Kerrostaloasumisen varjopuolet -gallup.
Aloitanpa: kuunnella naapurin kamalia riitoja :(
Kommentit (9)
Mitään muuta varjopuolta en keksi. Ja koko ikäni olen kerrostalossa asunut.
Mutta kannattaa valita asunto hyvin, eli mukava ja rauhallinen talo jne. eikä mitään levotonta taloa jossa joka paikka vinksallaan.
Vuosia sitten kärsin natsitalkkarista ja hyvin äänekkäistä opiskelijanaapureista, mutta tämä kämppä on lintukoto. Vaikkakin huonokuntoinen ja vanha, mutta pidän valtaa yksin ja naapurit ovat mahtavia.
Valtaosan elämästäni asuin kerrostaloissa, nyt okt:ssa reilut 10v, ei enää ikinä toivottavasti kerrostaloon. Inhoan sitä että seinien takaa kuuluu naapureiden ääniä/itse pitää varoa ettei naapuriin kuulu ääniä.
Hmm, enpä keksi huonoja puolia tästä omasta asumuksesta. Äänet ei kuulu, naapurit ei kyttää, joku muu tekee lumityöt.
naapuriksi joku bilettäjä, jolla ei ole käytöstapoja.
Äkkiähän nuo häiriköt ulos savustetaan loppupelissä, mutta ne on olleet ikäviä muistoja, kun on aamuneljään valvottu ja bailaavan naapurin ovikelloa turhaan soitettu. Aamulla ala-tasanne oksenuksessa ja silleen.
Nykyään soitaisin heti poliisin, jos koko taloa häiritsevä mekkala jatkuisi tuntikaupalla.
Asunnon varustetasoon liittyvät puutteet (sauna, parveke, autopaikka, hissi...), mutta niitähän voi olla kaikissa talotyypeissä. Tosin myös niitä häiritseviä naapureitakin.
paitsi ehkä jotakuta muuta naapurin haitarinsoitto voisi ottaa aivoon. :D
Ja yhdessä asunnossa tosiaan naapuripariskunnalla oli äänekkäitä ja väkivaltaisia riitoja "Jos lyöt mua, niin mä lyön sua takaisin!". :(
Kaikki asumismuodot kokeilleena kertsitalossa on vain hyviä puolia.