Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yh:t pärjäätte norovirus- ja influenssa-aikana?

Vierailija
27.01.2013 |

Siis jos itse ja lapset sairastutte.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu juuri kun pitäisi kaupassa käy eli kotona ei oe juuri mitään, syömään mitä kaspissa on ja ksuppaan mennään tarvittaessa. Hanalaahan se on, mutta pakko pärjätä. Lapselle jotain nopeaa ruokaa mikrossa jne.

Vierailija
2/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ikinä ei olla oltu kaikki yhtäaikaa sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää hoitoapua esim. isovanhemmilta, jotka näin ollen saavat ehkä tartunnan? Ap

Vierailija
4/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se herkkua ole, mutta pärjättävä on. Viimeksi sairastin itse voimakkaan kampylobakteerista johtuvan paskataudin. Sisko oli pyydettävä apuun siinä kohtaa, kun itse oli lähdettävä sairaalaan tiputukseen. Onneksi ipana selvisi ilman tartuntaa.

Ihmetyttää välillä nämä "miten jaksatte/pärjäätte/kestätte" -kysymykset...

Vierailija
5/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle, entinen seinänaapurini, joka autoit, kun olin influenssassa. Laitoit ruokaa.

t. entinen yh-naapurisi

Vierailija
6/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos itse ja lapset sairastutte.

joka sairastuessaan vikisee ja valittaa ja häntäkin pitää passata.

Ja minulla on ihania naapureita jotka auttavat jos jotain tosi strategista tapahtuu.

Vierailija
7/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin itse niin vetopois että en jaksanut viedä edes lapsia päiväkotiin vaikka olivat terveitä. En saanut siis levättyä hetkeäkään.

Niinhän se menee joka kerta:

Ensin valvon sairaiden lasten takia muutaman yön ja sen jälkeen univelkaisena ja itse sairaana hoidan heidät.

Isä kävi kerran mulle kauapassa ja käskin jättää ruokakassit oven taakse ettei saa tartuntaa.

Vierailija
8/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ymmärtänyt, että mitä erityistä pärjäämistä siinä on? Siis ne sairastaa, ketkä on sairaana ja keneen tarttuu jne...

Kyllä nyt kaupasta pääsee jotain hakeen, vaikka mikä tauti ois. Ei olla ikinä sairastamisen takia jääty ilman ruokaa/juomaa. Ja aina sen verran nyt tuolla kuiva-ainekaapissa ja pakkasessa on jotain, että sillä pärjää pahimman yli.

T: kolmen lapsen totaaliyh

Vierailija
9/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kotivara.

Kotona on aina ruokaa, juomaa, tarvittavat lääkitykset sekä muut tarvikkeet, jotta ei tarvitse minnekään lähteä poikkeustilan aikana.

Ne sairastuu ketkä sairastuu ja sillä selvä. Ensin sairastuu yleensä lapset yksi kerrallaan ja minä sitten joukon jatkoksi. Silloin kun en itse kykene juuri mitään tekemään taudin vuoksi, lapset saavat katsoa telkkua ja pelata konsoleita, ruokaa lämmitetään pakkasesta.

Haastavinta on se, että pitäisi työnantajalle saada lääkärintodistus.

Vierailija
10/10 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toisaalta suurinosa yksihuoltajista omaa todennököisesti edes löyhän tukiverkon joka voi auttaa.