Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitilandia-blogi arvostelee Ruotsinlaivoilla kännääviä äitejä

Vierailija
25.01.2013 |

ja laivojen politiikkaa päästää lapsia yökerhoon ja ravintoloihin:

http://kideblogi.fi/aitilandia/2013/01/22/aiti-on-vahan-kannissa/

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melkein mielensäpahoittaja-parodialta. En sitten tiedä onko Tallinnan laivoilla villimpää ilta-aikaan, kun olen ollut vain päivällä, mutta Tukholman laivoilla on minusta yleensä ollut ihan hauskaa menoa, kun lapsetkin ovat päässeet yökerhoon ja saavat hohtavia rannekkeita ja tanssivat. Lapsiperheiden vanhemmat ovat osanneet ottaa kohtuudella. No sanokaa sitten että näin kirjoittaa kännikala :)

Vierailija
42/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään siellä ole ehtinyt kyttään kenenkään juomisia kun olen pitänyt hauskaa! Lapsena muistan, että laivareissut oli aina tosi odotettuja ja kivoja :)

Ei voi käsittää yllä olevan asennetta. Mitäs sitä turhia huolehtimaan, jos näkee, että lapset itkee ja vanhemmat tiuskii näille, sen kun pitää itse hauskaa!

Ja se, että kirjoittajan mielestä lapsuuden laivareissut oli aina kivoja, ei todellakaan tarkoita, ettäkö näin olisi ollut kaikilla. Tuonkin blogin kommenteissa todella moni kertoi olleensa hyvin ahdistunut kännäävien vanhempien kanssa laivalla.

Jotenkin järkyttää, että niin moni tuntuu vähättelevän pienen lapsen hätää. Ei haluta keskustella itse asiasta syystä tai toisesta, vaan käännetään se bloginpitäjän persoonaan ja motiiveihin. Eikö keskustelu aiheesta ole tärkeää? Mitkä ovat vähättelijöiden motiivit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syvällä itsessään moraalinen dilemma:

koska, jos hän ihan oikeasti olisi ollut huolissaan näiden lasten turvallisuudesta siellä laivalla, niin hänen velvollisuutensa olisi ollut asiaan puuttua. Koska se on taaperolle ihan todellinen turvallisuusuhka olla suuressa laivassa kahden ympäripäissään olevan vanhemman kanssa. Potentiaalisesti mitä vain voi tapahtua, ja jos tällaista näkee eikä puutu = heitteillejättö!

Jos taas (ja mihin ajatukseni kallistuvat) mitään todellista vaaraa ei ollut ja nämä lukuisat vanhemmat olivat sittenkin ihan kyvykkäitä huolehtimaan lapsistaan ja lasten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta eivätkä itse asiassa olleet kaatokännissä, vaan nauttineet 1-2 juomaa... tämä skenaario tekee bloggarista ylemmyyden ja/tai alemmuudentuntoisen kyttääjän, jonka risteilymieli meni piloille, kun toiset risteilivätkin lastensa kanssa ja hän, the Äiti, ilman lapsiaan...

Alkoholismi on vakava asia, mutta alkoholismin ytimessä tuskin ollaan laivayhtiöiden muumi/ ville viikinki risteilyillä pallomeren äärellä...

the Alkoholismin kova ydin on muualla...

Vierailija
44/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan ihan onnellinen (siis onnellisen tietämätön), jos nämä vanhemmat kännäisivät ja örveltäisivät lastensa nähden ihan vaan kotona. Hänen maailmansa ei siis kaatuisi, vaikka näihin lapsiin se ei vaikuttaisi millään tavalla, ainakaan tilannetta parantavasti. Mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure. Vähän sellainen olo tuli tästä kirjoituksesta.

Ja en todellakaan hyväksy kännäämistä lasten nähden.

Vierailija
45/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasten kanssa laivailtu aika paljon ja enpä ole moista ilmiötä huomannut. Toki lapset enemmän valvoo laivalla, mutta en ole huomannut kännisiä vanhempia + pikkulapsia -yhdistelmää.

Viimeksi olin tytön kanssa kaksin laivalla Tku-Tukholma. Oltiin menossa nukkumaan kympiltä, kun 6-vuotias sanoi olevansa nälkäinen. Lähdettiin vielä illalla kahville. Siellä tyttö söi sämpylän ja mä join kahvin. Yhtään kännistä lasten kanssa en nähnyt, vaikka kello oli jo yli 11. Meidän tyttö oli ainoa lapsi, joka liikkui siihen aikaan ja mekin tosiaan käytiin vaan kahvilassa, jossa saatiin mahtava, selvinpäin oleva suomalaispariskunta juttuseuraksi sen kahvin ajaksi.

Vierailija
46/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalaiva lähtee klo 20.15 satamasta. Hyteissä ollaan puol ysin maissa. Kaupat aukee klo 21. Käydään ostaa lapsille karkit yms. sitten. Katsellaan lelut/meikit/vaattee/korut sun muut. Vaihtoehtoisesti uimaan. Mennään iltapalalle tai illalliselle. Käydään katsomassa show, samalla juodaan drinkit. Lapset Muumi-drinkit. oin 23.30 viimiestään nukkumaan.

Kukaan paitsi taaperon tarkkarytminen perhe (isä tai äiti) ei mene klo 21 nukkumaan.

Jos haluatte sille ädille porttikiellon, joka ryyppää maissa tai merillä kellon aikaan katsomatta, älkää rangaisko meitä, jotka nautimme laivalla olosta ja juuri siitä, että kaikki saadaan yhdessä valvoa, syödä, katsoa show'ta ja mutstella karkkia ja juu - juoda ne drinkit.

Tehkää se lasten suojeluilmoitus jo maissa kiitos.

Vierailija
47/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyteissä aikamoista känniörvellyselämää, ja lapset siellä "nukkumassa".

En paheksu mitenkään risteilyjä, ollaan oltu siellä itsekin lasten kanssa ja lapset ovat valvoneet myöhään.

Joskus on kyllä sellaisia tapauksia, että miettii, miksi lapset pitää ottaa mukaan. Yö hirveää mekastusta ja kännäämistä ja lapset parkuu siinä välissä. Voi toki olla, että kotonakin on sama meno päällä. Aika moni tuntuu kaupasta ja alkosta kärräävän kotiin juomista viikonlopuksi ainakin.

En tajua, että miksi asiasta pitäisi olla hiljaa ja hyväksyä?

Vierailija
48/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ihan aiheesta puhui, vaikka osa taas täällä sisälukutaidottomien luvatussa maassa ei sitä ymmärtänytkään.

Eli ei varmaankaan kenelläkään ole sitään mitään vastaan jos on lasten kanssa tanssiraflassa, lapsilla vaikka korvatulpat ja sit vanhemmat juo yhden ja about klo 23 pois. Ehkä tässä nyt tarkoitettiin jotain muuta.

Vai menikö multa jotain sit kuitenkin ohi?

Vierailija
49/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitiin joka istuu huutavan kaiuttimen viereisellä penkillä. Hän on peittänyt toisella kädellään penkillä nuokkuvan,ehkä kaksivuotiaan lapsensa korvan. Toisen vain. Toisessa hänellä kun on olut."

Lapsiparalla on olut korvassa. :( Ymmärrän kyllä, että saattaa joku katsoa pitkään.

Vierailija
50/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ollutkaan ihan niin rajua kuin mitä nyt. Pahemmaksi vaan menee. Me liikuimme perheeni kanssa lähinnä päiväsaikaan ja me lapset ostimme kaupasta karkkia, joita sitten napostelimme hiljakseen hytissä samalla kuin luimme. Vanhemmat jättivät meidät illalla nukkumaan (olimme kouluikäisiä) ja lähtivät myöhäiselle iltaruoalle + oluelle. Ja tosiaankin vain yhdelle.

Ei tarvinnut pelätä tai tuntea oloaan turvattomaksi kertaakaan. Saman kokemuksen tahdo tarjota omallekin lapselleni.

Vierailija
51/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkälainen drinkki on Oma sex on the beach?

Mummoseksiä rannalla?

:D

Vierailija
52/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sharia saadaan Suomeen. Sitten on kaikki hyvin.

ihan vaan normaali lapsista ja heidän turvallisuudestaan, viihtyvyydestään ja hyvinvoinnistaan huolehtiminen? Vapaan länsimaan ilmentymä on siis vanhempien oikeus kännäämiseen?

Vierailija
53/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkälainen drinkki on Oma sex on the beach?

Mummoseksiä rannalla?

NAURUKUOLEMA XD

Vierailija
54/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitiin joka istuu huutavan kaiuttimen viereisellä penkillä. Hän on peittänyt toisella kädellään penkillä nuokkuvan,ehkä kaksivuotiaan lapsensa korvan. Toisen vain. Toisessa hänellä kun on olut."

Lapsiparalla on olut korvassa. :( Ymmärrän kyllä, että saattaa joku katsoa pitkään.

Lapsiraukka :'(

Olen aikuisiällä ollut iltalaivalla lasten kanssa pari kertaa vuodessa, mutta me ollaan illan muumishown jälkeen jo hytissä niin en tiedä yömenoista. Sen pari kertaa kun olen ollut ilman lapsia, en ole huomannut vastaavaa.

Ehkä olen niin hyvillä mielin nauttinut mummoseksit rannalla etten enää laivalla ole huomannut olutkorvaisia pikkuraasuja.

Vierailija
55/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipähän ole meno miksikään muuttunut siitä, kun kävin täällä kaksi vuotta sitten pyörähtämässä.

Varmaan samat tyypitkin vielä leventämässä persettään ruudun ääressä.

Mädäntykää tänne sossupummit, onneksi tässä yhteiskunnassa on vielä meitä, jotka hoidamme lapsemme itse ja opiskelemme vielä siinä sivussa itsellemme ammatin!

Vierailija
56/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ollutkaan ihan niin rajua kuin mitä nyt. Pahemmaksi vaan menee. Me liikuimme perheeni kanssa lähinnä päiväsaikaan ja me lapset ostimme kaupasta karkkia, joita sitten napostelimme hiljakseen hytissä samalla kuin luimme. Vanhemmat jättivät meidät illalla nukkumaan (olimme kouluikäisiä) ja lähtivät myöhäiselle iltaruoalle + oluelle. Ja tosiaankin vain yhdelle.

Ei tarvinnut pelätä tai tuntea oloaan turvattomaksi kertaakaan. Saman kokemuksen tahdo tarjota omallekin lapselleni.

Olen aikuisikäni matkustanut Ruotsinlaivoilla enemmän kuin oman osuuteni, ja meno on huomattavasti rauhoittunut. Itse en kyllä näe siinä mitään pahaa, että äiti-ihminenkin voi lasten nähden juoda muutaman lasillisen - kännäilystä se on kaukana.

Luulen, että tämä äitiyden ihme on oikeasti ollut ihan vaan mielikuvitusristeilyllä.

Vierailija
57/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo kommenttisi kerro ihan itsessään kaiken omasta sivistymättömyydestäsi ja itsekeskeisyydestäsi! Terveisin koulutettu, työssäkäyvä äiti, joka juo drinkin lasten kanssa Ruotsin laivalla

Vierailija
58/60 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh..olen kännissä. Mutta lapset on hoidossa. Ei tulis mieleenkään mennä laivalle juomaan lapset mukana. En ole pyhimys, kaukana siitä, mutta en mä helvetti istu lasten kanssa ravintolassa yöllä.

Eikä kukaan normaali vie syli-ikäistä yöllä baariin, ei todellakaan. Ei edes yhdelle.

Vierailija
59/60 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lapsuudesta, kun äippä vei joka kesä risteilyille. Notku räkäkännissä vieraitten äijien kaulassa, kompuroi ja haistatteli minulle suureen ääneen kun yritin saada nukkumaan. Mulla oli aina kaveri mukana (että mulla on seuraa kun vanhempi vetää lärvät) todistamassa tätä paskaa ja olen saanu hävetä kyllä niin paljon että tekee vieläkin pahaa miltei 30- vuoden jälkeenkin :(

Silloin olisin toivonut että joku selväpäinen aikuinen olisi tullut käskyttämään mun äitiä käyttäytymään lasten nähden. Mutta eipä tullut. Muistan vaan säälivät katseet.

Miksi tämä blogin kirjoittaja nousee parrikaadeille nyt jälkikäteen?! Jos on niin perhanan hurskas että pitää jopa jättää omat maksetut drinksut juomatta (hei haloo) ja keskittyä laskemaan kanssamatkustajien juomat + vahtimaan tekemiset niin olisi puuttunut asioihin paikan päällä helevettiläinen.

Henk koht. saan kyllä ryypättyä täällä maissa millon lystää, että kyllä yks laivamatka lasten kanssa menee ilman juominkeja. Mutta varmaan ens kesän reissullakin istutaan lasten kanssa siellä baarissa ihmisten ilmoilla eikä parin neliön kopissa.

Vierailija
60/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyyli on niin ärsyttävä, että bloggaaja kusee omaan nilkkaansa. Aihe on tärkeä, mutta sanoma menee pilalle vikisevän tyylinsä vuoksi. Ylemmyydentunne paistaa läpi.

T: Absolutisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan