Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisia oireita, mutta lääkärille ei pääse millään!

Vierailija
27.01.2013 |

Ensin oli 5pv kovaa kuumeilua, sitten muutaman päivä lämpöilyä, jonka jälkeen kehoon alkoi kerääntyä nestettä (5kg!) ja nivelet alkoivat särkemään. Pahin särky oli ranteissa ja kädet olivat kolmena aamuna niin kankeat ja kipeät ettei uskaltanut käsiä paljon taivutella.

Olen nyt päässyt kerran sairaanhoitajalle, joka mittasi crp:n (27) ja käski tuoda pissanäytteen, joka osoittautui negatiiviseksi. Särkyjen alettua kävin päivystyksessä lääkärillä, joka totesi, että seurataan tilannetta (crp laskenut 17, mutta pissassa proteiinit +4) Olen vienyt toisen pissanäytteen, jossa proteiinit olivat laskeneet (+3), hoitaja sanoi minulle puhelimessa, että minun on mentävä ottamaan hiivatesti(?), jonka kävin ottamassa (oli puhdas) ja nyt taas huomenna pitäisi viedä pissanäyte. Jos vieläkin on proteiinit koholla, niin sitten ilmeisesti saa ajan lääkäriin.

Nivelsäryt ovat loppuneet ja turvotus on laskenut. (paino tippui kahdessa päivässä neljä kiloa)

Pää on kuitenkin aamuisin vielä kipeä ja levottomat jalat sekä "suonenveto" on vaivannut nyt muutamia päiviä. Viimeyönä oli molemmat pohkeet krampissa ja meni puolituntia, että uskalsin mennä makuuasentoon uudelleen.

Varsinaista flunssaa ei ole ollut, välillä olen saattanut aivastella ja niistää. Tätä on nyt jatkunut reilu kaksi viikkoa.

TODELLA ärsyttävää ja aina puhelimessa saa vastaukseksi, että ei ole lääkärin aikoja tai sitten niitä ei anneta vaan käsketään tulla sairaanhoitajalle. Päivystyksessä saa jonottaa monta tuntia, että sinne lääkärille pääsee. Päivystykseenkin jouduin menevään vain ihan sen takia, että 15 yli 8 oli jo kaikki lääkärinajat jaettu tk:ssa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista

että sinulla sekin on mutta yleensä vajaatoiminta alkaa pikkuhiljaa... ei siihen liity kuumetta!

Hyvin moneen tautiin käy nuo oireet mutta tärkeintä on tässä vaiheessa kiinnittää huomiota siihen että virtsassa on proteiinia, turvotus lisänä = munuaiset ei toimi kuten pitäisi.No kun saat asian selville tule meille kertomaan.

Palstaileeko täällä oikeaa lääkäriä ?

oireet tulevat hitaasti ja mm. oireita mitä minulla on ollut pitkään ovat makuaistin heikkeneminen ajoittain, hiusten ohentuminen, kynsien haurastuminen, ajoittainen saamattomuus ja väsymys, agressiivisuus, lieviä masennustiloja on ollut vuosia ja niitä esiintyy pitkin vuotta, "uusin" oire on vilu, joka on tosi harvinaista, kun olen ennen nukkunut pikkupakkasilla vielä ikkunat auki ja nyt jo syksystä olen pukenut valtavasti päälle vaatteita ja olen välillä ihan horkassa.

Ap

Vierailija
22/23 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka säännöllisesti syön magnesiumia niitä ja levottomia jalkoja estääkseni.

Muisti on myös äärimmäisen huono, joudun kirjoittamaan kaiken ylös kalenteriin, että muistan varmasti kaikki sovitut menot. Tätä on ollut nyt siitä asti kun lapsi syntyi. Ennen olin tosi terävä ja muistin kaiken.

Lapsena pituuskasvuni lakkasi 12-vuotiaana. Silloin muistaakseni "tutkittiin" nuo arvot, mutta ei todettu mitään onglemia.

Ap

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne pissatestit sanoo ja sitten vaadin aikaa lääkärille joka saa sitten laittaa lähetteet kunnon verikokeisiin.

Ap