g: masentuneet... syöminen?
Kyselisin masennuskaudesta että miten sinulla menee:
a) olet niin masentunut että et jaksa huolehtia syömisistä --> et syö --> laihdut
b) olet niin masentunut että et jaksa huolehtia syömisistä --> syöt mitä sattuu --> lihot
tai jos on molempia noista, niin kummassa noista ollessa olet pahemmin masentunut?
Kommentit (5)
Mutta silloin kun saan nukuttua,lihon koska syömiset on ihan mitä sattuu ja lohduttaudun karkilla jne
b).. tai vielä lisäksi syön tylsyyteen ja suruun.
Mulla menee nyt paremmin, kun olen vähentänyt hiilihydraatteja. olen laihtunut ja väsymys ja masennus on vähentynyt.
mutta kun tuli tosi vaikea ahdistuskausi, jolloin en nukkunut, unohtelin asioita, olin tosi omituinen niin a.
b) olet niin masentunut että et jaksa huolehtia syömisistä --> syöt mitä sattuu --> lihot
yhdistettynä lääkityksen aiheuttamaan lisääntyneeseen syömishimoon. Ei hyvä. Niitä kiloja tässä pudotellaan vielä pitkään.
Kun nuorena kärsin oikeaa diagnosoitua masennusta mulla kävi niin ettei ruoka maistunut ja laihduin suorastaan sairaalloisen laihaksi. Sen sijaan sellaiset lievemmät murhetilat esim. eron jälkeen saa minut aina syöpöttelemään ja juopottelemaan. Silloin kun oli tuo varsinainen masennus, ei kumpikaan huvittanut pätkääkään, kuten ei mikään muukaan.