Oletko koskaan hakenut sairaslomaa jollakin fyysisellä syyllä vaikka henkinen ollut "oikea" syy?
Koska esim uupumushan ei oikeuta palkalliseen sairaslomaan vaikka se olisikin se oikea syy.
Mikä oli sitten se fyysinen syysi jonka vuoksi lääkärille hakeuduit?
Kommentit (12)
Olisit muotoillut toisin, jos tarkoitit, että vain ne saavat vastata, jotka ovat teeskennelleet fyysisiä sairauksia henkisten vuoksi.
uupuneet saa sairaslomaa esim. unettomuudesta, masennuksesta, ahdistuksesta. Näille on kaikille diagnoosit. Itse olen ollut burn out ja diagnoosit on olleet juuri näitä.
Fyysisiä oireita on mm. erilaiset säryt (niska-selkä-käsi ym) tai päänsäryt, vatsaoireet ym. stressiin liittyvät fyysiset oireet. Jokainen oireilee milloin mitäkin.
Alkuraskauden aikana kun mies jätti. Tosin oli mulla pahoinvointiakin, mutta olisin ehkä niukin naukin jotenkin päin pystynyt olemaan töissä.
Vastaan vaikka ap ei näköjään kysymyksestään huolimatta minunlaisen vastausta halunnutkaan.
Kaikilla työpaikoilla ei vain ole mitenkään hyväksyttävää jäädä pois työstä kuin ainoastaan fyysisistä syistä joten sinne ei auta silloin selitellä sellaisia syitä syiksi miksi ei töihin tule. Ja meillä vielä pitää se sairasulomatodistus näyttää yksikön pomolle ennen palkkatoimistoon lähettämistä joten ei se diagnoosi varmasti edes pysyisi henkkoht tietona.
ap
uupuneet saa sairaslomaa esim. unettomuudesta, masennuksesta, ahdistuksesta. Näille on kaikille diagnoosit. Itse olen ollut burn out ja diagnoosit on olleet juuri näitä.
Fyysisiä oireita on mm. erilaiset säryt (niska-selkä-käsi ym) tai päänsäryt, vatsaoireet ym. stressiin liittyvät fyysiset oireet. Jokainen oireilee milloin mitäkin.
Totesin vain kakkoselle että on hyvä ettei hänellä ole töiden vuoksi niin paha olo koskaan ollut että olisi vaikuttanut työkykyynkin.
ap
kyse on ollut kokonaistilanteesta. On ollut sekä fyysisiä että henkisiä ongelmia. Joku kovapäisempi olisi kestänyt ne fyysiset murheet ja jaksanut tehdä töitä niiden kanssa. Minä en jaksanut.
En ole koskaan hakenut sairauslomaa henkisten ongelmien vuoksi syyttämällä jotakin fyysistä vaivaa. Joskus on ollut henkisesti rankkojakin aikoja elämässä, mutta olen mennyt töihin hammasta purren, ollut siellä koko työpäivän, tullut kotiin ja vaipunut masennuksen/uupumuksen kouriin. Aamulla taas töihin. Kyllä sen jaksaa seuraavaa lomaa odotellessa, ja sitten lomalla on saanut levättyä niin, että on taas henkinenkin kantti kunnossa. En voi oikeastaan ymmärtää, kuka on niin lepsu, että päästää itsensä repsahtamaan niin, ettei kykenisi menemään töihin korvienvälinsä takia.
Esimieheni kiusasi minua ja illat meni itkeskellessä. Ahdisti ja oli vaan paha olla. Onneksi olin raskaana ja sain saikkua vetoamalla supistuksiin (joita oli kyllä oikeastikin) ja selkäsärkyyn.
Onneksi ei tartte siihen paskafirmaan enää mennä.
Olisin voinut olla töissä. Mutta olin niin väsynyt, että otin kiltisti vastaan 3 pv saikun. Nukuin 2 päivää.
Ilmeisesti flunssa ei näkynyt päälle, koska kun selittelin, että minulla on päänsärky ja muutenkin kurja olo totesi hoitaja, että kyllä hän olisi loman kirjoittanut päänsärylläkin.
Toisen kerran minulla oli stressin aiheuttama gastriitti (hemmeinmoinen ylävatsakipu), mutta tämäkin oli tietysti psyykkinen ongelma vaikka ilmenisikin fyysisin oirein.
Toiv niin myös jatkuu, kukaanhan ei toivo että kellään olisi niin paha olla henkisesti töidensä takia, vai mitä?!
ap