Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku väitti, että nämä hampaiden oikomislaitteet tuhoavat hampaat.

Vierailija
26.01.2013 |

Ne, joilla on joskus ollut raudat suussa alkavat nyt olla minkäikäisiä? Eräs jolla kamalan huonot hampaat sanoi, että ne on ne raudat, jotka tuhosivat hampaani.

Voiskos tohon uskoa eli että odotettavissa olisi että kaikenlaisten oikomisrautojen takia näillä nykynuorilla tulee hampaat hajoamaan liian varhain?

Kyllä mä mielummin pitäisin vinot hampaat kuin että ne hajoavat liian aikaisin.

Mitä täällä vois uskoa? Mä vihaan sähköhammasharjaa enkä voi ajatellakaan harjaavani sillä hampaita, vaikka omistan kylläkin sellaisen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mytooth.net/wp-content/uploads/braces3.jpg

Olen 25-vuotias nyt ja vieläkin näkyy ihan selvästi hampaista nuo kohdat, joissa olivat aikoinaan kiinni. Suorat on hampaat, mutta ei kovin nätin näköiset siltikään...

Vierailija
22/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nimittäin nuorena raudat ja nyt on hampaat ihan paskana. Kiille kuluu ihan vauhdilla ja laminaattia on jo joutunut laittamaan, ei auta mitkään harjaukset, kurlaukset tai muut temput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta purupinnoille, joten en usko, että sillä on vaikutusta asiaan. Reikiä on alkanut tulla vasta sitten, kun söin suuta kuivaavia lääkkeitä.

Vierailija
24/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jatkuva limsojen ja energiajuomien juominen ja karkin syöminen. Monessa perheessä ei myöskään nykyisin lainkaan kiinnitetä huomiota siihen, että hampaat pestäisiin säännöllisesti.

Minulla oli nuorena vuosien ajan kiinteät raudat. Hampaiden peseminen oli vaikeaa, kun rautoihin aina tarttui niin paljon kamaa. Merkkareita tai purkkaa ei voinut ajatellakaan, lähinnä jotain imeskeltävää Draculaa karkkipäivisin. Limsaakin sai lähinnä lauantaisin saunajuomaksi. Kun raudat otettiin pois, hampaissa näkyi heikosti liimakohdissa vaaleammat läikät, ja hammaslääkäri sanoi, että niissä kohdissa on alkavat reiät. Huolellisella hampaidenhoidolla nuo pienet alut eivät kuitenkaan ole vielä 25 vuodessakaan kehittyneet sen pidemmälle. Purupinnoilla kyllä on ollut reikiä, mutta ne eivät liity rautoihin. Kehuja olen saanut kauniista, suorasta hammasrivistä.

Vierailija
25/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mitens auttais se mitä laitat suuhusi ja miten PUHDISTAT sen suusi ja hampaat?

Oikominen tuo hampaisiin TAUDIN?

Terveisiä sinne perämetsään

Vierailija
26/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten suurin osa amerikkalaisista olisi hampaattomia.

Paljon kauemminhan taalla on hampaita oiottu kuin Suomessa ja tama on ensimmainen kerta kun olen tuollaisen teorian kuullut.

Vierailija
27/30 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa jotain perää on, vaikkei nyt ihan noin jyrkästi voi sanoa. Minulla on ollut raidat 7 vuotiaasta lähtien ja tulee olemaan aina jossain muodossa. Minulla on ollut monenlaisia versioita niskavedosta telaketjuihin ja nyt retentiokaari viimeiset 15 vuotta. Minulla tulee reikiä hampaiden väleihin ja yksi hammaslääkäri jo lähetti poistatuttamaan rautoja. Olen sen jälkeen tavannut useamman hammaslääkärin ja pari oikomishammaslääkäriä ja kaikki ovat samaa mieltä että rautojen vuoksi nuo reiät tulevat, rautoja ei silti saa poistaa. Rautojen vuoksi hammasvälien puhdistaminen on erittäin työlästä, lähes mahdotonta. Reikiintymisen syy on siis epäpuhtaudet mutta raidat aiheuttavat ne epäpuhtaudet. Useimmilla kuitenkin raudat ovat vain muutaman vuoden, joten tämä ongelma on oikeasti melko harvinainen.

Vierailija
28/30 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta pakko kommentoida tähän älyttömään ideaan. Itsellä ollut kaikki mahdollinen niskavedosta junarauta kojeisiin ja suulaen puolelle kiinnitettävään kaareen. Minulla ei ole reiän reikää ja kojeiden jälkeen suussa oleva kaari joka pitää paikallaan hampaita ei aiheita reikiintymistä. Reikiintymistä aiheuttaa huono suuhygienia ja nuo oikomiskojeet vaatii vaan enemmän pesua ja tarkempaa pesua eri välineillä. Nuoriso ei jaksaisi pestä hampaita niin tarkkaan kuin olisi hyvä joten reikiä ja muuta tulee. Itse hammashoidossa työskentelevänä myös perustan nämä tutkittuun tietoon.

Vierailija
29/30 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erilaisia rautoja suussa ikävuodet 7-17, ja hampaani ovat hyvässä kunnossa. Raudat eivät tuhoa yhtään mitään, hampaiden puhdistamatta jättäminen sen sijaan tuhoaa (sekä rautojen aikana että niiden jälkeen, hautaan asti).

Lankaus ja harjaus sähköhammasharjalla, avot. Myös raudat on pidettävä puhtaana, se vaatii vähän vaivannäköä mutta maksaa itsensä takaisin. Sain aina kehuja siitä, miten hyvin olin puhdistanut raudat ja hampaat.

Vierailija
30/30 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viisikymppinen ja rautoja on ollut suussa vaikka millaisia ja vieläkin on alahampaiden takana rautaa pitämässä hampaat suorassa. Minulla on todella kauniit ja ehjät hampaat, ei moitittavaa.