisiksi havaituista aineista, joita sopii ruokatuotteisiin lisätä.

Vierailija
4/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä pakastepizzoja joskus kiirepäivänä.

Vierailija
5/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoa syön jonkun kerran vuodessa, mutta muut valmiseväät tökkii.

Lapsille ostan joskus lihaperunasosevuoan, kun tykkäävät siitä, mutta itse en voisi sitä syödä ellei ihan pakko olisi.

Terveysintoilusyistä en ole syömättä niitä, koska vedän kuitenkin valmiskeksejä ja karkkia napaani. Niissä vain on sellainen teollisen ruuan puiseva maku, joten syön mieluummin itse tehtyä.

Vierailija
6/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaisia, nakkeja ja makkaraa, Oolannin perunamuussi-aines. (On pelkkää perunaa.)

Siinäpä se melkeinpä.

Vierailija
7/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ihan vaan unohtaisitte sen naurettavan lisäainepelkonne, kun ei niitä aineita todellakaan hyväksyttäisi lisäainelistalle, jos ne jollain järkevällä todennäköisyydella olisivat haitallisia?

Vaikka jostain kumman syystä sieltä satojen aineiden joukosta jonkun yhden aineen löytäisittekin, joka niin tuoreen tutkimustiedon perusteella olisi pahapaha, ettei vielä viranomainen ole ehtinyt vauhtiin mukaan, niin millä ihmeen perusteella se nyt tekee kaikkien lisäaineiden välttämisen järkeväksi?

Lisäainelistahan on nimenomaan lista turvallisiksi havaituista aineista, joita sopii ruokatuotteisiin lisätä.

Moni varmaan syö itse tehtyä mieluummin juuri maun takia. Teollisessa ruoassa on niin kurja maku. Harva eines on oikeasti hyvää. Vai voitko nimetä jonkin?

Ja kun itse tekee, tietää tasan tarkkaan mitä se ruoka sisältää, minkä laatuisia rasvoja, mitä ruhon osia, paljonko kasviksia ja mistä tulleita jne.

Vierailija
8/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään mahdollisimman paljon itse tehtyä, mutta en ota asiasta stressiä. En ole niinkään huolissani lisäaineista kuin mausta ja suolan, sokerin, rasvan ja kasvisten määrästä. Silti meillä syödään välillä pakastepizzaa ja maustettuja pussinuudeleita :)

Vierailija
9/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan syö itse tehtyä mieluummin juuri maun takia. Teollisessa ruoassa on niin kurja maku. Harva eines on oikeasti hyvää. Vai voitko nimetä jonkin?

Vierailija
10/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä susta hyväkin argumentti syödä valmisruokaa?

Väitinkö niin? Kommentoin ainoastaan lisäainehöpinöitä. Eivät lisäaineet, kuten eivät itse asiassa mitkään muutkaan seikat, tee valmisruoista yhtään sen huonompia kuin muistakaan ruoista. Sehän riippuu täysin itse ruokatuotteesta, onko se terveellinen tai hyvänmakuinen, ei siitä, kuka sen on tehnyt ja missä ja mihin kategoriaan se sijoittuu.

Itse en valmisruokia juurikaan syö, niin en voi suositella hyviä sellaisia, eikä makuaistikaan ole ihmisten välillä järin samanlainen. Ainoa mieleen tuleva on Billy's Pan Pizza, joka on ihan OK pakastepizzaksi, mutta ei sekään kovinkaan montaa tuoretta pizzaa voita.

Vierailija
11/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkoperunoita joskus muistan ostaneeni pakkasaltaasta. Ehkä kerran pari vuodessa. Mutta mitään Saarioisten laatikoita, roiskeläppiä, lihapullia , valmiskeittoja, yms. en ole ostanut yli kymmeneen vuoteen kun opiskeluni loppui. Mielestäni pahinta mahdollista ruokaa mitä on olemassa, ja todellisen wt:n mittari. Häpeän syvästi äitejä, jotka syöttävät noita perheelleen.

Vierailija
12/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin Apetitin pakastekasvissosekeittoa.

Vierailija
13/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakastekasviksia yms. kyllä paljonkin. Ovat sen verran hintavia ja perheen miehet syövät sen verran paljon, että pitäisi sitten ostaa niin paljon, halvemmaksi tulee tehdä itse. En kyllä mitenkään pelkää lisäaineita tms. (eikä tietysti tarvi, kun ei niitä käytä! =D ), se ei ole syynä.

Voisin itse asiassa käyttää useamminkin, minulla on kai sitten niin wt-makuaisti, että kyllä ne maistuvat jopa ihan hyviltä!

Vierailija
14/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa, joten syödään aika paljon valmisruokia. Yritän kyllä valita terveellisiä vaihtoehtoja, ja niiden kanssa aina tomaattia, salaattia yms. Kalliiksihan se tulee, mutta toistaalta meitä on vain kolme, ja mies ja minä emme paljon kotona syö.