Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistitko jotenkin ilmaiseksi lastasi valmentavaa futis-tms valmentajaa jouluna?

Vierailija
27.01.2013 |

Mieheni on valmentanut kolme vuotta alakouluikäisten futisjoukkuetta ympärivuotisesti. Hän käyttää siihen paljon aikaa, treenien (2krt/vko) lisäksi, pelit, turnaukset ja muutaman ylimääräisen lomapäivänkin vuodessa + koulutuspäivät, treenien suunnittelut yms. Joskus olen miettinyt että miksei häntä muisteta edes kahvipaketilla jouluisin.

Tietenkin oma poika on myös joukkueessa, mutta välillä olen miettinyt että miehen olisi helpompi heittäytyä vapaamatkustajaksi. Lopettaa valmennus ja lapsemme voisi jatkaa jonkun muun vapaaehtoisen valmennuksessa (jolla todennäköisesti ei olisi juuri ennestään kokemusta) ja mies voisi rojahtaa sohvalle uhraamatta ajatustakaan futikselle. Samoin muutkin kuin valmentajat tekevät paljon työtä joukkueen eteen, mm. joukkueenjohtaja joka pitää ties kuinka monia lankoja käsissään...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tee mitään, valkuille maksetaan liksaa, jojot, huoltajat tms saavat kuukausimaksuista huomattavaa alennusta tms.

Ei, jouluna ei lahjota ketään, kauden lopussa koko joukkue sitten muistaa näitä toimihenkilöitä jollain pienellä lahjalla.

Vierailija
2/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmentajat, ainakaan tässä urheiluseurassa, valmenna ihan vaan hyvää hyvyyttään. Maksan seuralle jäsenmaksun sekä heidän laskuttamansa summan lapsen joukkueen valmentamisesta.

Valmentaja ei varsinaisesti saa palkkaa, mutta ilmaiset verkkarit, välineet jne. Koulutustilaisuudet ja matkakorvaukset hoitaa emoseura, kuin myös valmentajien palkitsemisen/kiittämisen vuoden vaihteessa tai kauden lopussa.

En siis ole antanut enkä tule vastaisuudessakaan antamaan.

Enkä varsinkaan siksi antaisi että pikkuvaimo olisi tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennan harrastuksekseni nuoria eräässä yksilölajissa. Olisin todella hämmästynyt jos joku valmennettavistani toisi kahvipakettia tai muuta lahjaa. Kyse on minulle rakkaasta harrastuksesta, nautin valmentamisesta. Minulle paras kiitos on nuoren taitojen ja kilpailumenestyksen kehittyminen. Leiri- ja kilpailumatkoilla seura korvaa matkat ja majoituksen, muuta en tarvitse.

Vierailija
4/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni valmentaa muutaman kerran viikossa lapsiryhmää ja ylläpitää nettisivua ja tiedotusta. Koskaan ei ole saanut mitään lahjaa perheiltä... Itse saan töissä aina asiakkailta joululahjoja ym.

Miksi ilmaistyötä ei arvosteta?

Muut vanhemmat istuvat harkkojen ajan katsomossa tai käyvät asioillaan ja jättävät 6-v-lapsensa mieheni hoitoon harkkoihin.

Harrastus on täysin ilmainen. Kunta antaa ilmaiseksi salivuoron urheiluseuralle. Pallot ovat peliseuran. Mieheni saa kerran vuodessa noin 30 e lahjan seuralta. Mutta lisäksi osallistuu talkoisiin ym rahankeruuseen.

Vierailija
5/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- futisvalmentajia.

- uimavalmentajia.

- hiihtovalmentajia.

- uimahallin valvojaa.

- hevostallinpitäjää ja vaimoaan.

- muskaritätejä.

- kerhotätejä (kuvataidekerho ja jumppakerho).

- opettajia.

Vierailija
6/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni valmentaa muutaman kerran viikossa lapsiryhmää ja ylläpitää nettisivua ja tiedotusta. Koskaan ei ole saanut mitään lahjaa perheiltä... Itse saan töissä aina asiakkailta joululahjoja ym.

Muut vanhemmat istuvat harkkojen ajan katsomossa tai käyvät asioillaan ja jättävät 6-v-lapsensa mieheni hoitoon harkkoihin.

Harrastus on täysin ilmainen. Kunta antaa ilmaiseksi salivuoron urheiluseuralle. Pallot ovat peliseuran. Mieheni saa kerran vuodessa noin 30 e lahjan seuralta. Mutta lisäksi osallistuu talkoisiin ym rahankeruuseen.

Oletko (samoin ap) kysynyt mieheltäsi miksi hän valmentaa ja tekee muita talkootöitä? Tai kokeeko hän tarvitsevansa palkkaa tai lahjoja?

Teillä, sinulla ja ap:lla, ei ilmeisesti ole harrastusta minkä kokisitte itsessään palkitsevana ja omalta osaltaan elämään sisältöä tuottavana. Totta on, ettei talkootyötä juuri arvosteta, mutta siitä huolimatta moni haluaa tehdä sitä. Jos vapaaehtoistyön tuntee liian kuormittavaksi, sen voi lopettaa.

Nelonen

Vierailija
7/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole tietenkään siitä lahjasta, vaan lähinnä arvostuksen osoituksesta jollain konkreettisella teolla. Ja täällä ainoa palkka minkä valmentaja saa on verkkarit kerran vuodessa. Edes oman lapsen kausimaksua ei saa anteeksi vaan se maksetaan täysimääräisenä. Vaikka kuinka tykkää lajista, niin eikö se olisi kiva jos tuntisi että tehtyä työtä myös arvostettaisiin?

ap

Vierailija
8/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tee mitään, valkuille maksetaan liksaa, jojot, huoltajat tms saavat kuukausimaksuista huomattavaa alennusta tms.

että tuo alennuksen antaminen kausimaksuista on vastoin verottajan ohjeistuksia? Seuraan kun tulee verotarkastus, niin nuo "alennukset" katsotaan kyseisille henkilöille verotettavaksi tuloksi...

Vierailija
9/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin valmentajalle maksetaan, hän on päivätöissä opettajana ja valmentaa kaikki illat junioreja. Keräsimme vanhempien kanssa 200 euron lahjakortin Stokkalle, hän on niin hyvä ja innostava valmentaja.

Vierailija
10/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki, mitä miehenne tekevät kun valmentavat jne. ovat heidän itsensä valitsemia juttuja. Eli he tekevät niitä, koska haluavat.

Vierailija
11/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siis valmentaa montaa ryhmää ja apuvalmentajakin saa pientä liksaa.

jouluisin ei muisteta, mutta keväällä valmentaja sai 200 eurin stipendin ja apuvalmentaja 100 euron stipendin. Joukkueen kassasta jo kolmatta vuotta.

Vierailija
12/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seurassa valmentajille maksetaan palkkaa. Ei tietenkään paljon, mutta kuitenkin. Eikä valmentajat ole kenenkään lasten isiä.

Joukkueenjohtaja ja taloudenhoitaja eivät saa palkkaa ja ovat lasten vanhempia.

Vierailija
13/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikin olla noin mukavan yhteisölliset miehet?

Vierailija
14/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotuksesta ja jättää suklaat ja kynttilät kauppaan. Oma mies kun on se valmentaja...

Tiedän, ettei mies odottanutkaan keltään mitään, koska tekee työtä rakkaudesta lajiin. Koulutuksia saa ilmaiseksi, muuta ei tule seuralta.

Mutta tokihan suusanallinen kiitos ja hyvän joulun/kesän toivotus voisi olla huoltajalta kaunis ja sivistynyt ele!

Vierailija
15/15 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksan itse jäsenmaksun ja leirit (missä olen siis töissä). Eipä ole tullut mieleenkään että lasten pitäisi minua vielä lahjoa :D:D:D:D:D:D

Voi tätä ahneuden määrää....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan