Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

duunikaveri ei voinut laktoosi-intoleranssinsa vuoksi syödä kanasalaattia jossa oli krutonkeja,mutta

Vierailija
29.01.2013 |

dominokeksejä meni nyrkillinen--kuulemma ihan täysin laktoositonta pitää olla kaikki syötävä!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, gluteenittomia oluita on olemassa, itse juon ihan tavallista sen glut. pizzani kanssa. Kas kun meikäläisellä on vehnäallergia, mutta harvalle kyylälle se tulee edes mieleen.

Eli muistakaa viisastellessanne ettette voi tietää sen työkaverin tai tutun tai sukulaisen todellista tilannetta.

Vierailija
22/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen nauroin täällä noille kyttääjien kuvaustermeille. Antakee nyt ihmisten syödä mitä haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hyvin valmistutunut ja laitan hänelle tarkkaan omat tarjottavat ja herkutkin ja suojelen ettei vahingossakaan saa edes murusta kiellettyjä aineita.

Kainalot kuumana sitten seuraan, kun samainen lapsi ottaa tietoisesti itse jonkun kielletyn herkun, varoitan häntä ja saan kuulla, että kyllä äiti antaa aina pikkasen maistella, ei se niin vaarallista ole ja sinne se kakkupala häviää ahnaaseen kitaan :(

Kyse on jo 12v tytöstä, eli tietää ihan varmasti mikä on oikein tai väärin, en enää välitä. Teen silti edelleen ne erikoisruoat, mutta jos ottaa muutakin, oma on ongelmansa.

lapsella TODELLA ajattelemattomat vanhemmat :( Keliakia ei todellakaan ole mikään leikin asia vaikka ulkoiset oireet olisivatkin lieviä.

Vierailija
24/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin paikalle kun rouva oli syönyt jo lähes ensimmäisen palansa.

Tämä sama nainen on kieltänyt meitä muita tuomasta monia ruoka-aineita työpaikan kahvihuoneeseen, sillä hän saa jo hajusta oireita.

Allergisen lapsen äitinä ymmärrän, että esim. kalan haju on joillekin hyvin vaarallinen.

Mutta tämä nainen on kieltänyt monta muutakin ruokaa meiltä muilta.

Minä kun yritin sitten tuoda korteni tähän kekoon sanomalla, että olen pahasti sitrusallerginen ja appelsiinin tuoksu aiheuttaa minulle astma-oireita, niin tämä ihanainen työkaverini ilmoitti, että ilman kunnon syytä hän ei jätä appelsiineja.

Niinpä kun hän syö appelsiineja, joudun itse poistumaan tai syön evääni muualla.

Tiedän, että kirjoitukseni oli ilkeä, mutta toki sanoin hänelle asiasta...viikon päästä kaikkien istuessa kahvipöydässä.

Vierailija
25/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hyvin valmistutunut ja laitan hänelle tarkkaan omat tarjottavat ja herkutkin ja suojelen ettei vahingossakaan saa edes murusta kiellettyjä aineita. Kainalot kuumana sitten seuraan, kun samainen lapsi ottaa tietoisesti itse jonkun kielletyn herkun, varoitan häntä ja saan kuulla, että kyllä äiti antaa aina pikkasen maistella, ei se niin vaarallista ole ja sinne se kakkupala häviää ahnaaseen kitaan :( Kyse on jo 12v tytöstä, eli tietää ihan varmasti mikä on oikein tai väärin, en enää välitä. Teen silti edelleen ne erikoisruoat, mutta jos ottaa muutakin, oma on ongelmansa.

lapsella TODELLA ajattelemattomat vanhemmat :( Keliakia ei todellakaan ole mikään leikin asia vaikka ulkoiset oireet olisivatkin lieviä.

Mutta keliakia toimii ihan toisin, ja voi saada vaikka suolistosyövän, jos syö väärin.

Vierailija
26/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka äiti etukäteen muistuttaa, että lapselle pitää olla kokonaan laktoositonta tarjottavaa. Ollaan yritetty sitten järjestää kaikki niin, että lapsellekin löytyy tarjottavaa. Aina on kuitenkin ollut jotain lapselle sopimatontakin tarjolla, josta olen sanonut, että tämä tarjottava sisältää laktoosia. Lapsi sitten aina tokaisee, että ei haittaa, kyllä hän saa niitä syödä.

Vierailija
27/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä nämä, jotka siitä muistavat joka välissä muistuttaa ovat yksiä hysteerikkoja.

Kahvitunnille kerran joku toi marsipaanikakun ja tiesin, että porukan kovin valittaja oli tehnyt mm. pähkinäallergiastaan ison numeron. Ja huom, myös mantelit oli eritääin allergisoivia.

Rouva huitaisi 2 isoa palaa kakkua ilman mitään oireita huiviinsa.

Hasselpähkinäkekseistä piti pitkän luennon, että hän ei voi niitä syödä.

Oma lapseni on pahasti allerginen ja saanut anafylaktisen sokin 2 kertaa, joten aika kauhulla katselin rouvan syömistä. Jostain kumman syystä olin kuitenkin hiljaa.

sun ei kannata syödä yhtään mitään, sillä joukossa voi aina olla jotakin joka on huom! hirveän allergisoivaa!

Allergisoiva tarkoittaa että sille allergistutaan. Ei sekunnissa. Ei edes tunneissa taikka päivissä. Puhutaan kuukausista tai jopa vuosista.

Manteli ja hasselpähkinä ovat kuin vesi ja öljy. Eikä vakava allerginen reaktio ole välttämättä vain anafylaktinen shokki.

Vierailija
28/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosittomia

Vierailija
29/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosittomia

Vierailija
30/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille piti olla aina miltei omat erilaiset ruoka.annokset ja mehua. Jäätelö kyllä kelpasi sitten kevätjuhlissa, kun vaihtoehtona olisi ollut omena... suklaata myös eivät kaihtaneet... tämä 80 luvulla, jolloin ei ollut juuri edes hyla tuotteita. kermaa oli hylana ja siinä se pitkälti oli

Vierailija
31/31 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin paikalle kun rouva oli syönyt jo lähes ensimmäisen palansa.

Tämä sama nainen on kieltänyt meitä muita tuomasta monia ruoka-aineita työpaikan kahvihuoneeseen, sillä hän saa jo hajusta oireita.

Allergisen lapsen äitinä ymmärrän, että esim. kalan haju on joillekin hyvin vaarallinen.

Mutta tämä nainen on kieltänyt monta muutakin ruokaa meiltä muilta.

Minä kun yritin sitten tuoda korteni tähän kekoon sanomalla, että olen pahasti sitrusallerginen ja appelsiinin tuoksu aiheuttaa minulle astma-oireita, niin tämä ihanainen työkaverini ilmoitti, että ilman kunnon syytä hän ei jätä appelsiineja.

Niinpä kun hän syö appelsiineja, joudun itse poistumaan tai syön evääni muualla.

Tiedän, että kirjoitukseni oli ilkeä, mutta toki sanoin hänelle asiasta...viikon päästä kaikkien istuessa kahvipöydässä.

Eikä! :)

Mitä rouva sanoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi