Ero ja lapset. Miten toimia jos molemmat "haluaa"lapset itselleen.
Tuo haluaa lainausmerkeissä koska uskon miehen tekevän vain kiusaa,hän siis ei tähän mennessä ole kyennyt lapsista vastuuta kantamaan mutta nyt kun ero uhkaa hän on sitä mieltä että lapset tulevat hänelle.
Käytännössä,miten voin saada vuokra-asunnon ja tukia jos emme pääse yhteisymmärrykseen?
Olen ollut lasten kanssa tähän asti kotona,nuorempi täyttää kohta vuoden eli pienistä kysymys.
Käsitin että tarvitsen väliaikaishuoltajuussop. jotta voi hakea asuntoa mihin myös lapset tulevat ja tukia joilla maksaa se vuokra jne.
Jos mies ei suostu tekemään kiusallaan mtn.sopimuksia niin mitkä on äitinä minun oikeudet?
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?Miten selvisitte?
Tai onko tietoa voiko jostain (lakimieheltä tms.) kysyä ilmaiseksi miten tälläisessa tilanteessa toimitaan?
Spekulaatiot siitä miksi pitää erota tms. voi siirtää johonkin toiseen ketjuun minä haluan vain tietää sen voinko ylipäätään saada asuntoa lasten kanssa ja miten voin hakea tukia jos mies haraa vastaan.
Kiitos jo valmiiksi.
Kommentit (31)
Jostain kumman syystä ehkäisyä käyttävät naiset tulla tupsahtelevat raskaaksi ja vahinkoprosentti käytännössä tuntuu vain menevän kovasti korkeammaksi kuin mitä lääketiede todistaa.
Ja miehesi oli niin ja niin herttainen ja ystävällinen kun tapasitte, mutta mentyänne naimisiin hän osoittautuikin varsinaiseksi sadistiksi.
Se tavallinen tarina.
Vain erittäin harvoin annetaan yksihuoltajuutta edes käräjäoikeudessa.
Lasten muutto, kun erotaan ja lapset muuttavat pois yhteisestä kodista, maistraatti soittaa sille toiselle vanhemmalle ja kysyy lupaa lasten osoitteen muuttamiseen.
Parhaat neuvot ja ohjeistukset saat kuntasi oikeusaputoimistosta.
Tsemppiä tilanteeseen!
mies uhkailee tai muuta, niin koita hoitaa kaikki keskustelu hänen kanssaan vaikka tekstiviesteillä, jotta on sitten todisteita häntä vastaan tarvittaessa oikeudessa tai muutankin. Väkivaltaa on henkinenkin väkivalta ja uhkailu. Esim. minut uhattiin ampua haulikolla. Ja nyt jälkeenpäin harmittaa, että en toimittanut tuota uhkausviestiä poliisille. Olisiko mahdollisuus sinun lähteä lasten kanssa paikkakuntasi turvakotiin, josta he voisivat auttaa sinut ihan käytännössä eteenpäin?
Mies ei ole lyönyt mutta on töninyt ja retuuttanut lasten nähden. Mulla vaan on tunne että pahempaa voi olla luvassa. Hän on ulkoisesti mitä rauhallisin tyyppi ja siitä hänet tunnetaan joten en itsekään tahdo uskoa tuota muutosta mikä tapahtuu kun kotiovi sulkeutuu :( Siksi olenkin vielä tässä.ap
Ja siksi teit hänen kanssaan vielä kaksi lasta kun et tahtonut millään uskoa että mies on kusipää? Vai miehestä tuli kusipää vasta 1v9kk sitten kun päätit että toinen lapsi saa tulla? Mä en tajuu teitä naisia...
Ken leikkiin lähtee leikin kestäköön. Netistä saa paljon tietoa eroon liittyvistä käytännön asioista, mutta sinä päätit niistä kaikista valita tämän.
Miksi kommentoit näin ilkeästi, kun toinen on haavoittuvimmillaan? Aivan käsittämättömiä vastauksia! Ap lähtee pakoon väkivaltaista miestä, ja on hoitanut taaperoikäiset lapset (toinen oikeastaan vauva) aina yksin, ja joku täällä pisteyttää, että isä olisi parempi rahan (!) takia. Ai, että voi mäiskiä lapsia turpaan niin paljon kuin sielu sietää ja kiusata äitiä viemällä lasten huoltajuuden, mutta itsepäs, ap, valitsit, kun et jäänty nyrkkeilysäkiksi ja halusit lapsillekin turvallisemman lapsuuden. Mikä teitä vaivaa? Oletteko kaikki mt-ongelmaisia? Luulin, että ne sentään nukkuu päivät...
Mitä sinä oikein selität?! En näe tässä mitään ilkeää. Olisiko nyt ilkeys sinun silmissäsi, että pääset hurskastelemaan ihan vaan hurkastelemisen ilosta.
Ken AV-leikkiin lähtee AV-leikin kestäköön. Netistä saa paljon tietoa eroon liittyvistä käytännön asioista, mutta sinä päätit niistä kaikista valita tämän. Tässä kyseinen viesti minun silmin.
mies uhkailee tai muuta, niin koita hoitaa kaikki keskustelu hänen kanssaan vaikka tekstiviesteillä, jotta on sitten todisteita häntä vastaan tarvittaessa oikeudessa tai muutankin. Väkivaltaa on henkinenkin väkivalta ja uhkailu. Esim. minut uhattiin ampua haulikolla. Ja nyt jälkeenpäin harmittaa, että en toimittanut tuota uhkausviestiä poliisille. Olisiko mahdollisuus sinun lähteä lasten kanssa paikkakuntasi turvakotiin, josta he voisivat auttaa sinut ihan käytännössä eteenpäin?
Mies ei ole lyönyt mutta on töninyt ja retuuttanut lasten nähden. Mulla vaan on tunne että pahempaa voi olla luvassa. Hän on ulkoisesti mitä rauhallisin tyyppi ja siitä hänet tunnetaan joten en itsekään tahdo uskoa tuota muutosta mikä tapahtuu kun kotiovi sulkeutuu :( Siksi olenkin vielä tässä.ap
Ja siksi teit hänen kanssaan vielä kaksi lasta kun et tahtonut millään uskoa että mies on kusipää? Vai miehestä tuli kusipää vasta 1v9kk sitten kun päätit että toinen lapsi saa tulla? Mä en tajuu teitä naisia...
Tunnetko itsesi nyt hyvin fiksuksi kun pääsit minulle purkautumaan ja ihmettelemään.
Sanoinko miestä kusipääksi?
Joo hän ei tosiaan ihan eka treffeillä käynyt kiinni...
Olen varmasti häntä ärsyttänyt ja se varmaan sinun mielestä tarpeeksi hyvä syy käydä kiinni ja hakea huoltajuudessa sotaa?
Oon niin loppu puolustamaan itseäni joten jätän tän keskustelun nyt kulkemaan omia polkujaan. ap
Et tarvitse mitään tukia kun menet töihin ja maksat vuokran yms.palkallasi.
Outo asenne sulla et jos mies ei elätä niin tukien varaan vaan?
Et tarvitse mitään tukia kun menet töihin ja maksat vuokran yms.palkallasi.
Outo asenne sulla et jos mies ei elätä niin tukien varaan vaan?
Jos ap on kotihoidontuella ja (käsittääkseni) kahden lapsen kanssa niin mistä hän nyt löytää asunnon,työpaikan ja hoitopaikan. Itse eronneena ainakin muistan että hyvä jos jaksoi hampaat pestä.
Kai tuossakin nyt joku tärkeysjärjestys tulee että ensin asunto saatava ja vasta sitten voi edes kuvitella hakevansa hoitopaikkaa lapsille.
Been there done that
Omia heikkouksiaan on vaikea puolustaa, kun kokee erinlaiset mielipiteet uhaksi.
Mieshän on aina se ilkeä väkivallan ruumiillistuma, joka rutiininomaisesti pahoinpitelee kilttiä ja ahkeraa naista. Samalla paha paha mies tekee myös lasten elämästä kamalaa.
Nyt meillä on varmasti varsin yksipuolinen käsitys teidän suhteen ongelmista. Tiedetään vain se toinen puoli, nyt meidän pitäisi sitten vain surkutella sitä.
Sinäkin saattat kotona lyödä miestäsi, mutta siitähän sinä et meille kerro. Pitäisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyllistämisen sijaan, olisiko kummassakin vikaa? Maailma on mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään toisen lasien läpi.
Mutta ilman muuta, olet tutkinut miehen taustoja tarkkaan ja malttanut seurusteltu tarpeeksi pitkään. Etkä ole vain suoraa päätä mennyt naimisiin ja hypännyt kohti tuntematonta.
Ja niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Itse valitsit tämänkin keskustelun suunnan, että sait minut ärsyyntymään. Hienosti provoiltu.
Et tarvitse mitään tukia kun menet töihin ja maksat vuokran yms.palkallasi. Outo asenne sulla et jos mies ei elätä niin tukien varaan vaan?
Jos ap on kotihoidontuella ja (käsittääkseni) kahden lapsen kanssa niin mistä hän nyt löytää asunnon,työpaikan ja hoitopaikan. Itse eronneena ainakin muistan että hyvä jos jaksoi hampaat pestä. Kai tuossakin nyt joku tärkeysjärjestys tulee että ensin asunto saatava ja vasta sitten voi edes kuvitella hakevansa hoitopaikkaa lapsille. Been there done that
Eikö äitiyslomalle jäädäkkään työpaikalta, jonne palataan, kun lapsiperheen väliaikaiseksi tueksi tarkoitetut tuet loppuu.
Olen tainut käsittää ihan väärin, että ensin vakiinnutetaan ja turvataan oma toimeentulo ja sitten vasta perustetaan perhe.
hän tosiaankin kirjaa mitä vanhemmat sanelee. lähtökohta on yhteishuoltajuus. yksinhuoltajuuteen käräjillä pitää olla hemmetin hyvät perusteet.
Ap asuntoa voi hakea ilman mitään päätöksiä, sen kun haet ja sillä selvä. sinä päivänä kun asutte eri osoitteissa olet oikeutettu yh-lisään kelasta, sossu maksaa takuuvuokraa harkinnan mukaan. toimeentuloa kun saa jos siihen on oikeutettu.
Et siis tarvitse mitään väliaikaispäätöksiä asunnon hakuun, nyt on lastenvalvoja puhunut paskaa. Niihin kun ei kannata sokeasti luottaa!
Haet asuntoa ja merkitset ketkä asuvat kanssasi. Ei siihen mitään paperia tarvita. Sun on pakko lähteä ja kyllä asiat lutviutuu.