Onko noloa olla kotiäiti?
Kommentit (35)
Vain muutama prossa naisista menee heti äitiysloman päälle töihin, joten melkein kaikki on ainakin jokusen kuukauden kotiäitinä.
Lapsen ollessa vasta puoli vuotias minulta jo kyseltiin, olenko vielä kotona vai mitä teen...siis toiset äidit! Että olenko jo TÖISSÄ siis.
Hieman todellisuudesta vieraantuneita?
Ainakin itsellä oli usein kotiäitivuosien aikana tunne, että muut ihmettelivät miksi oikein vain loisin kotona.
Eli onko kotiäitikin sitten "loinen" kun ei käy töissä?
Lapsen ollessa vasta puoli vuotias minulta jo kyseltiin, olenko vielä kotona vai mitä teen...siis toiset äidit! Että olenko jo TÖISSÄ siis.
Hieman todellisuudesta vieraantuneita?Ainakin itsellä oli usein kotiäitivuosien aikana tunne, että muut ihmettelivät miksi oikein vain loisin kotona.
Kyllä naisen pitää arvostaa itseään sen verran, että hankkii itse oman elantonsa.
Pidän sellaisia naisia laiskoina, työtävieroksuvina loisina.
arvostaa myös lapsiaan sen verran että haluaa hoitaa heitä itse..
Mun lapset on 1, 2 ja 3 v, ja jos olisin laiska, tuskin selviäisin tästä touhusta.
Sama asia "vieläkö imetät?" -kysymyksen kanssa: ihmiset on vaan kiinnostuneita asioistasi. itse vastaan aina rehellisesti noihin kysymyksiin: aion olla kotona kunnes lapsi menee kouluun ja kyllä imetän vielä.
jos sitten ei haluakaan hoitaa heitä??
joskaan se yhteiskunnan tuki ei päätä huimaa eli ei sillä toimeen tule. Mutta kotiäiti onkin loinen suhteessa mieheensä. Ja tätä mieltä ovat yleensä tietysti kaikki työssä käyvät äidit, oli heillä mahdollisuus jäädä kotiin tai ei. Täytyy sanoa, että jos omalla puolisollani ei olisi hyvät tulot niin en usko että olisin kotiäidiksi voinut jäädäkään. Ja aion olla siihen asti kun kuopus täyttää 3. Omaa työosaamista pidän opiskelulla yllä.
Eli onko kotiäitikin sitten "loinen" kun ei käy töissä?
Kumpi tärkeämpi: ihmiselämä vai ura?
Kunnioitan kotiäitejä ja heidän epäitsekästä ratkaisuaan.
Kyllä naisen pitää arvostaa itseään sen verran, että hankkii itse oman elantonsa.
Kotiäiti, neljä lasta. Nuorin täytti kolme alkuvuodesta. Mies töissä ja minä olen kotona niin kauan kuin huvittaa. Tulot on suuremmat kuin miehelläni koskaan tulee olemaan.
Rahaa on sen verran ettei koskaan tarvitse tehdä töitä ellen halua ja jää vielä lapsillekin reilusti perintöä. Miksi tekisin 8-16 duunia kun voin tehdä mitä itseäni huvittaa?
Siinä on ihmettelemistä jollekin kiree pipolle.
Ja ettei pääsis helpolla niin ilmotan samaan hengenvetoon että OON ainaki VIELÄ vähintään 4 vuotta kotona koska
a) meillä on siihen varaa
b) mies arvostaa niin paljo lasten kanssa kotona oloo
ja olen ylpeä siitä :)
Minusta on hienoa sanoa olevani kotiäiti ja uida vastavirtaan niiden joukossa, jotka vievät vauvansa/taaperonsa hoitoon.
Minä en ota toisten ihmettelyä negatiivisena vaan perustelen hyvin valintani ja olen jo muutaman mamman mielipiteisiin vaikuttanutkin - ovat olleet pidempään kotona kuin aikoivat, kun kannustin :)
Kotosalla olen ollu pian 8 vuotta ja olen oikeasti nauttinut tästä ajasta. Nuorin lapsista on nyt 2v6kk, ja seuraava syntyy Joulukuussa joten saan vielä olla kotona ainaki seuraavat kolme vuotta. Mä todellakin nautin siitä, että saan siivota kodin, laittaa ruokaa ja hoitaa itte lapset. Ja jos vaan rahallisesti mahollista aion olla kotona vielä senkin jälkeen kun taas nuorin täyttää 3 vuotta.
Meillä mies on sanonu, että arvostaa mua näin. JA haluaa että olen kotona lasten kasnsa.Tykkää siitä kun saa tulla jokapäivä töistä siistiin kotiin, jossa odottaa vaimo ja lapset. Ehkäpä mulla syytäkin olla ylepä, kaikki miehetkään kun ei arvosta kotiäitiyttä.
perheemme ratkaisuista. Mieheni ja minä teemme kuten oikeaksi näemme, naapurin kotkotukset ei valintoihimme vaikuta.
sitä tarkoita, että just sun pitäis heti mennä töihin. Luulen, että sen on vaan sellanen keskustelun avaus, kunhan kyselee, ei välttämättä edes niin hirveesti vastaus kiinnosta... Itse oon ollu kotona pieniä katkoja lukuunottamatta yli 5 v ja oon jo aivan täyttä tätä, onneksi syksyllä takaisin töihin.
joka tunsi huono omatuntoa siitä, että nautti kotona olosta lasten kanssa. Koki olevansa laiska, kun ei halua jättää kotia ja palata stressaavaan työhönsä. Nuorin lapsista oli vasta vauva, kun äitinsä tätä murehti :)