+++Helmikuiset Keskiviikkoon+++
Kommentit (23)
Täällä oli kans levoton yö, heräsin ainakin sata kertaa ja aamulla väsytti...
Pitäs lähtä pihalle lumitöihin, siivoilla kun kauhia kaaos jokapuolella ja esikoisen partion myyjäisiin pitäs tehä pari kakkua tässä päivän mittaan...
Täälläkin ollaan työn touhussa. Eilinen meni ihan vain oleillessa ja perinteisiä itsenäisyyspäivä ohjelmia katsellessa, tänään hommaa onkin sitten vaikka kuinka paljon. Olo on hiukan sekava, on ihan maanatai olo.
Meillä mies on lomalla tämän viikon ja mulla stessiä pukkaa siitä. Olen niin tottunut omaan rytmiini ja omiin rutiineihini, tuntuu että toinen on sotkemassa arkea :-) Ei vaan, suurin ongelma on mun laiskuus, tekis mieli vaan tehdä kaikkea kivaa miehen kanssa, tenttiin lukeminen ei innosta yhtään. Mutta vielä kun jaksaisi vähän aikaa niin sitten helmikuussa saa hellittää.
Meilläkin vauva pitää melkoista rumbaa iltaisin ja aamuisin. Tänään saan sokerirasituksen tulokset, saa nähdä mitä mulle sanotaan. Toisaalta, tiukka ruokavalio vois olla ihan hyvä juttu, kauhistuttaa miten saan nämä kilot tippumaan ensi keväänä. Noh, kohta sen sitten tietää.
Mutta oikein mukavaa päivää teille kaikille!
Austen
Täällä Helsingissä lähes lumetonta aamua vietetään...en taida tänään jaksaa kotoa lähteä yhtikäs mihinkään, jospa sitä sais vaikka siivotuksi. :)
Eilen taisi olla puhetta vauvan liikkeistä ja joku muukin mainitsi, (oliskohan ollut Jeltsu) että vauva on liikkunut tosi ahkeraan ja tuntuu että nukkuuko ollenkaan. Täällä siis sama juttu. Muutamana päivänä vauva liikkunut tosi paljon ja tosiaan tuntuu että rauhottuuko ollenkaan. Viimekin yönä aina kun havahduin johonkin, niin potkuja sateli ja heti amusta nyt taas.
En sinänsä kyllä valita siitä, mutta ajattelin vain että voiko olla että vauvalla esim. huono olla ja sen takia liikkuu paljon? Onkohan kenelläkään kokoemusta?
Mulla on nyt tosi helpottunut olo ja mieli korkealla. Kaikki työ-ja nukkumispaineet on poissa koska hain maanantaina lääkäriltä loppuajan sairaslomaa. Työt olis loppunut 14.päivä mutta ajattelin että helvettiäkö mä itseäni kiusaan. Yöt menee pääosin valvoessa koska selkä on niskasta persuksiin täysin jumissa. (Liian pehmeä tuo sänky,olen ollut ostamassa uutta petaria noin puoli vuotta... Siis omaa laiskuuttani nyt kärsin...) Lääkäri onneksi kirjoitti ilman suuria kyselyjä lapun ja toivotti hyvät joulut. Nyt ei siis ole kuin aikaa ja voi torkahtaa pieneksi hetkeksi silloin kun haluaa. Nyt vaan odottelen että pääsen lastenhuonetta kunnostamaan. En aloita sitä kuitenkaan tällä viikolla vaan lepään väsymystä pois,teen vaan pakolliset rutiinit eli ruuat ja koiran lenkit. NAUTIN!!!! : )
Meillä masussa käy myös aikamoinen vilske,varsinkin iltaisin!! Tuntuu että koko kroppa heiluu muljumisen voimasta. Yöllä potkitaan sitten siihen kylkeen jolla yritän nukkua joten tilaa tuntuu kyllä vielä olevan. Mahassa tuntuu välillä sellainen mieletön vihlova kipu,ihan keskellä. Tuntuu kuin joku vetäisi veitsellä auki. Menee kyllä nopeasti ohi mutta jotenkin huolestuttaakin koska kipu tuntuu sisällä ei ulkona. Ei tunnu sellaiselta kohdunkasvu kivulta vaan joltain ihan muulta,en osaa kunnolla selittää. Onneksi huomenna on neuvola!!
Mutta nyt täytyy mennä syömään jotakin ja sitten vaikka vähän kölliä miehen kainalossa!!! : )
Jaksamista kaikille ja toivotaan tänne Helsinkiin kunnolla lunta niin väsymys kaikkoaa!!!
DEVIL&TOIVO 29+5
Pidinkin sitten lomaa pidennetyn viikonlopun, en ole konettakaan neljään päivään aukaissut. Maanantaina tuli väännettyä laatikot, eilen sitten juhlittiin itsenäisyyspäivää ja taaperon nimppareita.
Teillä oli ollut puhetta perunalaatikon teosta, kannanpa nyt perunanviljelijän vaimona korteni kekoon =) Jauhoiset perunat ei aina ole parhaita perunalaatikkoon, ennemminkin kannattaa valita keltamaltoista, Siikli on hyvää jos sattuu löytämään. Itse tein kyllä Pidosta, joka on jauhoinen. Imeltyi tosi hyvin, olisikohan ollut nelisen tuntia imeltymässä. Joskus olen tunkenut lämpöiseen (ei siis kuumaan) leivinuuniin, lämpötila ei saa olla yli 50 astetta. Siirappia en laita muuta kuin siinä tapauksessa, ettei laatikko ole kunnolla imeltynyt. Tietenkin makuja on erilaisia, mä en itse edes oikeastaan perunalaatikosta tykkää... porkkana ja lanttu on sitten mun herkkuja!
Omaan napaan... nyt olen muutamana yönä oikein herännyt potkuihin, joko on vaavi alkanut potkia kovempaa tai sitten musta on tullut herkkäunisempi. Voi kyllä olla jälkimmäinen, taapero kun on nyt pari yötä nukkunut toisella puolella taloa niin kai sitä tarkemmin kuulostelee. Muuten siirto on sujunut tosi hyvin, yhtenä yönä huuteli äitiä ottamaan sukat pois, muuten on nukkunut yöt läpeensä, mitä ei meidän makkarissa tehnyt juuri koskaan.
Yskä ei kun jatkuu, eilen kesken yskimisen tuli kylki ihan älyttömän kipeäksi, tietääkö joku onko oikeasti mahdollista yskiä kylkiluunsa poikki? Ja jos on, niin onko sitä mahdollista " korjata" , nyt meinaan sattuu yskiminen ihan älyttömästi.
Mä olen muutamia joululahjoja ostanut, viimeisimmät hankinnat tein lauantaina Viipurista. Ihan mukava reissu, en ole aiemmin siellä suunnalla käynytkään. Joulukortteja täytyisi seuraavaksi alkaa väkästää.
Taapero aloitti tänään uudessa hoitopaikassa, vähän jänskättää vaikka ihan iloisesti aamulla jäi. Eihän tässä enää ole kuin vajaa kaksi kuukautta hoitoa jäljellä. Ihan kummia juttuja noilla kaksivuotiailla, eilen kun laitoin poikaa nukkumaan niin sanoi " ei tule karhu, ei syö minua" . Mistähän lienee senkin keksinyt?
Johan sitä olisi lounasaika, menisköhän pizzalle...huomenna täytyy sitten skarpata, perjantaina se sokerirasitus. Hammaslääkärikin tarvis varata. Kaikkea kivaa =)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille,
Manna ja eekuli 28+5
Tultiin juuri takaisin mökiltä, jonne mentiin perjantai-iltana. Oli ihana rento viikonloppu ja saatiin mummillanikin käytyä hakemassa marjoja ja mehuja pakkaseen. Mökillä nähtiin kun järvi jäätyi, eipä ole sellaistakaan tullut ennen vierestä seurattua. Ja saunottiin joka päivä. Nukuttiin todella hyvin, en edes rampannut pissalla öisin. Yhtenä yönä kyllä oli sellainen rumba masussa, että ei uni oikeen päässyt tulemaan, kun väistelin potkuja.. =) Vauva välillä tekee jotain ihan hassua, koska se kutittaa mua, sitten mä tirskun sille ja kiemurtelen.. ja muut ihmettelee, et mitä toi nyt naureskelee. =) Mies kuunteli taas sydänääniä ja siellähän se puksutti.
Että siis onnellinen olen ja levännyt ja nyt pitäisi askarrella joulukortit sekä alkaa vihdoin tehdä joululahjoja ihan oikeasti. Aion tehdä kolme steinernukkea lahjoiksi, joten kyllä tässä kiirettä piisaa vielä.
ILO-79!!!! Täällä olisi yksi kasvissyöjä! Tosin syön kyllä maitoa ja kananmunia. Maitoa tosi paljon ja kananmunia joskus. Rautatabletteja olen joutunut ottamaan, varmaan just ton maidon käytön vuoksi. Alkuraskaudesta kävin ravitsemusterapeutilla ja siellä sanoivat ruokavalioni olevan kunnossa. Oli ihanaa kun mummi oli eilen tehnyt ihan soijarouhe-kaalipataa, kun yleensä hänen luonaan olen joutunut syömään eineksiä tai salaattia vaan.
MANN@: Kyllä kylkiluita pystyy yskimään katki. Eräs ystäväni sellaisen röhäisyn sai suoritettua tuossa puolitoista vuotta sitten sairastaessaan hinkuyskää vai mikä vakavasti otettava yskätauti nyt olikaan. Mun käsittääkseni katkennut kylkiluu korjataan vaan sitomalla rintakehä ja odottelemalla että se luutuu. Mut oikeesti pitää kyl olla jo tosi paha yskä tai tosi huonot luut, että saa katkeamaan!
nemma&muksis 30+
Eli kaikki muuten ok MUTTA:
vauva on ollut tosi hiljainen perjantaista lähtien. Sain nyt sen liikelaskentaseurantakortin ja jos en saa niitä liikkeitä kasaan niin pitää heti varata aika äitiyspolilta. Vauva on edelleen perätilassa vaikka toki vielä mahtuukin kääntymään niin en vaan jotenkin siihen usko, esikoinen kun oli perätilassa aika varhaisilta viikoilta lähtien ja syntyikin sitte sen takia sektiolla. Ja hemo oli laskenut joten nyt aletaan syömään rautaa!
-sitruuna ja MinttuVihtori 29+6-
No, onpahan sit perjantaina kiva havahtua siihen, et onkin jo perjantai eikä vasta keskiviikko... =)
Mann@: En oo kyllä koskaan kuullut, et oikein poikki saisi kylkiluun yskimisestä, mut mulla on itselläni ollut joitakin vuosia sitten hinkuyskä ja hiusmurtuma kylkiluissa on paljon todennäköisempi. Ainaki mä sain sellasen aikaan ku yskä oli aivan hirveä. Mut se paranee itsestään ajan kanssa, on vaan todella kipeä, ainaki niin kauan ku yskää jatkuu, eikä se pääse kunnolla paranemaan. Yskään kuulemma auttaa tosi paljon keitetty sipulimehu. Se on sit eri asia kuka sitä pystyy juomaan...
Meillä ollaan kans todella vilkkaita masussa. Tosin nykyään on myös havaittavissa selkeä rytmi nukkumisessa ja valvomisessa. Yöt nukutaan oikein sikeesti ja päivällä otetaan muutamat päikkärit ja muu aika tutkitaan ympäristöä ja varmaan lasketaan varpaita... Eli olen tosi tyytyväinen, et saan nukkua yöt rauhassa. Ainakin viä toistaiseks...
Muutenki on olo ollu tosi hyvä, ei vaivaa närästys eikä muut vaivat. Joskus ehkä vähä vihlasee jostain, mut ei paljo haittaa normaalia elämää. Ihan kivaa vaihtelua sen neljän kuukauden oksentamisen jälkeen...
Jep, mut ny jatketaan taas työntekoa. Sais jotain jopa aikaseks...
Jansku & Möhkis 28+2
15 tuli jo puolen tunnin sisällä että ei kai tässä mitään hätää..
Oliko se FASSILOORA joka lähti käymään sairaalalla vähäisten liikeiden takia. Toivottavasti kaikki on hyvin ja olis kiva kuulla kuulumiset.
Mies sitten heräsi aamulla 4.30 ja lähti töihin klo kuuteen, itse oli ihanaa vielä kääntää kylkeä ja jatkaa unia, tosin oli pakko käydä vessassa...
Masussa ollaan oltu ahkeria maanantain neuvolakäynnin jälkeen, ollaan potkuteltu ihan mahottomasti. Ei kai sitä kukaan tykkää kun ruvetaan häiritsemään tuolla " yksiössä" ! Th:kin sai kunnon potkut kun meni mokoma toista häiritsemään :) Pikkuiselle on tullut kunnon päivärytmi, aamulla aloitetaan ja pidetään meteliä noin kaksi-kolme tuntia ja sitten päivällä potkitaan sillon tällön, ja varsinkin jos mamma sattuu olemaan kyykkyasennossa... Ja illlalla kun katsotaan telkkua niin rumba alkaa ja kestää noin klo 23-00 saakka! Joten taitaa tästä kaverista tulla yökukkuja :o)
Ollaan siivottu koko viikonloppu huushollia ja nyt tuo eteinen näyttää ihan kaatopaikalta kun kerättiin siihen kaikki tavarat mitkä pitää heittää pois! Ja vielä on lisää tavaraa kaapeissa! Kääk!
Eilen käytiin miehen mummolla kylässä pitkästä aikaa, ja olis voinut jäädä käymättä, tuli vaan paha mieli koko käynnistä! Miehen siskon porukka on tulossa tänne (asuvat Ruotsissa!), olivat viimeksi vuosi sitten kesällä viikon... Ja tietenkin meillä! Koska miehen veli asuu pienessä yksiössä ja sinne ei yksinkertaisesti mahdu! Ja kun me ostettiin tää omakotitalo niin täällähän tätä tilaa riittää... Ja siinä sitten mummo kyseli meidän menemisiä joulun aikaan, ja kun kerrottiin että aattopäivä ollaan mun vanhemmilla ja 1.päivä miehen isän ja hänen uuden vaimonsa luona ja tapanina mennään mun kummitädille, niin hänellä tuli heti huoli että missä tuo Ruotsin porukka syö! Että teenkö minä niille ruoat!!!!! No totta h...ssa en tee, koska ei kotona itse syödä kertaakaan! Ja kun ei tää mun olo noiden suppareiden takia kovin hyvä ole! Hän (=mummo) ei meinannut tajuta sitä ollenkaan, vaan oli kovasti sitä mieltä että mun/meidän tarvis niille tehdä ruoat ja muutenkin olla niiden kanssa kun ne niin harvoin käy! Voi v...u! Ja miehen kanssa ollaan sitä mieltä että tehdään niinkuin ollaan sovittu ja tuo porukka tekee niinkuin tekee! Onneksi tulevat perjantaina ja lähtevät jo tiistaina! Ja kun tää miehen sisko vetoaa aina siihen että on sairas, sairastaa reumaa! Että ei voi tehdä mitään, koska heti alkaa säryt yms. Niin kaippa mun on sitten vaan kärsittävä ja passattava herrasväkeä koko joulu, ja se sitten siitä omasta levosta ja rauhasta ja rentoutumisesta!!!! (Miehelle kyllä jo sanoin että harkitse vakavasti vanhemmilleni muuttoa joulun ajaksi!) Niin ja sitten vielä kehtaavat olla naama norsun veellä kun pyydettiin niiltä vähän rahaa ruoasta! (Käyvät sisko ja sen likka joka aamu ja ilta noin tunnin suihkussa/naama, ja päästävät koko ajan vettä...)
Anteeksi tää purkaus, mutta oli pakko saada johonkin vähän purettua pahaa oloaan/mieltään!
Tänä aamuna sain yhdeltä parhaista ystävistä viestin että hän sai keskenmenon lauantaina....... Olivat yrittäneet toista lastaan vajaa kolme vuotta! Joten kaikki kasaantuu päällekkäin, taas jälleen kerran! Lupasin mennä huomenna piristämään häntä!
Kaikesta huolimatta kaikille helmiksille hyvää viikon jatkoa!
Napero ja masukki 30+6
Mä olen ihan maanantaifiiliksissä... :P
Sitruunalle: eiköhän kaikki ole hyvin, siteeratakseni Kummelia (muistaakseni): ei ne karhutkaan aina riehu, ne vetää välillä puolukoita... Eli eiköhän se masukkikin relaile välillä, ollaan ainakin positiivisella mielellä!
Napero: eiks ole ärsyttävää kun joillakin ei ole mitään hajua siitä, että haluaisi hieman levätä kun on siihen mahdollisuus? Eihän raskaus ole sairaus, mutta mä ainakin itse pidän kynsin ja hampain kiinni suunnitelmistani lepäilyn ja loman suhteen. Olen kova stressaamaan joten yritän päästä jouluksi jo kunnolla rauhoittumaan ja keskittymään raskauteeni ihan täysillä. V*ttaa sitten kun yritetään repiä vieläkin suuntaan jos toiseen niinkuin jollakin yhdellä päivällä olisi kovinkin suurta merkitystä tässä hommassa.... Yritä siinä sitten kieltäytyä ystävällisesti, että en nyt enää jaksaisi ottaa tuollaista projektia kontolleni tässä vaiheessa, kun sappi kiehuu...KÄÄKS!!!
Omaa napaa: täällä myös pörrätään päivät ja illalla sitten kymmenen maissa rauhoitutaan yöpuulle. Parina aamuna on ollut sellaista aamuräpellystä joka lakkaa sitten kun vähän aikaa kiusoittelen pikkuista. Varmaan kaipaa jonkinlaista kontaktia :) Huomenna olisi sitten neuvola ja vaavin " painajainen" , doppler :). Mahassa alkaa kamala mylläkkä kun doppler otetaan esiin, kamala monotus ja karkuun pitäisi vain päästä...se ääni on kyllä aika inhottava.
Tänään ollut ihana talvipäivä, lunta sadellut ja maisema kuin postikortista :) Leppoisaa keskiviikkoa kaikille!
Sasuliini ja hajuherne 31+5
Täälläkin yksi, joka on sekaisin päivissä. Tosin näin kun luulee, että tänään on maanantai, on sitten kiva yllätys, kun viikko loppuukin jo kohta!
Mulla on ongelmia sen äitiyspäivärahan hakemisessa. Hakemuksen pistin jo lokakuun lopussa ja vielä ei oo edennyt lainkaan. Kävinkin sitä just Kelassa kysymässä. Palkoista ei kuulemma ole toimitettu mun tietoja sinne Kelaan, vaikka niin lupasivat... Ärsyttävää! Saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin tulee mitään päätöstä. Kun on kaksi tuollaista hidasta organisaatiota asioita hoitamassa... Ja kaiken lisäksi käsittelyä hidastaa se, että olen myös opiskelija. Mutta eikös se mennyt niin, että kun ei nosta opintotukea, saa äitiys- ja vanhempainrahaa palkkatietojen mukaan???
Tänään on sellainen väsymys ja ärsytyspäivä. Jospa nyt ottaisin hetken ihan rennosti ennen kuin yritän saada yhden esseen kirjoitettua... Se kun koko ajan vaan lykkääntyy ja lykkääntyy...
Enni rv 30+3
Liikkeistä on ollut puhetta. Meidän masuasukki on myös sellainen, että yleensä on todella vilkas, mutta sitten saattaa olla päivä tai parikin, että liikkeitä tuntuu vain harvakseltaan ja nekin sellaisia kevyitä töytäisyjä. Aina siinä ehtii huolestua ja muutaman kerran olen tuota liikekaskentaakin tehnyt, olen kyllä laskiessa ne vaadittavat liikkeet tuntenut. Esikoisella oli samanlaisia rauhallisia päiviä välillä, mutta nyt on kyllä kokoajan liikkeessä kuin elohopea=)
Eilen kävimme katsomassa itsenäisyyspäivän ilotulitusta ja Veeti oli aivan innoissaan, tänäänkin vielä poika on katsellut näkyisikö taivaalla raketteja.
En ole vieläkään saanut niitä hepatoosi-verikokeen tuloksia, hermostuttaa odotella.
Hyvää illanjatkoa!
nonnu78 rv 30+3
Moikka
Eipä kummempia meillekään. Eilen oli molempien perheet kyläilemässä ja melkoinen hulina kun paikalla oli 10 aikuista ja 3 lasta -tai siis meidän koiralle taisi olla rankin tilaisuus. Se kun ei ole tottunut moista vierasmäärää kovin usein isännöimään. Hoiti kuitenkin osuutensa koiramaiseen tyyliin; pelästytti veljeni tytön kuoliaaksi loikkaamalla hänen syliinsä vauhdilla ja jätti kynnenjäljet kylkeen (kiva kiva, todellinen lapsiperheen koira siis?) ja kerjäsi jokaiselta vieraalta pullaa, piirakkaa, joulutorttuja... ihan mitä vaan... aaaargh!!! Olin valmis viemään sen rukkastehtaalle iltapäivän päätteeksi. No, toistaiseksi on saanut pitää henkikultansa.
Tänään on masukilla ollut taas reipas päivä. Eilen yöllä laskeskelin liikkeitä kun uni ei tullut ja niitä tuli jo ensimmäiseen 5 minuuttiin ainakin 10, joten en sitten jaksanut enempää laskea. Ilmeisesti siis kaikki hyvin ja napero siellä heiluu entiseen tahtiinsa. Mittasin taas " omaksi ilokseni" sen navanympärysmitan ja metri on täälläkin nyt sitten ylitetty. Viimeksi kun kaikki mittaili niin oli " vaan" 97cm, heh heh.
Voisikohan tätä helmisten ryhmää jatkaa sitten maaliskuussa otsikolla " helmisten laihikset" -meikäläinenkin on alkanut miettiä, että olikohan mulla tosiaan näin muhkeat reidet ennen raskautta? Ja miksi ihmeessä ne äitiyshousut on reisistä aika naftit... kauhulla odotan, montako kiloa sieltä synnäriltä lähtee mukaan. Oma veikkaukseni on ainakin 10 -yritän siis varautua " pahimpaan" !!
Maanantaina meillä oli ensimmäinen synnytysvalmennus. Oli aika kliininen video. Nainen sanoi 3 kertaa " AU" ja sitten oli lapsi ulkona. Että niinkö helpolla se tosiaan menee? Viime yönä lueskelin myös synnytys-palstalta Kätilöopisto vs NKL vertailuja. Ei olis pitänyt. Nyt olen takuuvarma, että saan jotkut ihan horror-kätilöt, jotka vaan tiuskii eikä neuvo lainkaan. Miehelleni kun kerroin niin se uhkasi katkaista meidän nettiyhteyden, jos en lakkaa lukemasta vauva-palstaa. Kuulemma ei sovi mun psyykelle? *nauraa*
Eipä muuta. Iloista keskiviikon jatkoa. Mä taidan käydä hakemassa eiliseltä jääneen joulutortun -nehän ei juuri lihota?
rv31+1
Edellisestä pinoutumisesta onkin jo taas vierähtänyt aikaa...
Liikkeistä... Täällä on yksi ikiliikkuja mahassa. Tosin yöksi rauhottuu kyllä ihan mukavasti. Ja veikkaan, että muksu on pää alaspäin, sen verran napakoita iskuja tulee tuohon ylävatsaan. Ja pää painaa välillä ikävästi virtsarakkoa...
Itse olen jo lomalla - äitiysloma alkaa 19.12. ja pidän nyt sitä ennen talvilomat pois. Mutta niin sitä vaan on kotosalla hommaa, ettei ole kauhiasti löhöilemään ennättänyt. Ja vieraita on ravannut tiheään, siinä varmaan yksi syy hössäkkään.
Kutsuimme appivanhemmat jouluksi meille, vaikka alunperin joulua piti viettää tällä kertaa ihan oman perheen kesken. No, anoppi on mukava ja tekee hyvää ruokaa...*nam* Kunhan enempää sukua ei meille ahtaudu, niin pysyy minultakin joulustressi poissa!
Mutta nyt syömään.
Mukavaa loppuviikkoa!
Laivakoira rv 30+3
Joku (olikohan Enni80?) tuossa ihmetteli äitiyspäiväraha päätöksen kestämistä. Minäkin olen moista aatellu unettomina öinäni (Kun laitoin myös heti kun mahdollista hakemukset menemään) ja tänään soitin Kelalle. Sanoivat siellä, että kaikkien niiden hakemukset, joiden äitiyspäiväraha alkaa ensi vuoden puolella, odottaa 19.12. päivää, jolloin vuoden 2004 verotiedot ovat heillä oikeasti käytettävissä (vertailukohteena palkkoihin ja muutenkin käsitin). Sitä ennen ei käsittely etene. Ja itselläni odottavat kyllä myös viimeistä palkkatodistusta työstä, eli menee tammikuulle kai siksikin.
Ja yllätyksekseni kuulin myös, että yleensä äitiyspäiväraha tulee maksuun vasta 30 arkipäivää lasketun ajan jälkeen. Juu. Kylläpä laittoi miettimään, että mistähän sitä rahaa sitten tulis helmikuulle ja maaliskuulle, kun mulla tuo tarkoittaisi, että saisin vasta maaliskuun lopulla ekan kerran rahaa sitten töiden loppumisen... (laskettu päivä 27.2.)
Onko aiemmin synnyttäneillä kokemuksia ajoituksesta, että onko mennyt tosiaan noin kauan käsittelyyn?
Muuten elossa samoja fiiliksiä kuin muillakin. Unettomuutta havaittu ja vilkasta liikkumista masun tienoolla täälläkin. Olen kyllä ajattellut, et ihanaa kun nyt liikkuu, kun myöhemmin ei enää varmaan samanlailla sovi myllertämään. Sitten voi tuntua oudolle, jos ei enää ole samanlaista liikekommunikaatiota lapsen kanssa kuin nyt...
Mutta hyviä fiiliksiä ja unia kaikille!
Ainua & Iitu 28+3
Mulle ainakin maksetaan eka äippäraha päivää ennen laskettua aikaa, niin muistaakseni kelankin sivuilla luki.
Sasuliini 31+5
Niinkui täälläkin, odotan vaan että sais tän työpäivän pulkkaan ja huomenna vielä yks ja perjantaina neuvola jonne pääsis marisee näitä suppareita. Kamalia suppareita tulee aina iltaisin että kohta jo v¤¤¤aa ja yöt menee ihan pyöriessä :(
Kohta pukkaa stressiä jos tahti ei muutu, mietin et olis sittenki pitäny aloittaa äippäloma varehnnettuna ( hukun töihin ennen Tammikuun 19 päivää jolloin alkais vasta loma ) ja no voishan sen sairasloman käyttää, mut ei siitäkään tuu mitään jos oon kotona, ne työt kun tuppaa tulemaan kotiin :) Elikäs jos mä pääsisin lepoon vaik sairaalaan niin sitten !!! toiveajattelua !?
Just vali vali elikäs meillä täällä toosi huono päivä vaikka aamun palaverissa olikin iloisia asioita meidän yrityksen kannalta ! Mut ei sekään nyt piristäny kovin...
Masu liikkuu kovin, ei tarvii paljon liikkeitä laskeskella paitsi että jos oikein kovin supistelee niin koko vauva punkee itsensä tuolta oikealta masusta ulos, mies säikähti eilen ja oli jo mua viemässä sairaalaan kun pikku kaveri ei tajunnu vaihtaa asentoa. Kiletämättä näytti aika hurjalta koko masu ;)
Aa joku kutsuu...
Minkki ja oskari 29+
Mua väsyttää ihan älyttömästi. Siirrettiin esikoinen (2,5 v) vähän aikaa sitten nukkumaan omaan huoneeseen ja vaihtelevalla menestyksellä on mennyt. Eilen laitettiin sänkyyn klo 22, mutta vasta klo 23.30 jälkeen nukahti. Mä menin itse sänkyyn vasta klo 00.30, enkä ainakaan tuntiin saanut unta, kun mies nukkui niin levottomasti. Ja nyt on kahtena yönä pitänyt käydä keskellä yötä vessassa, kun tähän saakka oon pystynyt pidättelemään, vaikka onkin ollut hätä. Herätyskello soi klo 9 ja esikoisen kävin herättelemässä vähän sen jälkeen. Poika halusi vielä makoilla meidän sängyssä jotain puoli tuntia, joten väsynyt oli hänkin. Nukuin päivällä 1,5 h päiväunet, enkä ole niistä herännyt oikein vieläkään. Mies on myös aivan puolikuollut ja nukkuu tuolla päiväunia. Poika katsoo Titi Nallea videolta =)
SITRUUNA: Kävin eilen siellä päivystyksessä ja puoli tuntia makasin niissä käyrissä. Koneen mukaan liikkeitä tuli sinä aikana yli 30 kpl, mutta mä tunsin vaan jotain 8... Ei hajuakaan, miten päin vauva mahassa on. Kahdella edellisellä neuvolakäynnillä on kuulemma ollut pää alaspäin ja selkä&peppu oikella puolella mahassa. Lähes kaikki liikkeet tuntuu edelleen navan alapuolella ja enimmäkseen oikealla puolella. Joskus ihon läpi voi tuntea vauvan jalkapohjan (tai ainakin luulen, että se on se) ja sen kanssa on kiva leikkiä =)
MANNA: Mä olen kyllä kuullut, että kylkiluut voi napsahtaa poikki kovasta yskimisestä. Kannattaa ehkä käydä lääkärissä, jos siltä tuntuu. Mutta miten ne sen selvittäisi muuten kuin röntgenissä? Ja siihen ei vissiin voi mennä raskaana.
NAPERO: Ei kyllä kuulosta yhtään kivalta toi teidän jouluinen tilanne. Ymmärrän vielä sen, että jos he eivät mahdu mihinkään muualle yöksi, että tulevat teille (vaikka aika törkeää tuppautua moneksi päiväksi, kun toisella alkaa loppuraskaus häämöttää), mutta että pitäisi pitää heille seuraa ja laittaa ruokaa. Ja vaikka kuinka ottaisi päähän, niin ainakin mun on tollaisessa tilanteessa tosi vaikea kieltäytyä. Koita nyt kuitenkin pitää oma pääsi ja levätä, äläkä ala passaamaan heitä!
VAUVAN RYTMI: Tälläkin vauvalla alkoi olla jo jotain rytmiä. Aamulla kun heräsin, tuli hetken aikaa potkuja. Päivällä oli muuten aika hiljaista, mutta aina välillä tunsin jotain liikkeitä. Illalla alkoi sitten jytke, mutta ei mikään paha kuitenkaan. Vauva ei ole edelleenkään siis aiheuttanut liikkumisellaan mulle hankalaa oloa. Ja öisin vauva vissiin nukkuu, koska ei juuri liiku. Mutta nyt siis sunnuntaina liikkunut viimeksi " normaalisti" . Tai siis silloin viimeksi olen tuntenut liikkeet normaalisti. Luotan nyt siihen, että liikkuu, vaikka en liikkeitä juuri tunnekaan.
HAMMASLÄÄKÄRISTÄ olisin kysynyt... Esikoista odottaessa neuvolassa sanottiin, että olisi hyvä käydä tarkastuksessa raskausaikana ja silloin pääsinkin 2 viikon päästä ajanvarauksesta hammashoitolaan (ilman raskautta olisi pitänyt kokeilla varata aikaa puolen vuoden päästä uudestaan...). Nyt ei neuvolassa olla puhuttu asiasta mitään, mutta maanantaina soitin hammashoitolaan ja siellä sanottiin, että pääsen kyllä nopeammin tarkastukseen kuin ei-raskaana, mutta eka vapaa aika olisi vasta tammikuun lopulla. Sovittiin sitten, että menen sinne vasta kun vauva on syntynyt. Se ajanvaraustyyppi oli jotenkin tosi dorka! Sanoi, että " Otat vauvan sitten vaunuissa mukaan" , johon mä totesin, että " Meidän esikoinen ei kyllä vauvana suostunut olemaan rattaissa" , niin tyyppi sanoi fiksusti, että " Kyllä se vauva on vaunuissa, kun sanot sille, että on siellä" . Just, näinhän se menee...
Nyt lähdetään esikoisen kanssa koristelemaan pipareita, tekemään joulukortteja ja askartelemaan taikataikinasta joulukuusen koristeita lahjaksi. Vai pitäsiköhän tehdä nyt ensin yksi homma alusta loppuun, eikä yrittää tehdä kaikkea samaan aikaan?! =)
T:Fassiloora rv 29+3
Reippaasti heräsin seitsemältä ja tulin töihin.. yleensä alkaa vasta puolen päivän aikaan mutta täytyy välillä reippailla!
Viime yönä valvoin ku vauva potki ja muilutti ihan kauheesti. Että kai tässä aletaan kohta totutteleen lyhyisiin yöihin ja moniin heräämisiin:)
Nyt meen jatkaan töitä!