Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanina hyväntahtoinen mutta vähän hidas mies

Vierailija
27.01.2013 |

Voi kun tekisi mieli erota. Nuorena luulin että miehen poikkeuksellisen hellä, epäitsekäs ja kiltti luonne korvaisi muut pienet (tai suuret) puutteet, mutta nyt olen kyllä todella kyllästynyt.

Luulin myös, että miehen kouluttamattomuus johtui siitä että hänen unelma-ammattinsa ei välttämättä vaadi koulutusta, työkokemuskin riittää. Jälkeenpäin ajateltuna hänellä tuskin olisi ollut rahkeita kouluttautua.

Mies on hyvä kuuntelija, ymmärtäväinen ja empaattinen, mutta omia mielipiteitä hänellä ei ole mistään. Ei pysty sellaisia rakentamaan koska ei tiedä asioista tarpeeksi. Oli kyseessä sitten talous, politiikka, historia tai mikä tahansa ns. yleistietouteen kuuluva aihealue, on hän hukassa. Ei osaisi kertoa edes kommunismin ja markkinatalouden eroa. Nykyään puhutaan kahvikeskusteluissa usein mm. eurokriisistä ja tiettyjen maiden suuresta työttömyydestä. Mies ei tunne näitä asioita eikä ymmärrä ilmiöiden syitä ja seurauksia.

Hellyyttä, suudelmia ja lämpöä olen saanut vuosien varrella riittävästi, ja osaan näitä asioita myös arvostaa. Silti on viimein myönnettävä, että voisin pärjätä vähemmälläkin hellyydellä kunhan kumppanini olisi älykäs, omaan ajatteluun kykenevä, mielellään edes ammattikoulutasolle kouluttautunut ihminen joka seuraa edes uutisia.

(Ei mies aivan kaikesta ole tietämätön; käytännön asioissa on oikein hyvä, on näppärä käsistään jne. Mutta ajattelutyöhön hänestä ei tunnu olevan.)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua asia ei haittaa yhtään, vaikka itse olen akateeminen. Minusta on itse asiassa ihanaa, että kotona ei TARVITSE olla älykäs ja diskuteerata syvällisiä, vaan saa köllähtää sohvalle katsomaan jalkapalloa telkkarista. Töissä ja muissa tutuissani on ihan tarpeeksi keskustelukumppaneita joiden kanssa saa väitellä ja puhua kaikesta maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
2/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös sama juttu, hyvin pärjätään. Minäkään en ole kovin lukenut joten jutut ovat samat :D Miehellä riittää mielipiteitä politiikasta, mutta minusta ne ovat aina niin hauskoja että naureskelen salaa kun en päin naamaakaan voi :D Tämä vaan piristää elämää, en ota sitä niin vakavasti että erota täytyisi. Uskollinen mies joka tekee hyvää ruokaa, auttaa kotitöissä ja osaa korjailla mööpeleitä mistä minä en tajua mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tekisi mieli erota. Nuorena luulin että miehen poikkeuksellisen hellä, epäitsekäs ja kiltti luonne korvaisi muut pienet (tai suuret) puutteet, mutta nyt olen kyllä todella kyllästynyt.

Luulin myös, että miehen kouluttamattomuus johtui siitä että hänen unelma-ammattinsa ei välttämättä vaadi koulutusta, työkokemuskin riittää. Jälkeenpäin ajateltuna hänellä tuskin olisi ollut rahkeita kouluttautua.

Mies on hyvä kuuntelija, ymmärtäväinen ja empaattinen, mutta omia mielipiteitä hänellä ei ole mistään. Ei pysty sellaisia rakentamaan koska ei tiedä asioista tarpeeksi. Oli kyseessä sitten talous, politiikka, historia tai mikä tahansa ns. yleistietouteen kuuluva aihealue, on hän hukassa. Ei osaisi kertoa edes kommunismin ja markkinatalouden eroa. Nykyään puhutaan kahvikeskusteluissa usein mm. eurokriisistä ja tiettyjen maiden suuresta työttömyydestä. Mies ei tunne näitä asioita eikä ymmärrä ilmiöiden syitä ja seurauksia.

Hellyyttä, suudelmia ja lämpöä olen saanut vuosien varrella riittävästi, ja osaan näitä asioita myös arvostaa. Silti on viimein myönnettävä, että voisin pärjätä vähemmälläkin hellyydellä kunhan kumppanini olisi älykäs, omaan ajatteluun kykenevä, mielellään edes ammattikoulutasolle kouluttautunut ihminen joka seuraa edes uutisia.

(Ei mies aivan kaikesta ole tietämätön; käytännön asioissa on oikein hyvä, on näppärä käsistään jne. Mutta ajattelutyöhön hänestä ei tunnu olevan.)

Ja se ylväs kulli täydessä verenpaineessa. Miten se jöpöttää silmien edessä vaatien tiettyjä toimia toteutettavaksi. Ihan sama onko kehitysvammainen tai mikä tanhansa retardi älykääpiö asperger.

Kullin koolla on merkitystä. Etenkin panotaidoilla.

nuo asiathan pitää ihmiset yhdessä vanhuuteen saakka...

Vierailija
4/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin AV-mammat, jotka kaikki on melkein Mensan jäseniä, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.

Joillekin ne sitten osuvat ne älykkyysosamäärä 85 tai alle miehet, jotka eivät osaa edes kengännauhojaan sitoa. Ei tyhmyydessä ole mitään hävettävää.

Vierailija
5/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noista mitään ymmärrä mutta arkijärkeä sitäkin enemmän. Toivottavasti jaksaa mies panna.

Vierailija
6/11 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä älykkyydellä on jotain tekemistä sen kanssa, kiinnostaako jauhaa politiikasta tai historiasta?

Entä jos ne aiheet nyt vain aiheuttavat suorastaan näppyjä, ja kiinnostuksen kohteet ovat jossain muualla?

Ehkä se mies ei puhu siitä tekniikasta, tai muusta häntä kiinnostavasta teille, koska ette vain tajuaisi paskaakaan, eikä älykkyytenne riitä tajuamaan, että viisaudella ja politiikan seuraamisella (tai tekemisellä) ei ole mitään tekemistä keskenään.

Ja hittoako se auttaa meidän vatvoa jotain eurokriisejä. Tulee vaan paha mieli, ja alkaa vituttaa.

Vierailija
7/11 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOISHAN SITÄ VIISAUTTA OLLA JO GEENEISSÄ .YKS LYSTI VIISAUS JOS MUUTEN MENEE HYVIN.

Vierailija
8/11 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on antikristus!!!

Vierailija
9/11 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateemisen koulutuksen saanut, mutta et sinä minuakaan noista aiheista juttuseuraksi juuri saisi.

Vierailija
10/11 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin AV-mammat, jotka kaikki on melkein Mensan jäseniä, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.

Joillekin ne sitten osuvat ne älykkyysosamäärä 85 tai alle miehet, jotka eivät osaa edes kengännauhojaan sitoa. Ei tyhmyydessä ole mitään hävettävää.

Buhahhah. Uskotko tosiaan noin tarkkaan mensan testien tuloksiin että nekö kertoo nuo asiat ?

Olet kyllä yksinkertainen. keskittyisit teidän elämään ja lopettaisit paskan vatvomisen?

ei se ole edes tyhmyyttä. 

Vierailija
11/11 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa hankkia älyllisesti haastava työ tai vaikka tehdä jatko-opintoja. Ei sitä älyn kutkutusta välttämättä tarvitse kotoa hakea. Ei pikkujutun takia kannata luopua hyvästä miehestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi