Miten tallennan telkkariohjelman DVD:lle?
Siis aion siirtyä VHS-ajasta dvd-aikaan, kun vanha uskollinen Salorani petti mut.
Haluisin sit kerralla semmoset vehkeet, että saisin myös ohjelmat DVD:lle eikä pelkästään digiboksin kovalevylle tms.
Mitä tarviin? Tietsikka mulla on aika kökkö ja hidas, se ei ehkä toimi välikätenä tässä.
Kommentit (14)
sarjoina niitä ohjelmia, joita haluan säilöä DVD:lle. Esim. Avaruuskansiot Yleltä ja jotkut Avarat luonnot.
erittäin hyvän tietokoneen
tarvitse jos on polttava dvd-asema.
Tallentava DVD-soitin, tietenkin. Niitä on sellaisia, joissa tallennetaan ensin laitteen omalle kovalevylle ja siitä sitten irralliselle DVD-levylle, ja sellaisia, jotka tallentavat suoraan irtolevylle.
Itse suosin tuota ensimmäistä, koska voin nauhoittaa paivän aikana useita ohjelmia ja sitten rauhassa siirrellä ohjelmat omille levyilleen. Muuten saattaisi mennä eri sarjat samalle levylle - jos siis olisin laittanut nauhoituksen ajastimeen.
Tallentavassa DVD:ssä on sekin etu (ainakin omassa koneessani), että jos laite on päällä ja TV auki oikealla kanavalla, niin ei haittaa, vaikka myöhästyisin ohjelman aloituksesta. Laitteella voi "peruuttaa" taaksepäin ja aloittaa nauhoituksen oikeasta kohdasta.
varmaan yks dvd-levy per tallennus? Onko vieläkin niin, että siihen pitää olla jotain erityisiä dvd-levyjä?
Sit varmaan pitäis olla kovalevyllinen digiboksi, että sais mahdollisimman täyteen sen dvd:n, eli tallennettua kerralla enemmän?
ap
olitkin ehtinyt vastaamaan juuri mun kysymyksiin! :D
että usein myös tallennan ohjelmia ensin digiboksiin ja siitä DVD-laitteen kautta levylle. DVD-soitin kun voi olla päällä vain yhdellä kanavalla. Ei siis onnistu, että sillä laittaisi ajastimeen ensin yhden kanavan ja sitten toisen.
Digiboksista poistan mainokset, ennenkuin nauhoitan ohjelman eteenpäin.
DVD-levylle mahtuu parhaimmillaan 8 tuntia ohjelmia, jos nauhoittaa huonoimmalla tasolla. Kuva on siis huonompi, mutta itselleni se riittää joidenkin ohjelmien kanssa. Parhaimman tason nauhoitus on yksi tunti per levy.
Esim. mulla on kaikki Tie Avonleaan -sarjan jaksot (noin 80 kpl), enkä olisi raaskinut ostaa niin paljon levyjä, että olisi jakso per levy.
Tallentava digiboksi vähintään parisataa ja tallentava dvd toinen mokoma... Auts.
ap
Tallentava digiboksi vähintään parisataa ja tallentava dvd toinen mokoma... Auts.
ap
ja sitten ne DVD-levyt päälle (hinta 17-25 eur / 10 kpl paketti), mutta mä olenkin TV- ja nauhoitusaddikti...
t: 6, tietenkin :)
niin suositteletko erityisesti erikseen siis digiboksia ja dvd:tä vai laitetta, jossa molemmat yhdessä?
Hmm... miksen voisi tallentavalta digiltä siirtää ohjelmia tietokoneelle (vaikka onkin mallia pasca) ja sit sieltä ahtaa johonkin...?
ap
mutta olen pro vain siihen asti kun ei puhuta mitään tietokoneelle siirtämisestä :D.
Kuulun niihin, jotka eivät osaisi vahingossakaan ladata laittomia ohjelmia tai musiikkia netistä.
En muista kuulleeni laitteestä, jossa olisi digiboxi ja DVD-tallennin yhdessä, mutta voihan sellaisiakin olla nykyisin.
t: 6
laitetta, jossa on seka DVD-soitin, että digiboksi, vaikka niitä olisi. Jos toinen menisi epäkuntoon, niin joutuisit sitten kuitenkin ostamaan uuden laitteen.
Vähän niinkuin pesukone ja kuivuri yhdessä. Ei mun juttu.
t: 6
siis sarjaboxit
on meinaan niin hidasta ja hankalaa vielä