" Neiti voisi varmaan antaa nuoremmakseen istumapaikan?"
En voi, olen raskaana.
No onneksi olkoon, kuinkas paljon on vielä laskettuun aikaan?
En tiedä, tunti sitten tärppäsi.
Kommentit (22)
kolmisen viikkoa sitten tulin töistä ratikalla ja minulla oli migreenikohtaus, piti keskittyä siihen että pysyy kasassa ja ettei oksennus lennä.. tulin ratikkaan ja se oli lähes tyhjä, lösähdin oven lähelle penkille.
seuraavalla pysäkillä takanani olevasta ovista tuli vanha pariskunta. olin kyllä " invapaikoilla" , mutta edessäni ja sivuilla oli näitä liikuntarajoitteisten paikkoja lisää ja vapaina. päänsärky oli valtava enkä todellakaan huomannut heitä kunnes mariseva ääni selkäni takaa voimakkaalla äänellä kysyi " olenko vanhus vai raskaana" . nousin ja annoin heille paikan.. en jaksanut vastata ja jäin seisomaan heidän kohdalleen vaikka vapaita paikkoja oli vieressä. Pappa jatkoi isolla marisevalla äänellään, " ei se ainakaan raskaana ole" .
Todellakin tapanani on antaa paikka vanhuksille, mutta olipa ensimmäinen kerta kuin noin päällekäyvästi paikkaa vaadittiin. vieressä tosiaan oli tilaa mutta ehkä invapaikoilla istuva nuori nainen on niin mukava " haukuttava" ..
Tiedän,olisi pitänyt,mutta eikö mummo olisi voinut edes kysyä,että voisin hän mennä edellä.
Vierailija: