Olen jäämässä työttömäksi.
Olen niin loppu 12 vuoden yt-kierteestä, että haluaisin ensin levätä vähän.
Sitten opiskella uuden ammatin.
Mutta onko pelkona, että minua ruvetaan heti juoksuttamaan ties missä hanttihommien työhaastatteluissa?
Olen siis oikeasti poikki. Sairastellut paljon ja nukkunut huonosti jne.
Kommentit (25)
että lähtisinkin opiskelemaan jotakin siis ihan muuta. Jotakin käytännönläheistä. Tyyliin puutarhanhoito, ruoanlaitto, entisöinti tms.
Jouduin aikoinani valitsemaan alani nopeasti, koska isäni kuoli ja piti opiskella tiukasti ja nopeasti ja käydä töissä. Jäi lukion taideaineet väliin ja yliopistossakin taoin vain nopeasti tutkinnon työn ohessa.
En ole peruskoulun jälkeen elänyt niin, etten olisi tehnyt töitä ja opintoja yhtä aikaa tai tehnyt kahta duunia yhtä aikaa tai duunia ympäri vuorokauden.
Eli PALJON olen paiskinut töitä.
Olen ihan vakavissani miettinyt, että mitä jos menisin jollekin ruoanlaittolinjalle.
Ei siitä ainakaan mitään vahinkoa voi perheenemännälle olla!
ap
Se on historiaa ja ollut sitä jo pitkään, että työvoimatoimiston kautta saisi töitä.
Monelle työnhakijalle voi olla yllätys, että esimerkiksi kirjanpitäjää hakevalle työnantajalle ei saa tietosuojalain vuoksi antaa listaa työttömänä työnhakijana olevista kirjanpitäjistä.
Kannattaa tehdä hyvä omaehtoinen työnhakusuunnitelma, eli itse etsii aktiivisesti työtä ja sopivia koulutuspaikkoja.
Ja kirjaa suunnitelmaan myös mahdolliset ammattiopinnot.
Se on historiaa ja ollut sitä jo pitkään, että työvoimatoimiston kautta saisi töitä. Monelle työnhakijalle voi olla yllätys, että esimerkiksi kirjanpitäjää hakevalle työnantajalle ei saa tietosuojalain vuoksi antaa listaa työttömänä työnhakijana olevista kirjanpitäjistä. Kannattaa tehdä hyvä omaehtoinen työnhakusuunnitelma, eli itse etsii aktiivisesti työtä ja sopivia koulutuspaikkoja. Ja kirjaa suunnitelmaan myös mahdolliset ammattiopinnot.
eli saimme listan TE-toimiston mielestä avoinna olevaan tehtävään sopivista henkilöistä. Tänään soittelin heille ja kutsuin 3 haastatteluun loppuviikolla.
Ei sieltä tietenkään saa listaa kaikista työttömistä kirjanpitäjistä vaan ainoastaan niistä, jotka täyttävät työpaikan kriteerit.
Olen mm. pyörittänyt omaa viestintäalan yritystä. Ja tässä nykyisessä työssä olen edennyt ihan huipulle ja tienannut todella hyvin.
Nyt olisi tähtäimessä sapattivapaa ja sen jälkeen sillä lailla normisti töitä. Ei ylen määrin kuten nyt on ollut.