Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoileeko teidän miehet lasten kanssa?

Vierailija
25.01.2013 |

Niin mietin vaan, kun esim viikonloppuisin tuntuu että puistoissa välillä pelkkiä isejä... Meillä miestä ei saa ulos lasten kanssa millään, vaikka hänellä on pitkät vapaat, eikä siis tee paljoa töitä. On itse ilmoittanut että ei häntä kiinnosta kökkiä jossain hiekkalaatikon reunalla, eikä kyllä taida kiinnostaa juuri mikään muukaan ulkona touhuilu. Mutta siis lapsen parastahan siinä ajatellaan!!

Pari kertaa ovat olleet tänä talvena pulkkamäessä 3-vuotiaan kanssa. Toisen lapsen syntymän jälkeen asia on alkanut toden teolla ärsyttää. Omassa kaveripiirissäni tuntuu olevan hyvinkin yleistä että isät työpäivänsä jälkeen menevät lasten kanssa ulos, tai edes viikonloppusin. Meillä mies ei IKINÄ vapaaehtoisesti mene ulos lapsen kanssa, ja turhauttaa aina pyytää kun tuntuu olevan NIIN epämieluisaa puuhaa. Mikä avuksi????

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkoile muutenkaan. En ole ikinä erityisemmin kaivannut että ulkoilisi lasten kanssa, ei ole vaan jotenkin tullut mieleenkään. Ehkä siksi että olin itse kotiäiti kun lapset oli niin pieniä että heidän kanssan aikuisen tarvitsi ulkoilla, ja kotiäidin työtähän on se lasten ulkoiluttaminen ja muu...

Vierailija
2/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan sitä ulkoilua niiden kanssa, onneksi mies innostuu lenkeistä ja pulkkailusta sekä kammottavasta leikkipuistoissa norkoilemisesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkkamäessä, kävelyllä, metsäretkiä ymv.

Ihan normaalia mielestäni, isähän se on joka lapsillekin on tärkeä ja yhdessä vietetty aika on korvaamatonta. Ihan itse omatahtoisesti ulkoilee, pitäisin todella epäkypsänä miestä joka ei nauti luonnosta lapsensa kanssa.

Vierailija
4/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lauletaan yhdessä Hoosianna Daavidin poikaa, sekä ennen että jälkeen ulkoilun. Siitä on tullut mieluisa rutiini ihan koko perheelle.

Vierailija
5/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko vanhoillislestadiolaisia vai helluntailaisia?

Vierailija
6/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän liikaakin. Ottaisi lapset mukaan ihan joka paikkaan minne meneekin ja joskus ehdottaa ulkoilua arki-iltana klo 19:30 ja mun on pakko toppuutella että lasten pitäis päästä nukkumaan..

Yleensä en rajoita tuota ulkoilua mitenkään mut tosiaan arki-iltoina on pakko, koska lapset menee aamulla kouluun ja päiväkotiin.

Oikeasti on muuten ärsyttävää sekin kun mies haluaisi touhuta koko ajan perheen kesken ulkona, siinä ei jää yhtään aikaa tehdä jotain sisähommia! Sitten murjottaa mulle kun en aina lähde mukaan mutta kun ne pyykit/tiskit/ym. on pakko hoitaa myös.

Vierailija
7/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkoile muutenkaan. En ole ikinä erityisemmin kaivannut että ulkoilisi lasten kanssa, ei ole vaan jotenkin tullut mieleenkään. Ehkä siksi että olin itse kotiäiti kun lapset oli niin pieniä että heidän kanssan aikuisen tarvitsi ulkoilla, ja kotiäidin työtähän on se lasten ulkoiluttaminen ja muu...

:D

Meillä mies tekee toimistotyötä 8-16 joka arkipäivä, ja melkein joka arkipäivä lähtee illalla lasten kanssa ulos. Saattaa tehdä siinä samalla lumitöitä tai muita juttuja, mutta hän haluaa mennä ulos töistä päästyään, sillä tykkää ulkoilmasta (ja omien lastensa seurasta).

Näin siltikin, että minä olen kotiäiti. Viikonloppuisin ollaan yhdessä ulkona koko perhe tai sitten vaihdellen mies tai minä. Jos minä olen ulkona, mies tekee meille ruoan ja toisinpäin. Mahtavaa!

Vierailija
8/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina ulkoilut lasten kanssa, olin sitten itse kotona lasten kanssa tai vaimo oli. Nyt kun ne ovat isompia, mutta edelleen ulkoiluttaminen on enemmän mun vastuulla.

Nautin ulkoilusta ja jopa leikkipuistoissa notkuminen on hauskaa - siellä on kerrankin aikaa vaihtaa kuulumisia muiden vanhempien kanssa. Ainoa mikä ärsyttää on se, että eri kehitysvaiheissa lapset tekevät ulkona vähän eri asioita.

Esimerkiksi vanhempi lapsi haluaa luistellessa pelata "jääpalloa", jolloin nuorempi tylsistyy, koska vanhempi tarvitsee minutkin peliinsä (yksin on vaikea pelata). Näin ollen toivoisin vaimolta vähän enemmän panosta ulkoiluhetkiin, jotta molemmat saisivat kaipaamansa huomion.

Vierailija
9/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ulkoilisi enemmän kuin minä vaikkei meillä olisi lapsiakaan. Usein ottaa tytön, 5v, myös autotalliin mukaan...likka opettelee siellä työkalujen nimiä ja hylsyjen kyljistä numeroita :) Viimeksi oli saanut tunkata auton ylös, ja onnellinen siitä.

Vierailija
10/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies venyttää ulos menoa siihen pisteeseen, että lapsi on jo yliviritetty kitisevä kiukkupussi. Ulkona lapsi sitten kiukuttelee minkä ehtii, mikään ei ole kivaa ja pipo on huonosti. Mies käy kurkkimassa ovelta, että joko olen imuroinut, että voivat tulla sisälle.

Ulkoilu miehellä ja lapsella kestää max sen 30 min, eikä mitenkään voi mennä sen lapsen kanssa omaa katua pidemmälle. Paitsi autolla.

Vierailija
11/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näethän sen itsekkin esim. puistoissa on pelkkiä isejä. Harmillinen näky muuten, että se on joko tai eli mies tai mummo.

Missä on perheet?!

Vierailija
12/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän liikaakin. Ottaisi lapset mukaan ihan joka paikkaan minne meneekin ja joskus ehdottaa ulkoilua arki-iltana klo 19:30 ja mun on pakko toppuutella että lasten pitäis päästä nukkumaan..

Yleensä en rajoita tuota ulkoilua mitenkään mut tosiaan arki-iltoina on pakko, koska lapset menee aamulla kouluun ja päiväkotiin.

Oikeasti on muuten ärsyttävää sekin kun mies haluaisi touhuta koko ajan perheen kesken ulkona, siinä ei jää yhtään aikaa tehdä jotain sisähommia! Sitten murjottaa mulle kun en aina lähde mukaan mutta kun ne pyykit/tiskit/ym. on pakko hoitaa myös.

Mutta hyvä näin, onpahan ainakin aktiivinen isä. :)

Vierailija
13/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelivuotiaan kanssa käy luistelemassa, ja kun molemmat lapset ovat mukana, rakentavat pihalle lumilinnaa tai pelaavat sählyä tms.

En kyllä yhtään ihmettele, jos ei aika kulu, jos rojauttaa itsensä hiekkalaatikon reunalla ja jää siihen möllöttämään. Hulluksihan siinä tulee joka ikinen, joka ei ala tekemään jotain lapsen kanssa tai juttele muiden vanhempien kanssa. Isien hommaa just on keksiä ne parhaimmat leikit ja viedä lapsia vähän seikkailemaan. Se onnistuu ihan pienenkin kanssa; silloin ne seikkailut on vaan vähän pienempiä.

Vierailija
14/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies venyttää ulos menoa siihen pisteeseen, että lapsi on jo yliviritetty kitisevä kiukkupussi. Ulkona lapsi sitten kiukuttelee minkä ehtii, mikään ei ole kivaa ja pipo on huonosti. Mies käy kurkkimassa ovelta, että joko olen imuroinut, että voivat tulla sisälle.

Ulkoilu miehellä ja lapsella kestää max sen 30 min, eikä mitenkään voi mennä sen lapsen kanssa omaa katua pidemmälle. Paitsi autolla.

Ja jos kerran käy just esim siellä pulkkamäessä (huom, pienen/vähän suuremmankin painostuksen jälkeen), niin ajattelee ettei tarvi sitten kuukauteen ainakaan lähteä uudelleen. En vain itse käsitä... Jos on yksin lasten kanssa kotona katsovatkin sitten pääasiassa telkkaria ja pelaavat ipadia.

Enkä ole ollut kotiäiti kaiken aikaa, vaikka nyt jäinkin kotiin kun uusi vauva syntyi. Tein välissä jopa enemmän töitä kun mieheni. Silloin kun mies hoiti välillä lasta kotona, eivät ulkoilleet yhtään sen enempää. Kyllä se minä olin joka lähti ennen töitä tai töiden jälkeen ulos lapsen kanssa. Tylsää vaan huomata tehneensä lapsia ihmisen kanssa jota ei edes kiinnosta niiden kanssa puuhailu! Ja meillä muuten mies oli se joka niitä lapsia enemmän halusi...

-ap

Vierailija
15/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee pitkää päivää 07-17. Arkisin ei yleensä jaksa, mutta menee kauppaan rattailla lasten kanssa joskus. Minä ulkoilen päivisin ja pidän siitä. Viikonloppuisin ulkoillaan vuoropäivinä tai sitten mies molempina. Meillä taapero ja vauva, joten nyt omat lepohetket tulevat tarpeeseen. Aiemmin ulkoiltiin myös perheenä ja eiköhän kesällä sitä taas tehdä, kun molemmat lapset ovat isompia. Meillä molemmat ovat ulkoilmaihmisiä.

Vierailija
16/16 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa ulkoilee viikonloppuisin enimmäkseen isä; käyvät hiihtämässä, luistelemassa, leikkipuistossa, pyöräilemässä jne. En ole koskaan pyytänyt menemään lapsen kanssa ulos, kyllä aikuinen mies osaa ajatella ja tehdä itsekin.