Onko käsikakkaus pelkästään suomalainen ilmiö?
Kommentit (48)
voisivat eu-kokouksissa ollessaan markkinoida käsikakkausta. Näyttää ihan konkreettisesti kuinka kätevä menetelmä on ja solmia uusia kauppakumppanuuksia.
laittaa sitä vessapaperia riittävästi sinne pönttöön, eikä omaan käteen? Vai että oikein käsikakka, pitäiskö tää nyt opettaa lapsillekin...
Kertokaas te rennot paskojat. Käyttekö tosiaan työpaikan koppivessassa töräyttämässä häpeäilemättä varpusparvenne, vaikka naapurikopissa olisi työkaveri? Minä en pysty olemaan noin estoton. Pakko käydä vessassa silloin, kun kukaan ei lurki oven takana. Koppivessat on ihan kamalia. Pissan lirinän kanssa olen sinut, mutta kakkaääniä en pysty sietämään.
kakkaäänet tai käteenpaskominen, niin kyllä mieluummin valitsen ne kakkaäänet.
Pitääkö nyt sitten miettiä, jos naapurikopissa on kovin hiljaista, että siellä on käsikakkapuuhat menossa?
Kyllä suomalaiset mepit, pääministeri ja valtiovarainministeri
voisivat eu-kokouksissa ollessaan markkinoida käsikakkausta. Näyttää ihan konkreettisesti kuinka kätevä menetelmä on ja solmia uusia kauppakumppanuuksia.
Ennenhän oli tapana kaupoista sovittaessa sylkäistä käteen ennen kuin lyötiin kättä päälle.
Suomalaiset voisivat lanseerata uuden variantin tästä perinteestä.
Muslimien kanssa käytetään vasenta kättä.
joten käsikakkausmenetelmän lanseeraaminen niihin maihin voisi avata uudet paperinvientiteollisuuden mahdollisuudet. Voisikohan käsikakkausmenetelmän patentoida suomalaiseksi keksinnöksi ja hakea sille jotain eu-merkintää kuten mämmille.
Nyt kun lehdet siirtyvät mobiiliin ja painettua sanaa kaivataanvähemmän, ehdottaisin, että paperiteollisuus alkais tuottamaan erillisiä käsikakkaan tarkoitettuja paperituotteita.
Voisi olla esim joku hansikas/räpylätyylinen ratkaisu tai muu "haavi" mihin sitten pökäle napataan ;)
eikö ole tullut mieleen laittaa sitä vessapaperia riittävästi sinne pönttöön, eikä omaan käteen? Vai että oikein käsikakka, pitäiskö tää nyt opettaa lapsillekin...
Mä teen just noin, että laitan paperia pönttöön. Joskus lapsena oon käsikakannut... Teen myös kuten jotku tässä ketjussa ovat kertoneet, pissaan pöntön etureunaan.
En ole mitenkään häveliäs muuten, mutta julkisissa vessoissa koen painetta :D
Voisi olla esim joku hansikas/räpylätyylinen ratkaisu tai muu "haavi" mihin sitten pökäle napataan ;)
kuljettavat käsilaukussa mukanaan kahvin suodatinpusseja ja käyttävät niitä kakkahaaveina.
muuten suhtaudutte julkisessa vessassa naapurikopista kuuluviin ääniin? Naureskeletteko niiden tuottajille selän takana, että ähäh, kakkii se tuokin?
Ei sen yleisemmin levinnyt ideologia :-D
Miten te käsikakkaajat muuten suhtaudutte julkisessa vessassa naapurikopista kuuluviin ääniin? Naureskeletteko niiden tuottajille selän takana, että ähäh, kakkii se tuokin?
mutta vastaan: mä oon hyvin harvoin kuullut kenenkään kakkivan julkisessa vessassa! Ei musta siinä varsinaisesti oo mitään skandaalinomaista, että joku KAKKII VESSASSA, mutta kyllä se musta on tavallaan jotenkin epähienotunteista, ettei yritä peittää niitä kakkiääniään ollenkaan.
Älkää nyt ottako itseenne, te häpeättä kakkijat, en mä paheksu tapaanne - kukin tyylillään. Tämä nyt tuli mieleen, kun kysyttiin.
27
muuten suhtaudutte julkisessa vessassa naapurikopista kuuluviin ääniin? Naureskeletteko niiden tuottajille selän takana, että ähäh, kakkii se tuokin?
Minua ei häiritse muiden äänet ollenkaan, en edes kiinnitä niihin juuri huomiota. Omat äänet ainoastaan häiritsee.
voisiko yleisten vessojen seiniin laittaa myös käsikakkausohjeet
maailman arimpana kansana, koska eivät edes uskalla kakkia ajattelematta mitä muut minusta ajattelevat vaan käyttävät keksimäänsä käsikakkausmetodia.
että paperin laitto pönttöön on ihan yleinen käytäntö, onko joku, joka ei tätä oo tajunnut? Paperi pöntössä estää muuten äänten lisäks tehokkaasti jarrujäljetkin ja veden roiskumisen persaukseen. Ja jos alkaa kuulua ääniä, eikun lisää paperia alle. Kannattaa tosin ottaa huomioon myös pöntön vetoteho. Toimii ääniin myös ykköshädässä.
varustetun vessanpöntön.
http://www.cracked.com/blog/the-6-most-terrifying-features-japanese-toi…
mutta vielä tehokkaampi keino olisi laittaa vessaan kaiuttimet, joista kuuluisi erilaisia kakkaamis- ja pissaamisääniä suhteellisen kovalla voimakkuudella, niin tuolloin omat äänet sekoittuisi kaiuttimista kuuluviin.
Siis, vessassa kaikkien kuullen piereskely on OK mutta muualla piereskely on tosi noloa? Mua ainakin hävettää piereskellä ihan missä vaan. Kakkaamisessa tympeintä on just ne äänet, varsinkin pierut. Kakan loiskahduksenhan voi tietysti estää tolla paperin laittamisella pönttöön. Mutta mitäpä kun vatsa on löysällä ja pöntössä rutisee? Mä luulen että aika moni käsikakkaaja kärsii ärtyvästä suolesta. Tavalliset ns. patenttipökylän työntäjät ei tajua tätä hommaa...
Käyttekö tosiaan työpaikan koppivessassa töräyttämässä häpeäilemättä varpusparvenne, vaikka naapurikopissa olisi työkaveri? Minä en pysty olemaan noin estoton. Pakko käydä vessassa silloin, kun kukaan ei lurki oven takana. Koppivessat on ihan kamalia. Pissan lirinän kanssa olen sinut, mutta kakkaääniä en pysty sietämään.