Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kuvittelevat, että kissoista on hirveästi vaivaa?

Vierailija
24.01.2013 |

Meillä on 2 kissaa, ja usein kun ihmiset kuulevat tästä, he pyörittelevät silmiään ja taivastelevat, että miten te jaksatte. Ihmiset tuntuvat luulevan, että kissat kuseksivat ja paskovat joka paikkaan, repivät sohvat ja verhot ja ovat muutenkin oikeita kiusankappaleita.

Moni on oikeasti yllättynyt kuullessaan, että ihan sisäsiistejä ne ovat ja vieläpä hyvin käyttäytyviä. Että ihan tiedoksi kaikille, ettei kissoista ole minkäänlaista vaivaa tai harmia. Ne ovat ihania, helppohoitoisia palleroita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa olisi paljon mukavampi kuin koira.

Vierailija
2/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan kissoja yli kaiken. Vaikkei niistä olisi vaivaakaan niin ei niistä ole iloakaan. Eipä ne muuta tee kun pasko ja syö ja kissalle on taatusti aivan sama kuka sen ruoan antaa, ei kiinny isäntäväkeensä.

kokeile vaikka, anna se pois kuukaudeksi ja ei sua enää edes tunne kunhan on ruokakuppi nokan alla.

Ja kyllä aika moni kissa tekee niitä tuhojakin vaikka teillä olisikin kaksi rauhallista yksilöä.

Ja yksi mitä en ymmärrä, on kissan otta kerros/rivitaloon. Kissa kuuluu maalle ja sen pitää saada olla myös luonnossa, ilman hihnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin ns. koiraihminen, nykyään olen aivan myyty kissoille :) voikohan noin edes sanoa :D

Oma kisuni on oikea terapiakissa, luonne on aivan hurmaava!

Ainoa vaiva on viikon välein putsailtava vessa, jossa käytän laventelintuoksuista hiekkaa, ei haise pissi.

Vierailija
4/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut koko elämäni ajan kissoja, ovat ihania, helppohoitoisia palleroita niin kauan kun kuseksivat ja paskovat vain laatikkoon. Jos sairauden, stressin, kiiman tms takia alkavat tekemään tarpeita pitkin lattioita ja huonekaluja, on elämä sellaisen kanssa yhtä helvettiä. Ihminen, jolla ei ole ollut ongelmia kissan kanssa, ei tajua miten paljon harmia ja vaivaa siitä voi olla ja miten paljon se rajoittaa ja vaikeuttaa elämää.

Vierailija
5/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan kissoja yli kaiken. Vaikkei niistä olisi vaivaakaan niin ei niistä ole iloakaan. Eipä ne muuta tee kun pasko ja syö ja kissalle on taatusti aivan sama kuka sen ruoan antaa, ei kiinny isäntäväkeensä.

kokeile vaikka, anna se pois kuukaudeksi ja ei sua enää edes tunne kunhan on ruokakuppi nokan alla.

Ja kyllä aika moni kissa tekee niitä tuhojakin vaikka teillä olisikin kaksi rauhallista yksilöä.

Ja yksi mitä en ymmärrä, on kissan otta kerros/rivitaloon. Kissa kuuluu maalle ja sen pitää saada olla myös luonnossa, ilman hihnaa.

Kyllä nekin kiintyvät omistajiinsa ja niille voi opettaa ihan samat asiat kuin koirallekin. Itse olen kaikki kissani opettanut tulemaan luokse, istumaan yms käskystä. Ei ole vaikeaa jos vain viitsii nähdä vaivaa.

Vierailija
6/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nekin kiintyvät omistajiinsa ja niille voi opettaa ihan samat asiat kuin koirallekin. Itse olen kaikki kissani opettanut tulemaan luokse, istumaan yms käskystä. Ei ole vaikeaa jos vain viitsii nähdä vaivaa.

Uskoo ken näkee, mä olen nähnyt kymmeniä kissoja ja meillä on ollut kaksi. Yäk.

Vierailija
7/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkia pitää 2 kertaa päivässä. on aamusta iltaan sisällä, yöt ulkona. ei tyhjennettäviä haisevia hiekkalaatikoita, sillä on ulkovessa.

Vierailija
8/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten tällä palstalla saa haukkua kissoja, mutta koiria vihaava ihminen on automaattisesti eläimiä vihaava natsi?

Vierailija
9/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tarvitse lemmikikseni tottelevaista orjaa, vaan kumppanin. Kissa on itsenäinen ja sellaisenaan aivan hurmaava.

Vierailija
10/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi kissa edes pitäisi pystyä opettamaan?

En minä tarvitse lemmikikseni tottelevaista orjaa, vaan kumppanin. Kissa on itsenäinen ja sellaisenaan aivan hurmaava.

Tottakai lemmikkiä opetetaan.

Opetetaanhan kissaa käymään omassa vessa, oli se kuivike mitä oli, vai kuvitteleeko joku, että se ilman ohjausta keksii pasko tiettyyn sallittuun paikkaan.

Opetetaan kissa sallimaan hoitotoimenpiteet, tai ainakin pitäisi jokaisen vastuullisen kissanomistan opettaa lemminkinsä käsittelyyn.

jnejne

Naurettavaa verrata orjuuteen!

Vierailija
11/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo ken näkee, mä olen nähnyt kymmeniä kissoja ja meillä on ollut kaksi. Yäk.

Meillä kissat myös tulevat luokse kutsuttaessa ja mm. noutavat lelua.

Tuolla yksi temppuileva kissa:

Meidän kissoista toinen on todella kiintynyt minuun, toinen taas mieheen. Kunkin kissa seuraa kotosalla ollessa kuin pieni spanieli huoneesta toiseen, ja jos se "oma ihminen" on vaikka matkoilla, kissa on selvästi allapäin.

Mutta ei kai mitään kiintymyssuhdetta pääsekään syntymään, jos kissa vaeltaa vain siellä "luonnossa" hylättynä.

Vierailija
12/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanhan kissaa käymään omassa vessa, oli se kuivike mitä oli, vai kuvitteleeko joku, että se ilman ohjausta keksii pasko tiettyyn sallittuun paikkaan.

Meillä ei kyllä tarvinnut opettaa. Ei otettu kissoja liian nuorina, joten emo oli hoitanut opetuksen. Riitti, että kerran näytti vessan.

Opetetaan kissa sallimaan hoitotoimenpiteet, tai ainakin pitäisi jokaisen vastuullisen kissanomistan opettaa lemminkinsä käsittelyyn.

Tämäkin on yleensä jo pitkälle hoidettu, kun ottaa kissan vastuulliselta kasvattajalta luovutusikäisenä. Tietysti kissaan pitää tutustua, ja suhde kasvaa vuosien saatossa.

Kissa ei ole koira.

Vierailija
13/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppohoitoisia,

fiksuja,

hauskoja,

koomisia,

kekseliäitä,

omapäisiä,

haasteellisia,

osa on mahdottoman äänekkäitä ja vaativia,

seurallisuudessa on hirmuisen isoja eroja:

yksi kissoistani vaatii saada jokapäivä olla sylissä tiettyyn aikaan, vaikka on työkissa tilallamme eli hiirikissa, siskonsa tykkää olla lähellä esim. sohvalla vieressä, muttei lainkaan sylissä, pihahommissa seurailevat molemmat jutteluetäisyydellä tekemisiämme,

tiffanie on aina ja kokoajan siellä minkä asian parissa touhuan; näppiksellä, tiskikoneessa, pyykkikoneessa, suihkuhuoneessa, saunanikkunalla, jos puen se tassuttaa vaatteitani ja leikkii nauhoilla, napeilla jne., mutta kunnon hellyys/sylipuuskia sillä on vain n.kerran viikossa, kun pitää päästä ihan lähelle ja suuhun asti...

Vierailija
14/14 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissan omistajalle. Mutta kissa käykin tarpeillaan meidän pihalla, kukkapenkissä, puuvajassa ja lasten hiekkalaatikollakin kunnes se peitettiin... Kissasta on siis harmia meille, mutta sehän ei tietenkään ole omistajan ongelma, kun hänelle kissasta ei ole mitään harmia. Sisäkissa saattaisi olla eri asia.