Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä koira/kissa tyypeillä viiraa? Siis ku elukasta käyetään sanaa "hän".

Vierailija
29.01.2013 |

Sairasta.

Ja inhottavaa - olen nähnyt kun jotkut antaa koiran tai kissan "suukottaa", siis nuolla naamaa - ja sama elukka nuoli just omaa persettään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse rakastan sitä kun eläimet pussaa mua eli nuolee naamaan :)

Vierailija
2/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joskus käytän sanaa hän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiraa ihmisillä, jotka käyttävät sanaa elukka? Ihminenkin on eläin, joten kutsuvatko he itseäänkin elukoiksi?

Vierailija
4/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi muuttaa elämäsi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huumori

Vierailija
5/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään kyllä Hänen korkeutensa- ilmaisua.

Vierailija
6/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotkut kohtelevat koiraansa kuin vauvaansa. Tunnen myötähäpeää.

Vierailija
7/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kuullut ja lukenut, kun jotkut käyttävät pikkulapsestaan nimitystä "neiti". Ihan pedofiilitouhua. Saatika että käyttävät nimitystä "meidän prinsessa". Joo, niitä prinsessoja tuolla luuhaakin odottamassa palvelua kaikilta vastaantulijoilta.

Vierailija
8/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on liian lyhyt pilkunviilaukseen?

tapasin asiakaspalvelijana myös mummon, ketä nimesi viherkasvinsakin, ja käytti niistä (onneksi mummo ei ole kuulemassa!) nimitystä "hän/he" :'D

Vierailija
9/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiria kutsutaan myös "häneksi".Pidän enemmän koiristani kuin useimmista ihmisistä.

Ajatteleppa,jos jätät pesemättä kätesi wc käynnin jälkeen ja sen jälkeen rävellät jääkaapista jotain suuhusi..mitähän tuli just syötyä,sitä ittiään! Ja useampi henkisessä taloudessa muidenki sitää ittiään..aijjaijai..

Vierailija
10/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin asiakaspalvelijana myös mummon, ketä nimesi viherkasvinsakin, ja käytti niistä (onneksi mummo ei ole kuulemassa!) nimitystä "hän/he" :'D

No tässähän tämä toinen iki-inhokki sitten tulikin. Ihmiset jotka käyttävät ketä-sanaa joka/kuka-sanan tilalla. "Ketä söi jääkaapin tyhjäksi?" "Se on siinä kaapissa ketä on oikealla."

Hohhoijaa.

Vierailija
11/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on hauskaa.

Sen sijaan tuo, että antaa eläimen nuolla omaa naamaansa, on todella kuvottavaa. Kielisuudelmia koiran kanssa harrastavaa pidän pervona ja sairaana. :X

Vierailija
12/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläinrakas itsekin ja minulla on monta rakasta eläinperheenjäsentä, joihin tunnesiteeni ovat kuin toiseen ihmiseen. Mutta pronomini "hän" eläimestä jaksaa kyllä minuakin ihmetyttää. Eivät ne eläimet kuitenkaan aivan ihmisiä ole. Tosin en nimittelisi niitä elukoiksikaan, kuten sinä näytät tekevän. Antaa suhtautumisestasi hieman kummallisen vaikutelman.

Huvittavinta oli joskus eläinlääkärillä, kun lekurille gerbiilinikin olivat "he". :D Antaa käyttäjästään jotenkin pöllön vaikutelman.

Kotimurteessani tosin ihminenkin on yleensä "se". Nyt muualla asuessani olen yrittänyt sen suhteen vähän skarpata varsinkin virallisissa yhteyksissä, sillä vaikka "se" on minulle ihan luonteva ilmaisu ihmisestä, niin muualta päin tulevien ihmisten korvaan se saattaa särähtää.

Vierailija
13/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimurteessani tosin ihminenkin on yleensä "se". Nyt muualla asuessani olen yrittänyt sen suhteen vähän skarpata varsinkin virallisissa yhteyksissä, sillä vaikka "se" on minulle ihan luonteva ilmaisu ihmisestä, niin muualta päin tulevien ihmisten korvaan se saattaa särähtää.

Itse olen ikäni asunut Helsingissä, ja täällä ihminen on "se" yleensä muuten paitsi hyvin virallisessa kielessä, siteerattaessa, läsnäolijaan tai joskus tuntemattomaan henkilöön viitattaessa. Yksi Kainuusta oleva kaverini kerran katsoi minua tosi pahasti, kun puhuttiin muistaakseni Iranin ihmisoikeustilanteesta ja käytin iranilaisista sanaa "ne". Onko tämä joku kainuulainen juttu tämä "hännittely"?

Ai niin, se, että ihmisiin yleensä viitataan pronominilla "se", ei kyllä mitenkään estä täkäläisiä lemmikinomistajia viittaamaan eläimiinsä "hänenä". Se jos mikä ärsyttää, mutta kaipa se huumorina on otettava.

Vierailija
14/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän tämä toinen iki-inhokki sitten tulikin. Ihmiset jotka käyttävät ketä-sanaa joka/kuka-sanan tilalla. "Ketä söi jääkaapin tyhjäksi?" "Se on siinä kaapissa ketä on oikealla."

Hohhoijaa.

ole oikku vaan murrealueen ominaisuus.

Vierailija
15/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea ei ihminen ole "se"?

joissakin paikallismurteissa on ihan tavallista sanoa ihmisestä "hän" eikä "se". Kun mennään Hämeen suuntaan, "hän" ihmisestä koetaan pelkkänä vittuiluna.

Vierailija
16/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se, että ihmisiin yleensä viitataan pronominilla "se", ei kyllä mitenkään estä täkäläisiä lemmikinomistajia viittaamaan eläimiinsä "hänenä". Se jos mikä ärsyttää, mutta kaipa se huumorina on otettava.

Oon itsekin Helsingistä ja kun ihmisiin viitataan sanoilla "se" ja "ne", jollei kyse ole tietoisesta pyrkimyksestä kirjakielisyyteen tai korrektiuteen, kuulostaa ihan uskomattaman typerältä ja alleviivaavalta, että koirasta käytetään sanaa "hän". Tai siis, sama tyyppi voi saman keskustelun sisällä viitata ihmisiin sanoilla "se" ja "ne", mutta koiraansa sanalla "hän". Ihme touhua.

Tosin mulla on myös kaveri, jonka koiran nimi on Hän. Itse hajosin tähän ihan totaalisesti aluksi, mutta mulla ja kaverilla onkin yhtä huonot huumorintajut. Siksi me ollaankin ystäviä. ;)