Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys " kokeneille"

07.12.2005 |

ensikertalaista pohdituttaa, kun neuvolan täti ei oikein mitään kysymykseeni vastannut... eli painoasiaa.

millä raskausviikoitta teille kerääntyi eniten painoa? missä tahdissa paino tuli ( kilot/viikko, kilot/kuukausi)?

jos ensimmäisen kolmanneksen aikana painoa ei ole tullut lainkaan, tuleeko se sitten " yhdellä rysäyksellä" ?

ja kuinka paljon paino tippuu synnytyksessä?

painoa on jo nyt omasta takaa liikaa, ja haluaisin pystyä jonkin verran kontrolloimaan paisumistani. onko mahdollista?

onko ketään, joka on pystynyt pitämään painon samana koko raskauden ajan, eli kun painoa on jo omasta takaa niin laihduttanut niin että " läskikilot" tippuu samaan tahtiin kun " vauvakilot" karttuu? tulos siis plus miinus nolla.

haavelenko turhista vai onko mahdollista äidille, jolla 10-15 kg liikaa?

itsekuria sentään löytyy...

Kiitos kaikki kokeneet, apunne on korvaamaton!

ja perästä tullaan...

nana, rv 11

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino laski ensimmäisen kolmanneksen aikana 2 kg. Toisen kolmanneksen aikana tuli 5 kg ja lopussa 7 kg. Suurin osa painosta oli nestettä, mutta kyllä tuli syötyä jäätelöä, karkkia, suklaata varsinkin loppuraskaudesta.

7 kg jäi laitokselle ja nyt olen laihempi kuin ennen raskautta. Synnytyksestä pari kuukautta aikaa.

Jos syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin tuskimpa siitä haittaa on, jos paino ei nouse raskauden aikana paljon, mutta tuskimpa maltillisesta painonnousustakaan mitään haittaa on. Imettäminen sitten laihduttaa nekin kilot.

Vierailija
2/5 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli siis koko raskauden aikana 9 kiloa. neljä viimeistä kiloa tuli kahden viimeisen viikon aikana kun repsahdin syömään oikeen kunnolla kaikkee herkkua. muuten koko raskausajan syynäsin syömiseni tarkkaan raskausdiabeteksen pelossa. lähtöpainoa mulla oli 94 kiloa ja kun synnäriltä pääsin kotiin, ni paino oli 87. synnyttämään mennessä 103.

ennen toista raskautta laihdutin 22 kiloa, kun tuli niin paljon noottia lekureilta, ärsyttävää!!! mutta eipähä tartte nyt toista oottaessa kuunnella niitten ärsyttäviä saarnoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhdestäkään raskaudesta (nyt 4.) jäänyt kiloakaan laihdutettavaa. Ekalla kerralla paino nousi jotain 6kg, seuraavalla 4, sitten 2. Tällä hetkellä menen siis neljännen loppumetreillä enkä ole alkupainoon saanut mitään lisää, +/-0. Välillä kävi nelisen kiloa plussalla, mutta jonnekin nekin hävisivät.

Yleensä suurin osa painosta mulla tullut ekan puolikkaan aikana, loppuaika paino pysynyt samana tai laskenut. Mutta tiedän, että olen tässä suhteessa jollain lailla poikkeuksellinen, suurimmalle osalle kertyy painoa, josta suurin osa turvotuksen tuomaa nestettä.

Syön hyvin ja monipuolisesti. Lääkärit selittää painon käyttäytymistä sanomalla: " Raskausaika taitaa sopia sulle." Tiedä häntä. Tällä viimeisellä kerralla on puhjennut raskaudenaikainen diabetes (osaltaan selittää tämänkertaisen painotuloksen) ja hepatoosi. Se siitä soveltuvuudesta.

Eihän ne taida varsinaista laihduttamista suositella raskauden aikana. Mutta mikään pakko ei ole notkua herkkutiskilläkään. Multahan on suorastaan kielletty kaikki sokerinen ja rasvaakin pitäisi välttää (sen hepatoosin takia). Kyllä se aikalailla herkuttelun karsii.

Vierailija
4/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin on yksilöllistä. Minulle ei rv28 mennessä ollut kummallakaan kerralla tullut yhtään lisäkiloja! Mutta sitten hitaasti nousten, ja viimeisellä kolmanneksella... hupsistaheijaa :D Molemmissa raskauksissa saldo +20kg

Vierailija
5/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut molemmilta lähes 20kg, vaikka vauvat normaalikokoisia. ja arvaa vaan pysyivätkö? ekassa olin 3kk synnytyksen jälkeen alle lähtöpainon ja tokassa 6kk päästä.

älä liikaa huoli, syö terveellisesti ja luota että imetys laihduttaa- sen se todella tekee!