Minkälainen mielikuva sinulle tulee aikuisesta ihmisestä, joka ei tiedä mitä tarkoittaa
Projisointi, nihilisti, hedonisti, neandertalin ihminen, marxilaisuus, feminismi ja sovinismi?
Kommentit (34)
Projisointi, nihilisti, hedonisti, neandertalin ihminen, marxilaisuus, feminismi ja sovinismi?
Sellainen ihminen, joka ei seuraa uutisia ja ympäristöä, tai ole siitä kiinnostunut. Ei ole koulutettu, max. amis.
Puhuin tuosta neandertalin ihminen uutisesta, mutta ei hän tajunnut mikä se on. Yritin selittää, muttei siltikään tajunnut, ei ollut tietoinen evoluutioteoriasta. Lähihoitaja ammatiltaan.
vain hyvin rajatuista kokonaisuuksista eikä maailmasta yleisesti. Tiedän nimittäin erään, joka on omalla vaikealla, älyä vaativalla alallaan oikea nero, mutta ei ole sitten vähäisimmässäkään määrin kiinnostunut maailman muista osa-alueista. Hän ei lue lehtiä eikä tiedä joitain yksinkertaisiakaan termejä, koska ei ole niistä kiinnostunut.
takoittavat. Toki meillä on oma kuvitelmamme siitä, mitä tarkoittaa projisointi, mutta aika harva osaa eksaktin selityksen. Lisäksi feminismi ja sovinismi määritellään eri tavoin eri riippuen siitä, mikä on määrittelijän lähtökohta.
Mutta rohkeasti kyllä kysyn, jos keskustelukumppani käyttää jotain minulle tuntematonta sanaa. Välillä saan vastauksesksi "Se on aika vaikea selittää.."-tyyppisiä sepustuksia eli eivät aina itsekään tiedä.
tarkoittaa marxilaisuus? Ja moniko tyytyy toteamaan, että se on aatesuunta?
takoittavat. Toki meillä on oma kuvitelmamme siitä, mitä tarkoittaa projisointi, mutta aika harva osaa eksaktin selityksen. Lisäksi feminismi ja sovinismi määritellään eri tavoin eri riippuen siitä, mikä on määrittelijän lähtökohta.
Tuo on mun mielestä eri asia. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta tulkitsin ap:n tarkoittaneen ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista hajua noista sanoista.
tai tiedän ympäripyöreästi mitä sillä tarkoitetaan mutta en tarkasti osaa määritellä sitä.
Kaikki muu tuossa on ihan selvää pässinlihaa!
Mutta tuskin teit aloituksen hyvästä hyvyydestä. Sinusta saan käsityksen huonoitsetuntoisesta ihmisestä, joka miettii yön pimeydessä omaa paremmuuttaan ja miten sen parhaiten toisi esille.
Jos tietää osan muttei ihan kaikkia, niin sekin on ihan hyvä.
Jos kyselee tällaista, on epäilemättä humanisti yliopistolla ja pitää itseään tosi tärkeenä. ;0)
Tuo on mun mielestä eri asia. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta tulkitsin ap:n tarkoittaneen ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista hajua noista sanoista.
oikeasti on kyse.
projisointi - ei ole lukenut psykologiaa eikä muutenkaan ole keittiöpsykologihenkinen
nihilisti, hedonisti, marxilaisuus, feminismi, sovinismi - ei ole käynyt lukiota tai ei ainakaan keskittynyt siellä hyvin historiaan tai filosofiaan
neandertalin ihminen - ei ole käynyt lukiota tai ei koskaan lue mitään tiedeaiheisia juttuja lehdistä
Hankalaa tuossa on se, että hedonisti tai feminismi tai sovinismi ovat käytössä arkikielessä ja siksi saattaa myös kuvitella tietävänsä mitä nuo tarkoittavat tai mistä ovat peräisin. Jos kysyt tältä palstalta, mitä feminismi tarkoittaa, saat kaikenlaisia vastauksia, jotkut tietäväisempiä ja jotkut tietämättömämämpiä.
Ja toisin kuin wt luulee, sivistyneissä piireissä ei nolata toisia puhumalla vaikeita, vaan asiat kyllä selitetään ja oikein mielellään. Nousukkaat öykkärit ovat sitten eri asia.
Mutta rohkeasti kyllä kysyn, jos keskustelukumppani käyttää jotain minulle tuntematonta sanaa. Välillä saan vastauksesksi "Se on aika vaikea selittää.."-tyyppisiä sepustuksia eli eivät aina itsekään tiedä.
tarkoitetaan nihilistillä? Se on ilmeisesti jnkl persoonallisuuden piirre? En tiedä, vaikka yo olenkin. Taidanpa googlettaa :)
Kaikki sanat olen kuullut, mutta jos ihan "virallisesti" pitäisi sanat määritellä - ei onnistu. Olen toki kuullut, marxilaisuudesta, mutta äkkiseltään en osaa antaa "tyhjentävää" määritelmää aiheeseen liittyen (vaikka joku käsitys onkin). Tiedän tarpeeksi, jotta tunnistan myös "tietämättömyyteni". Ja ihan maisterin paperit löytyy, yliopistotutkinto.
ja piirtäjille ;0)
projisointi - ei ole lukenut psykologiaa eikä muutenkaan ole keittiöpsykologihenkinen
nihilisti, hedonisti, marxilaisuus, feminismi, sovinismi - ei ole käynyt lukiota tai ei ainakaan keskittynyt siellä hyvin historiaan tai filosofiaan
neandertalin ihminen - ei ole käynyt lukiota tai ei koskaan lue mitään tiedeaiheisia juttuja lehdistä
Hankalaa tuossa on se, että hedonisti tai feminismi tai sovinismi ovat käytössä arkikielessä ja siksi saattaa myös kuvitella tietävänsä mitä nuo tarkoittavat tai mistä ovat peräisin. Jos kysyt tältä palstalta, mitä feminismi tarkoittaa, saat kaikenlaisia vastauksia, jotkut tietäväisempiä ja jotkut tietämättömämämpiä.
sana ei ole kouluttamaton. Itse olen vain lukiota käynyt mutta tiedän nuo kaikki sanat ja olen tiennyt useimmat jo nuoresta.
Väitän että tietämätön ei ole kiinnostunut ympäristöstään, ei ole kielellisesti lahjakas tai ei pidä esim. uuden oppimista virikkeellisenä.
Minulla on tuollainen kaveri jolle kaikki pitää tyhmentää. Mutta en minä mitenkään kulu siitä.
No jos nyt jotain yhtä noista ei osaa määritellä niin ok, mutta jos ei tiedä yhtäkään niistä niin ei voi olla ihan skarpeimmasta päästä. Luultavasti hyvin kouluttamaton.