Aaaaa!! Oon perfektionisti ja nyhrään ripsien kanssa joka aamu 40min!
Mistä löytyisi TÄYDELLINEN ripsiväri joka pidentää ripsiä, erottelee ne ja tekee niistä tuuhean näköiset?
Mulla menee hermo kun oon niin tarkka ulkonäöstä ja oikeasti tuherran ripsivärin kanssa aamuisin ainakin 40 min! Muun meikin saan laitettua suht nopeaan.
Mitään feikkiripsiä en käy laitattamassa eikä mulla ole niihin rahaa/aikaa käydä huoltamassa.
Kommentit (73)
Minun neuvoni on, että pidät ripsarin harjan puhtaana, ja ostat tiheään uuden, koska kuivahtamassa oleva harja ja väri tekevät paakkuja. Suojaat silmänaluset irtopuuterilla ja vedät sen värin ja harjaat puhtaalla harjalla ylimääräiset pois. Teet sen vain kerran, älä ala korjailla. Pyyhkäiset ylimääräisen puuterin ja mahdolliset roiskeet silmän alta. ÄLÄ varaa liikaa aikaa tuolle, koska silloin juuri alat nyhrätä - jos on jo kiire duuniin, et voi jäädä säätämään liikaa.
Miksi ihmeessä ap peset ripsarin POIS jos sitä tulee liikaa tai tulee paakkuja? Eikö sulla ole erillistä ripsikampaa tai -harjaa? Sillähän ne ylimääräiset+klimpit pois harjataan.
kävisit kestovärjäämässä ne? Ei maksa kun about kympin kuukaudessa. Sitten ei tarvitse kuin taivuttaa.
Mutta yleensä ottaen olen sitä mieltä, että sun kannattais ehkä vaan relata. Käydä vaikka jollekkin juttelemassa siitä, miksi tunnet tarvetta olla niin tiptop, eihän tuo tuon ikäisellä enää tervettä ole :/
Jos laitan vain yhden kerroksen ripsaria, mun ripset on ihan olemattomat. Mun silmät näyttää huomattavasti kauniimmilta kun ripsarit on hyvin. Ihan turha väittää ettei sitä kukaan muu nää.
Yhden kerroksen jäljiltä ripsiä ei yksinkertaisesti NÄY.
ap
Olen kärsinyt pakkotoiminnoista mm. perus hellan, sähkölaitteiden tarkistelut napsuttelemalla niitä päälle, pois, päälle pois. Sama ovien kanssa, olen rynkyttänyt niitä saadakseni varmuuden, että ne on varmasti kiinni. Nämä olen muutama vuosi sitten lopettanut kovalla työllä, eikä niitä enää esiinny.
Sen sijaan kärsin nyt jostain pahanluokan ulkonäön tarkistelusta. Tämä on niin hävettävää ja koen valtavaa häpeää edes kirjoittaa tätä tänne, kun ihmisillä on kokoajan oikeita huolia. Olen hoikka, aktiivisesti salilla käyvä, terveet elämäntavat omaava nainen 24vuotta. Elän avoliitossa, on vakituinen työ, omakotitalo. Kaikki asiat on päällisinpuolin järjestyksessä.
Kotona ollessani minä jumiudun peilin ääreen. Sitä kestää pahimmilaan parisen tuntia. Usein raahaan peilin lähelle ikkunaa, jotta näen itseni kirkkaassa valossa. Asettelen hiuksani päivittäin uupumukseen asti. Siirtelen sortuvia hieman erilailla, kampaan, laitan kampauksia ja koen tulevani hulluksi koska en saa niitä asettumaan hyvin. Ehostamiseni on äärimmäisen tarkkaa ja vie hirveästi aikaa ja joudun aloittamaan alusta jos se ei suju mieleiselläni tavalla. Tarkkailen ihoa ja sitten itken koska koen sen olevan niin vastenmielinen, että tuntuu, etten voi ikinä poistua ihmistenilmoille. Salilla on välillä tosi vaikeaa, kun on kirkkaat valot ja peilejä pitkiinsä.
On ollut aikoja, etten ole kulkenut ihmistenilmoilla kuin illalla ja pimeällä. Liian kirkas valo ahdistaa, koska se näyttää ihon virheet ja hiukset näyttävät rumilta. Välttelen näyttämästä tiettyjä kehonosiani muille ja peittelen rumaa otsaani hiuksilla usein. Kuljen kotona mieheni edessä usein peruuttamalla mikäli jalassani ei ole pitkiä housuja, en halua hänen näkevän hölskyykö mikään. Mieheni on asiasta surullinen eikä voi ymmärtää tätä. Olemme tehneet sopimuksen, että hän ei kommentoi ulkonäköäni millääntapaa, ei kehu eikä vakuuttele, koska se on vain haitallista minulle. Se laukaisee kamalan täydellisyydenpakon ja menen peilin eteen tarkistelemaan ja siirtelemään näitä helvetin kiharoita edestakaisin.
En voi lukea enää iltalehden sivuja, koska se on täynnä kauniiden naisten kuvia. Alan verrata itseäni heihin ja sitten taas menen peilaamaan ja tuskastumaan. Tämä on niin sairasta. Kukaan minut tunteva ei uskoisi tätä, minua pidetään normaalina ihmisenä. Inhoamani ruumiinosat vaihtelevat, mutta pääasiassa hiukset ja iho on se mitä tarkistelen kokoajan.
Mutta kaupoissa en peilaa ikinä. En voi mennä kaupassa sovituskoppiin, vaan ostan vaatteet sovittamatta, sillä en kestä kirkkaita kovia valoja pukukopeissa. Kotona on himmeät valot ja mieheni saa päänsärkyä näistä tuikuista ja se on häntä kohtaa täysin väärin. Olen päättänyt lopettaa tämän pakon-omaisen jutun ja keskittyä oikeasti tärkeisiin asioihin. Tiedostan olevani normaalin näköinen ja tämän on kertakaikkiaan loputtava. Tämä on vaikuttanut sosiaaliseen elämäänikin ja olen joutunut välttämään sos. tilanteita, koska on niin raskasta kokoajan pelätä että muut huomaavat miten olen rumentunut. Se pyörii päässäni kokoajan, että olisin rumentunut jotenkin.
Eikö kellään ole tällaista? Luen paljon peseytymis yms pakoista, mutta onko kellään näin pinnallista pakko.oiretta? :(
ole rahaa käydä ammattilaisella. Ehkä kerran voisin käydä mutta kun niitä pitää käydä tasasin välein huoltamassa.
ap
ilman meikkiä?
Esim lapsen kanssa lääkäriin heti aamusta, ennenkuin ehdit laittaa meikit, tai malset herääkin ja sellaista härdellisä, että et ehdi meikata.
tottakai lähden sit lapsen kanssa lääkäriin ilman meikkiä. Voe hyvän tähen:bap
eikä haittaa yhtään? Jos ei haittaa, niin miks nyhräät?
ettei haittais yhtään? Tottakai lapset menee mun naaman laittamisen edelle! Ja käsitin tuon sun kyssärin niin että "jos lapsi sairastuu ja pitää viedä lääkäriin" niin siinähän tapauksessa jään joka tapauksessa kotiin hoitamaan lasta, eikö? Jos on etukäteen sovittu lääkäri, ni kyllä meikkaan ennen lähtöä.
Kyllä mua haittais jos joutuisin näyttämään harmaavarpuselta koko päivän töissä.
Ei siihen maailma kaatuis, mutta kyllä se mua ärsyttäis ja olo olis vaivaantunut.
ap
Jos laitan vain yhden kerroksen ripsaria, mun ripset on ihan olemattomat. Mun silmät näyttää huomattavasti kauniimmilta kun ripsarit on hyvin. Ihan turha väittää ettei sitä kukaan muu nää.
Yhden kerroksen jäljiltä ripsiä ei yksinkertaisesti NÄY.ap
Tosi moni nainen stressaa juuri ripsiensä kanssa. Etsitään täydellistä ripsiväriä, taivutetaan, harjataan ripsiharjalla värin laiton jälkeen paakut pois jne. Ja loppujen lopuksi, arjessa kukaan ei katso ihmistä tarpeeksi läheltä ja tarkkaan että lopputulosta edes huomaisi. No, jos on vaaleat ripset niin sen huomaa onko ripsaria vai ei, mutta muulla ei oikeastan ole niin paljoa merkitystä.
Useimmille olisi paljon tärkeämpää laittaa kulmakarvat, siis nyppiä muotoon ja käyttää kulmaväriä muotoiluun ja tyhjien kohtien täyttämiseen kuin täydellistää sitä ripsimeikkiään loputtomiin. Ja jos tarvii silmiin dramaattisempaa efektiä kuin perus ripsari tekee, käyttää sopivasti rajauksia.
Itse saan arkisin aikaan huolitellun meikin vartissa. En nyhrää minkään yksityiskohdan kanssa vaan rutinoidusti levitän nopeasti arkimeikkiini kuuluvat tuotteet: silmien ympärille peitevoiteen, meikkivoiteen, poskipunan ja aurinkopuuterivarjostukset, huultenrajauksen ja huulipunan, kulmakynän, kahta väriä luomiväriä, silmänrajauksen ja ripsarin. Kukaan tuskin edes huomaa jos nyt on joku pikku paakku silmäripsissä joskus, ihan sama.
jos ne on luonnostaan harvat, lyhyet ja ohuet niin ei niistä varmastikaan ilman irtoripsiä edes saa mitään mielettömän tuuheita ja näyttäviä. Vai onko joskus onnistunut?
Ongelma ei myöskään ole ripsivärissä, vaan siinä että ap on huono meikkaamaan, jos jälki on todella noin huonoa päivittäin, kuin kuvailee.
Eli kun ap on nyt niin defenssinen, että ei usko lääkärin olevan oikea osoite, niin ratkotaan sit tätä ripsariongelmaa:
Mene ap palvelevaan tavarataloon tai muuhun meikkipaikkaan. Pyydä sieltä neuvoa ja opetusta, useimmissa paikoissa se on ilmaista. Ajanvarauksella vai ilman, se selviää kysymällä.
Sulla saattaa olla myös joku paska halpis ripsentaivutin. Shiseidonin on paras, mitä minä tiedän. Sitten et luultavasti osaa käyttää sitä. Onko näössä vikaa, tekniikassa vai oletko kömpelö? Hoida tuo ongelma.
Sitten selvität, miten levität ripsarin, hyvin vai huonosti, annatko kuivua oikeat välit kerrosten välillä jne.
Yhden kerroksen jäljiltä ripsiä ei yksinkertaisesti NÄY.ap
KUN NE MUUT EI KYTTÄÄ SUN RIPSIÄSI! Älä tee itsestäsi noin numeroa, ap.
Ja voit sä lisätä toisenkin kerroksen, mutta älä ala pestä niitä ripsareita pois, vaan harjaat ne tasaisiksi joka kerroksen välissä. Niillä ne ylimääräiset paakut lähtee, harjaamalla. Jonkun tyhjenneen ripsarin harja on hyvä, peset vaan puhtaaksi ja harjaat sillä.
olen kanssa tarkka meikistäni, 38 v nainen mutta kasvovoiteen levitys, meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, kulmat,rajaukset silmiin, ripsiväri kaksi kerrosta,huultenrajaus ja huulipuna/kiilto max aikaa kuluu 15 min. Toi tunti on jo aika paha. Mun mielestä paras ripsari on max factorin 2000 calorie dramatic look saa myös curve sudilla, maksaa noin kympin ja saa ihan sokokselta, anttilasta yms.
ettei vain se jokapäiväinen nyhrääminen.
Oletko varma että ne on laitettuna kauniit, eijä jotkut pakkelitönköt
ja ripset harventuneet. Ei kenenkään ripset kestä tuollaista käsittelyä vahingoittumatta. Sulla menee joka päivä enemmän ja enemmän aikaa, koska ripset ovat jo katkeilleet ja vahingoittuneet.
mihin kirjoittaa joku muukin kuin ylläpitäjä itsekseen?
olen kanssa tarkka meikistäni, 38 v nainen mutta kasvovoiteen levitys, meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, kulmat,rajaukset silmiin, ripsiväri kaksi kerrosta,huultenrajaus ja huulipuna/kiilto max aikaa kuluu 15 min. Toi tunti on jo aika paha. Mun mielestä paras ripsari on max factorin 2000 calorie dramatic look saa myös curve sudilla, maksaa noin kympin ja saa ihan sokokselta, anttilasta yms.
on just se merkki mitä käytin ennen! Minkä takia en löydä sitä enää mistään täällä Jyväskylässä..
Jos sitä valmistetaan edelleen niin täytyy vaan jatkaa etsimistä.
Ja huom! Silloin kun mulla oli tota merkkiä, niin ripsiin ei mennyt kuin 10 min. Ilmeisesti sillon en vaan ollu terapian tarpeessa ja ny oon:D En tartte parempaa ripsaria, vaan terapiaa prkl!
ap
Laitetaanko tuo liekin kuva aina näihin viesteihinmihin kirjoittaa joku muukin kuin ylläpitäjä itsekseen?
Ei sitä siis kukaan laita, se tulee automaattisesti.
Ja onko sulle joku uutinen, että ihminen voi oirehtia neuroosejaan eri määrät riippuen muusta stressitasostaan?
stressi mikä mulla on mun elämässä tällä hetkellä on tää saatanan palsta joka on idareita täynnä.:D
Kysyt hyvää ripsarimerkkiä ja vastaukset on jotain tyyliin "mee terapiaan" ja "sulla on pakko-oireita".
Hyvät naurut täällä ainakin saa, se on aina taattu. Sanoisinpa että TE olette terapian tarpeessa. Mä oon siitä fiksummasta päästä ripsiongelmieni kanssa ;)
ap
stressi mikä mulla on mun elämässä tällä hetkellä on tää saatanan palsta joka on idareita täynnä.:D
Kysyt hyvää ripsarimerkkiä ja vastaukset on jotain tyyliin "mee terapiaan" ja "sulla on pakko-oireita".
Hyvät naurut täällä ainakin saa, se on aina taattu. Sanoisinpa että TE olette terapian tarpeessa. Mä oon siitä fiksummasta päästä ripsiongelmieni kanssa ;)ap
"ei mussa mitään vikaa ole, ihan normaaliahan se on käyttää aamulla kolme varttia ripsien meikkaamiseen, pesuun, uudelleenmeikkaamiseen, pesuun, uudelleenmeikkaamiseen, pesuun, uudelleenmeikkaamiseen, pesuun, uudelleenmeikkaamiseen, pesuun, uudelleenmeikkaamiseen...."
sulle on annettu hyviä neuvoja, mutta et halua niitä.
eikä haittaa yhtään? Jos ei haittaa, niin miks nyhräät?