Käytkö katsomassa harrastajateatterien esityksiä?
Olin ekaa kertaa viime syksynä katsomassa paikallisen harrastajateatterin näytöstä. Oli oikeasti hauska ja yllättävän hyvä! Koin saaneeni parempaa vastinetta ajalleni ja lipun hinnalle kuin useasti ammattiteatterissa.
Millaisia kokemuksia teillä muilla?
Kommentit (3)
Mutta hauska ei ole minulle sama kuin hyvä. Monesti yrittävät tehdä taitoihinsa nähden liian vaativia juttuja, esim. farssit ovat harrastajille vaikeita. Kyse on rytmistä ja sen tajusta, hyvä ohjaajakaan ei sitä pysty opettamaan.
Mutta hauska ei ole minulle sama kuin hyvä. Monesti yrittävät tehdä taitoihinsa nähden liian vaativia juttuja, esim. farssit ovat harrastajille vaikeita. Kyse on rytmistä ja sen tajusta, hyvä ohjaajakaan ei sitä pysty opettamaan.
eikä tarvitse miettiä onko rytmitajut kondiksessa.
niin Ainolan kuin Ränssinkin kesäteatterissa. Tosin tuolla Ränssissä on välillä myös ammattinäyttelijöitä.
Olen tykännyt kovasti kaikista esityksistä, joita olen katsonut. en ole niissä koskaan pettynyt, ovat olleet myös hyviä laulajia.
Ihan ammattilaisteatterissa sitten onkin tullut vastaan niin hyviä kuin vähemmän hyviäkin esityksiä.