Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Coton de tulear, Bichon Frise, Bichon Bolognese vai Maltankoira?

Vierailija
25.01.2013 |

Kokemuksia näistä koirista? Mikä rauhallisin?

Entä millä koiralla vähiten tulee ruskeaa nestettä silmistä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maltankoira ja lapsemme rakastaa sitä ylikaiken. Koira oli ensiksi ja pelkäsimmekin miten se ottaa uuden tulokkaan vastaan, mutta aivan ihana kun lapsemme sitä saa halia ja leikkiä se kanssa (osaa kyllä olla myös leikkisä). Maltankoira on seurakoira ja on kokoajan lähellä, tykkää olla sylissä. On eniten leimautunut minuun, mutta tykkää toki kaikista perheenjäsenistä.

Meillä pidetään turkki lyhyenä, joten on helppohoitoinen. Ei me kylläkään pestä sitä kuin kerran kuukaudessa (jalat tietenkin kuran takia usein). Karvaa ei irtoa muuta kuin harjaamalla. On aika haukkuherkkä. Kyynelkanavat vuotaa, mutta ahkeralla pyyhkimisellä pysyy siistinä. Se kenneli mistä aikoinaan haettiin koira, niin heidän koirilla kenelläkään ei ollut vuotoa joten en tiedä onko se hoidosta, ruoasta vai koirasta kiinni vuotaako silmät.

Ei jaksa pitkiä lenkkejä max 45 min. On kaikkiruokainen (mm. kurkku,porkkana ja parsakaali sen herkkua).

Jos ottaisimme vielä toisen koiran se olisi maltankoira tai bichon bolognese. Bichon bolognesea silloin oltiin ottamassa, mutta oli sen verran harvinainen rotu suomessa ettei tarjontaa ollut paljon. En sitten tiedä nykyään. Jos haluatte aktiivisen koiran niin ottakaa joku muu kuin maltankoira, mutta jos sylissä pidettävää ja halittavaa haluatte niin sitten maltankoira.

Vierailija
22/64 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

villakoira<3 suosittelen lämpimästi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Bichon :) 

Haukkuminen on varmaan yksilöllistä, meillä on hyvin hiljainen yksilö. Haukkuu lähinnä muita koiria kun ikkunasta tähystyspaikaltaan ohikulkijat bongaa, mutta ei tosiaan ole kova haukkumaan.

Turkki pidetään lyhyenä, mutta onhan siinä silti jonkin verran hommaa. Toisaalta karvaa ei irtoa yhtään (paitsi kammatessa jää siihen kampaan). Korvia tarttee puhdistaa. Meidän koiralla vuotaa pikkuisen toinen silmä, mutta meillä on sellaista "siirappia" jota annetaan kuurina ja sitten se loppuu. Toinen silmä ei vuoda ollenkaan. Huomaan tämän olevan yhteydessä korviin: Toinen korva vaatii enemmän puhdistamista kuin toinen, eli just se pikkuisen rähmivän silmän puoli.

Meillä koira on lentänyt jonkin verran. Painaa just sen pikkuisen yli 6 kg (on nyt 2-vuotias) ja menee matkustamossa ja meillä on aika iso Bichon, pitkäjalkainen uros.

Toistaiseksi on ollut täysin terve, eläinlääkärillä ollaan käyty lähinnä rokotuksissa ja terveystarkastuksissa noita lentoja varten (asumme EU:n ulkopuolella).

Varmasti kaikki noista roduista on oikein mukavia koiria, meillä siis vain tämä Bichon kokemus :) Tosi sellainen leikkisä ja seurallinen koira, tykkää pötkötellä vieressä kuono sylissä ja rakkaus perheenjäseniin on ylitsevuotavaa.

Vierailija
24/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä vielä muutaman kerran, turkin hoito vaatii aikaa ja valkoisilla koirilla usein iho-ongelmia ja allergioita.Silmävuodon syitä on monia esim,perimä,ruoka-aine allergiat (punainen liha,vehnä) sekä kyynekanavan tukkeutuminen ja juoksu-aika.terveisin kasvattaja (bichon frise,coton de tulear)

Vierailija
25/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16!

Turkin voi hyvin pitää lyhkäisenä. Musta ne on söpöjä ihan lyhkäsellä turkilla. Missä päin asut? Onko sulla nyt pentuja?

Itselläni kaksi ragdoll kissaa ja voin kertoa et kissan peseminen ja kynsien leikkaaminen ei ole mitään helppoa hommaa niin siinä menee kyllä yksi karvaturrikin ja sopisi yhteen meidän kisujen kanssa, kun niillä on valkoinen turkki.

Pet Silk pesuaineetkin löytyy. EI ap!

Narttukoiran haluaisin.

Vierailija
26/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan myisi pentua ihmisellä joka ottaisi koiran koska se väriltään sopii yhteen valkoisten kissojen kanssa.Pennun hinta 1600€ karsii pois ihmiset jotka eivät todellisuudessa pystyisi huolehtimaan koirasta.pesu ja kynsien leikkuu ei tosiaan riitä.

Vierailija
27/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kaikki aika isoja... :) Minä en oikein osaa pitää enää muita kuin chihuja.

Vierailija
28/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku terve rotu. Kyllä niitä pienissäkin roduissa on, joita ei ole jalostettu sairaiksi. :(

Mulla tekee pahaa just toi kun silmät punoittaa, vuotaa ja rähmii koko ajan. Miltähän se oikein koirasta tuntuu..

Vierailija
29/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:26"]

Ota joku terve rotu. Kyllä niitä pienissäkin roduissa on, joita ei ole jalostettu sairaiksi. :(

Mulla tekee pahaa just toi kun silmät punoittaa, vuotaa ja rähmii koko ajan. Miltähän se oikein koirasta tuntuu..

[/quote]

Kaikki aloittajan luettelemat rodut ovat koirarotujen terveimmästä päästä. Varsinkin maltankoira on erittäin terve rotu, sillä ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia.

Vierailija
30/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolognesen keittäisin noista lamppuharjoista.

Vierailija
31/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:48"]

Haluaisin ostaa Maltan koiran, mutta niitä ei ole tarjolla. Osaako kukaan antaa vinkkiä?

[/quote]

Ota yhteyttä johonkin maltankoirien kasvattajaan, ja ilmoittaudu jonottamaan pentua.

Vierailija
32/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havanan koira on saman tyyppinen noiden kanssa. Muista noista ei niin ole kokemuksia mutta meillä ainakin havanan koira oli lapsuuden kodissa (ja on edelleenkin, vanhus jo) hyvin rauhallinen ja helppo kouluttaa. Se ei allergisoi eikä siitä lähde karvaa (ei taida noista pitkäkarvaisista oikeen muistakaan lähtä. Karva toki siitä hankala kun maltan koirallakin että kasvaa pitkäksi mutta jos ei meinaa näyttelyihin viedä, sen voi pitää lyhyenä, niin me tehtiin :) Suosittelen sitä

Vierailija
33/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä roduista joku kova haukkumaan? Ts. mikä haukkuu vähiten?

Entä onko joku näistä niin pieni kooltaan, että sen (hänet:)) voi ottaa mukaan lentokoneen matkustamoon?

Vierailija
34/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko joku näistä niin pieni kooltaan, että sen (hänet:)) voi ottaa mukaan lentokoneen matkustamoon?

Vierailija
35/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:53"]

[/quote]

Coton de tuléar on hiljaisin. Muut ovat herkkähaukkuisia.

Matkustamoon otettavien koirien kokorajat vaihtelevat eri lentoyhtiöillä. Finnairilla raja on muistaakseni 8 kg. Painoon lasketaan mukaan koiran kuljetuslaukku. Nämä kaikki neljä rotua ovat niin pieniä, että luultavasti pääsevät matkustamoon ainakin Finnairin lennoilla. Jollakin lentoyhtiöllä painoraja on 5 kg. Siihen kaikki eivät välttämättä aikuisena sovi. Maltankoira on noista roduista pienin, joten sillä on suurimmat mahdollisuudet päästä mastkustamoon.

Vierailija
36/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 19:42"]

[/quote]

Kaikki aloittajan luettelemat rodut ovat koirarotujen terveimmästä päästä. Varsinkin maltankoira on erittäin terve rotu, sillä ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia.

[/quote]

Hassua! Minun mielestäni moni iso pystykorvainen "ei-niin-hieno" koirarotu vaikuttaa paljon terveemmältä. Kai olin sitten väärässä.

Vierailija
37/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:07"]

[/quote]

[/quote]

Hassua! Minun mielestäni moni iso pystykorvainen "ei-niin-hieno" koirarotu vaikuttaa paljon terveemmältä. Kai olin sitten väärässä.

[/quote]

Nuo eivät kyllä salettiin ole terveimmästä päästä, päinvastoin. Ylijalostettuja kaikki.

Vierailija
38/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien vuotaminen johtuu väärästä ruokavaliosta!

Vierailija
39/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nuo eivät kyllä salettiin ole terveimmästä päästä, päinvastoin. Ylijalostettuja kaikki.

[/quote]

Kyllä nuo ovat terveimmästä päästä. Ota asioista selvää, äläkä ole ennakkoluulojesi varassa.

Vierailija
40/64 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä nuo ovat terveimmästä päästä. Ota asioista selvää, äläkä ole ennakkoluulojesi varassa.

[/quote]

Ei tasan ole. Ei kannata uskoo kaikkea mitä kasvattajilta kuulee tai Wikipediasta lukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi