Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitilandia-blogi arvostelee Ruotsinlaivoilla kännääviä äitejä

Vierailija
25.01.2013 |

ja laivojen politiikkaa päästää lapsia yökerhoon ja ravintoloihin:

http://kideblogi.fi/aitilandia/2013/01/22/aiti-on-vahan-kannissa/

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ärsyyntyä viestin muodosta, kun se oli täyttä asiaa

Itse en juo ollenkaan enkä pitänyt kirjoitustakaan ärsyttävänä.

Mutta teksti oli kirjoitettu niin itsetehostavaan muotoon, että minusta koko jutulta meni pohja. Olikohan siellä nyt sitten OIKEASTI edes tapahtunut mitään? Vai oliko kaikki kyseisen äitipyhimyksen ja hänen mielikuvituksensa tuotetta?

Kuljin vuosia sitten säännöllisesti laivoilla (menopaluu kerran kuussa) enkä kyllä muista vastaavaa sekoilua. Tosin mulla ei ollut tapana viettääkään iltojani yökerhoissa... Huvipuistoissahan noita silloin tällöin näkee kyllä.

Ihmettelen kyllä, miksei tämä äitipyhimys mennyt puuttumaan itse tilanteeseen.

Vierailija
22/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän sieltä kuoriutuu Perfect Mama-syndroomaa poteva besserwisser, joka kuitenkaan ei koskaan tule puuttumaan mihinkään vaan inisee elämänsä epäkohtia muille, kenelle tahansa, joka suostuu kuuntelemaan.

Elämän sisältönä lapset, pelkät lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinivuosien jälkeen en ole astunut Viikkariin. Äärimmäisen harvoin siellä on nähty mitään kännääviä äitejä ja isejä, tähän hätään en muista yhtään tapausta.

Toisaalta kun mä olen syömässä, niin mä en kyttää mitä naapuripöydässä tapahtuu ja kuinka monta lasillista viiniä joku juo. Mä keskityn syömiseen, omaan perheeseeni ja hauskanpitoon.

Vierailija
24/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vimma on ryypätä jos pieniä lapsia mukana..joitain vain viina vie, se on ihan totta, niin maissa kuin laivallakin. Moniko taas tänä viikonloppuna työntää lapsensa hoitoon ihan kelle vaan kuka huolii..että pääsee baariin..asioilla kun on se tärkeysjärjestys ja se vaihtelee eri yksilöillä, säälittävää.

Vierailija
25/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taas syyllistetään äitejä. Helkutti soikoon, kait niillä mukuloilla isätkin on. vai onko isän sallittavampaa olla humalassa kuin äidin?

Vierailija
26/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki lastensa kanssa risteilevät olisivat jotain potentiaalisia alkoholisteja. Itse menen laivalle juuri lasten kanssa ja lapsia varten, kun siellä on puuhaohjelmaa, muumeja, ville viking, pallomeri ym ym. ja saa syödä herkkuja ja juoda "drinkin" (eli mehua valotikulla). Itse nautin risteilyllä päivällisen yhteydessä lasillisen viiniä ja kenties "yökerhossa" (eli kello 21.30 ehkä, kun lapset saavat kerrankin valvoa) vielä pienen siiderin. Varmasti on joku minua syrjäsilmällä seurannut ja miettinyt pitäisikö olla yhteydessä poliisiin ja hätäkeskukseen... lapseni ovat myös voineet joskus itkeä risteilyillä. He joskus itkevät myös kotona, kun minulla on maitolasi toisessa kädessä ja toisella lohdutan lasta. Kotona taitavat jopa itkeä enemmän kuin risteilyllä tanssimassa ja nauttimassa, jossa enimmäkseen nauravat ja ovat onnesta sekaisin...

Täytyy sanoa, että itse en lähtisi ilman lapsia millekään ryyppyristeilylle juomaan jotain "sex on the beach" drinksuja, ei vaan kiinnosta. Lapset kulkevat meillä vapaa-ajalla yleisimmin mukana, ja joskus kun ovat mummolassa hoidossa, silloinkaan emme lähde erikseen juomaan. Humalassa olen ollut viimeksi seitsemän ja puoli vuotta sitten, ennen kuin aloin odottaa esikoistani. Alkoholi ei ole minulle mikään iso juttu eikä liity ryyppäämiseen tai "nollaamiseen". Lasillinen viiniä ruuan kanssa tai saunaolut on minulle täysin normaali ja luonteva osa elämää. Etelä-Euroopassa lääkärit suosittelevat imettäville äideille aivan erityisesti lasillista laatuviiniä päivässä pitämään äidin rentoutuneena ja maidonerityksen hyvänä. Mutta siellä lääketiede onkin mätä ja paha...

Myös lasten mukana olo juhlissa, matkoilla ja laivaristeilyillä on minulle itsestään selvää, he ovat osa elämäämme. Eivät mikään päivätyö, josta sitten lähdetään erikseen viettämään vapaa-aikaa...blogistin mielestä parempi järjestely kenties on lastenkoti, jossa lapsilla jatkuu aina vaan se "turvallinen arki" ja työntekijät sitten lähtevät erikseen raskaan ja v-mäisen työpäivän jälkeen viettämään sitä oikeaa elämää?

Blogikirjoitus oli typerä! Alkoholismi on tietysti todellinen olemassa oleva ongelma niin maissa kuin merillä, ja usein seinien sisällä piilossa perheen salaisuutena. Lapsensa muumiristeilylle vievät vanhemmat tuskin kuitekaan ovat läpeensä mätiä alkoholisteja, ainakaan kaikki...

Vierailija
27/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka en tuomitse sitä että alkoholia käytetään KOHTUUDELLA lasten läsnäollessa, tai että lomalla valvotaan myöhempään, niin kyllä siellä osalla juttu lyö yli. Etenkin yökerhoissa on usein niin kova melukin, että vaikea syrjemmässäkään kuulla puhetta, ei varmaan hyväksi lapsille vaikka vanhemmat olisivatkin juomatta. Eikä ne showtkaan aina ole ehkä lapsille tarkoitettuja...

Itse kun ollaan skidin kanssa oltu laivalla, niin ruuan yhteydessä on otettu lasilliset, ehkä toisetkin jos on pidempään (=reilusti yli tunti) istuttu tai käyty myöhemmin kahdestaan yksillä jos vaikka isovanhemmat on tarjoutuneet lasta kaitsemaan sen aikaa. Laivaa alkumatkasta kierrellessä on jo silloin lapsi saattanut kommentoida kovaäänistä musiikkia jossain (ja juu, ei kaikki lapset ole yhtä herkkiä koville äänille) joten siksikin lapset kovaäänisissä yökerhoissa/tanssipaikoissa ihmetyttävät.

Blogikirjoituksessa oli asiaa, mutta olipas tosi ärsyttävään tyyliin kirjoitettu!

Vierailija
28/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset viedään hytteihinsä siksi kello 21:00 ja on surullista, että osa ei vie. Ja on totta, että asialle pitäisi tehdä jotain. Viimeksi yökerhosta löytyi vielä lapsia reilusti yli puolen yön. Meillä oli vuoroillat kaverini kanssa lastenhoitovuoro ja biletysvuoro.

Tapa kirjoittaa asiasta oli kuitenkin täysin vastenmielinen ja nosti karvat pystyyn. Marttyyrius ja sankariviittailu ei yleensä aiheuta kuin vastarintaa.

Vierailija
29/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkälainen drinkki on Oma sex on the beach?

Mummoseksiä rannalla?

Vierailija
30/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että blogistin kaltaiset ovat katselleet meitä kauhuissaan :)

Juomme meinaan ruuan kanssa viiniä joskus kaksikin lasillista ja mies saattaa otta vielä jonkun snapsinkin. Yökerhoon menemme ja olemme siellä noin klo 22 asti, vaikka pienin on vasta 3-vuotias. On saanut maitodrinkin hohtavalla tikulla. Itse olen ottanut yhden juoman ja sitten on lähdetty nukkumaan. Lapset tykkää mutta ehkä se sitten näyttää hirveääle kun kolmevuotias vetää maitodrinksua, isompi lapsi värillistä lasten drinkkiä ja vanhemmilla tuopit kourassa klo 22 aikaan illalla.

Mutta rauhoittaakseni teitä huolestuneet, jos meidät olette nähneet. Emme ole alkoholisteja, emmekä humallu monen tunnin aikana ja hyvin syöneinä noista määristä. Ja otamme silloin tällöin viiniä kotonakin ruuan kanssa, vaikka lapset näkisivät. Tosin harvoin.

T. Syntiset

Vierailija
31/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoittajan olisi pitänyt miehensä kanssa ottaa ne omatkin lapset mukaan.

Tai sitten jäädä kotiin.

Jotenkin tuosta paistoi läpi sellainen psykologinen tyytymättömyys ja oikeasti tällä pariskunnalla ei ollut laivalla edes hauskaa. Ilman niitä lapsiaan.

Tero

Vierailija
32/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloginpitäjä joko valehtelee tai liioittelee vahvasti.

Kyllä noita on ja paljon. Itse olen ollut viimeksi kaksi vuotta sitten viikonlopun tukholman risteilyllä ja noita "äiti on vähän kännissä" tyyppejä oli paljon.

Menimme laivan yökerhoon joskus 23:00 ja siellä oli useita lapsia joiden vanhemmat olivat miltei konttauskunnossa. Aulabaarissa oli alkuillasta vauvojen vanhempia vetämässä viinaa ja röökiä ja ne vanhemmat olivat tukevassa humalassa.

En tiedä millaiset laput silmillänne te kuljette laivoilla, mutta noita on oikeasti paljon ja ne lapset säälittävät minua.

OIkeasti kun tuossa ei puhuta niistä jotka ottavat vain sen muutaman, itsekin voin juoda ruokaviinin jne. lasten ollessa lähellä, vaan tuossa puhutaan niistä jotka vetävät täyslaidalliset siellä laivalla ja lapset ovat siellä baarissa mukana.

Onhan se toki kiva kouluttaa lapsi kantamaan örveltävää isää ja pitämään oksentavan äidin hiuksista kiinni.

Vierailija
33/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tavallaan tuo blgikirjoitus aukeni minulle paljon paremmin.

Motiivit ja syy-seuraussuhteet sen takana.

Vierailija
34/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään siellä ole ehtinyt kyttään kenenkään juomisia kun olen pitänyt hauskaa! Lapsena muistan, että laivareissut oli aina tosi odotettuja ja kivoja :)

Vierailija
35/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kuulumme niihin, jotka mielellään vievät lapset laivalle ja lapset pitävät todella paljon risteilemisestä.

Mutta - me lähdemme hyttiin vähän klo 22 jälkeen eli katsomme lasten kanssa vain aiemman "kiltin show:n) ja jäämme tanssimaan lasten kanssa hetkeksi (joka on tyttäremme mielestä kohokohta). Kukaan ei humallu ja vanhemmat nauttivat alkoholia sen verran, kun mukavalta tuntuu.

Monesti olemme kiinnittäneet huomiota, että kun iltamenoa seuraa laivan televisiosta, niin baarissa tosiaan on lapsia myös 23-24 välisenä aikana. Tuo klo 22 alkaa olla se rajakohta, kun lapsiperheiden kannattaisi vetäytyä ja tehdä tilaa niille bilettäjille, jotka enemmän sitä viinaakin ottavat.

Vierailija
36/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 10-vuotiailta ainakin. Koululaiset ja teinit minun puolestani valvokoot mutta pienet ihmiset pois örveltäjien jaloista klo 22.

Vierailija
37/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia, toisilla alkon käyttö on hallussa maissa ja pari viinilasillista on se juotu määrä, toisilla viina vie ja lopettaminen on vaikeaa, kun kerran on aloitettu oli lapset tai ei. Mielestäni tämä pitäisi kaikkien ymmärtää. Tuskinpa vaan blogisti tarkoittu näitä ensiksi kuvattuja perheitä, vaikka olisivatkin tavallista myöhempään hereillä.

Vierailija
38/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan oluen ottaa, mutta siihen se sitten jää. Enkä tosiaan ole mikään lasiin sylkijä, mutta jos otan kännit niin lapset on silloin hoidossa.

Kyllä reissulla voi joustaa yöunille menon kanssa mutta rajansa kaikella ja toki ottaen lapsen iän huomioon ja tarpeet. Kieltämättä etova ajatus pienistä lapsista baarissa istumassa tai nukkumassa vanhempien dogatessa päätänsä täyteen.

Vierailija
39/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin lapsen ja ukon kanssa välipäivinä ruotsissa ja ihmettelin kun leikkihuone oli auki klo 23 asti.

Että ihan leikkimäänkin pääsi, nyt on kyllä piru irti!!!

Ootko ajatellut, että kaikilla ei ole samanlainen vuorokausirytmi, kun teidän perheellä? Meillä esim. silloin kun mies oli lasten kanssa kotona, ne menivät nukkumaan n. klo 23, jotta mä ehdin olemaan illalla lasten kanssa ja näkemään niitä, nukkuivat sitten aamulla pidempään kun ei ollut minnekään kiire.

Viimeksi kun olimme laivalla, mä lähdin 7-vuotiaan kanssa syömään iltapalaa n. klo 22, sit mentiin vielä leikkimään leikkipaikalle, jonka jälkeen nukkumaan. Isä ja 12-vuotias olivat yökerhossa juomassa olutta ja limua. Ja kaikilla oli mukavaa.

Vierailija
40/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, asia on vakava. Mutta, mutta...

Niinkuin täällä on jo todettu kirjoitustyyli on vastenmielinen.

The Äiti siis lähtee risteilylle miehensä kanssa. Mitkähän mahtoivat olla odotukset? Ihana, romanttinen risteily kahdestaan, ilman lapsia. Näin varmaankin. Mahto siinä olla isäntä ihmeissään, kun The Äidin koko reissu meni kytätessä muita. Ja kun vielä piti laskea niiden juomat drinkitkin.

The Äiti olisi varmaan ollut onnellisempi ihan siellä kotimökissä.

Surettaa tällaiset, jotka eivät osaa elää muuta kuin lasten kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi