Selviäisikö perheenne ilman lapsilisää?
Jos lapsilisiä ei maksettaisi lainkaan, olisiko sillä ollut vaikutusta perheenne lapsilukuun?
Tai jos lapsilisät lakkautettaisiin ensi kuusta alkaen niin kuinka paljon se vaikuttaisi elämäänne tai perheenne toimeentuloon? Palaisiko mahdollisesti kotona lapsia hoitava vanhempi työeälämään tms.?
Kommentit (10)
Joutuisin palaamaan kokopäivätyöhän ainakin. Nyt olen osa-aikatyössä eikä nuorimmainen ole hoidossa.
Kiva lisähän se on, mutta ei tuo 200 e hetkauta isoa linjaa. Enkä mä todellakaan olisi kotona 200 e turvin, aika hauska ajatus! Töissä kuitenkin tienataan hiukka enemmän.
Lapsilisät on nettotuloistamme n. 3-4 %
vaikuttaisi niin, että pitäisi ottaa säästötililtä se summa ja kun ne rahat loppuu niin toimeentulotuki
eikä olisi vaikuttanut lapsilukuunkaan.
Lapsia 4
Olipa jotenkin typerä kysymys. Ei kai kukaan lapsia tee sen satasen, kahden takia kuuakudessa
Lapset 14, 12 ja 10.
Ei vaikuttaisi talouteen, mutta vähemmän noita merkkireleitä tulisi ostettua
Paremmin tienaava kotona lapsen kanssa, joten lapsilisäkin tulee tarpeeseen.
Olen juuri jäänyt äitiyslomalle odottelemaan kolmatta lasta, ja kyllä olen laskenut lapsilisät osaksi tuloja seuraavan 1,5-2v ajalle. Sitten työelämässä sillä ei ihan niin paljon merkitystä olisi, vaikka ollaankin pienipalkkaisia. Tarpeeseen silti tulevat, koska lapsilisät käytetään säästyneenäkin lapsiin: niillä hankitaan toppavarusteita ja lasten tarvitsemia välineitä, kuten isompia sänkyjä tms.
Ei ole lapsilisällä mitään vaikutusta meidän talouteen. En edes huomaa sitä, kun se tulee tilille. Mun puolesta lisä voitaisiin lopettaa hyvätuloisilta. Hankaluus on tietenkin se rajanveto. Ja se, että lisä on alunperinkin tarkoitettu kaikille lapsellisille tulotasosta riippumatta.
Minä olen äitiysvapaalla ja mies opiskelee. Laskin lapsilisät tuloiksi äitiysvapaan ajalle ja hoitovapaan ajalle, kun jatkan hoitovapaalla ainakin siihen, kun lapsi täyttää vuoden (jatko riippuu miehen työllistymisestä valmistumisen jälkeen). Varsinkin tuohon työhönpaluuseen vaikuttaa tällä hetkellä. Jos mies saa hyvän työn niin sitten ei vaikuta.
Jos viittaat aloituksella aiemmin olleeseen kohuun erilaiset äidit -sarjasta niin sitä en ymmärrä miten lapsilisät voi vaikuttaa lapsen tekemiseen. Eihän sillä lapsilisällä mitenkään makseta kaikkia lapsesta tulevia kuluja, vain pieni osa niistä.
tai no sen verran että ei enää kertyis tytön tilille rahaa. En olis tehny lasta jos se olis 104 egestä kii.